Heart-Profit ERP
October 05, 2024, 04:29:59 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Handmatige Voorraadmutatie neemt onterecht Charge op  (Read 1679 times)
0 Members and 3 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27469


View Profile WWW
« on: January 08, 2008, 10:36:13 am »

Indien via een Handmatige Voorraadmutatie (LOVMTV) Voorraad werd bijgeboekt van een Artikelnummer waaraan Keuringsvoorschriften gekoppeld zijn, dan werd dit Chargenummer formeel geregistreerd in de tabel "Charges Producenten".

V.w.b. Produktie-/Omvorming geldt dat de Producent altijd het aktieve bedrijf is, maar v.w.b. Inkoop is de Producent "de Leverancier".

LOVMTV nam het Chargenummer altijd op onder de Identifikatie van de Voorkeurs-Leverancier van de Artikel-/Verschijning, zonder zich af te vragen of dit Chargenumer al bekend was bij een andere Leverancier.

 
Het resultaat is dat als Leverancier A en B het produkt leveren, en A de Voorkeursleverancier is, doch een partij bij B werd ingekocht, en bij een Inventarisatie eerst de oude partij volledig werd weggeboekt (naar 0) om vervolgens de getelde Voorraad weer op te boeken, deze opboeking vervolgens een Charge aanmaakte voor Producent A (waar vervolgens geen Keuringsgegevens bij ingevuld zijn) terwijl de partij oorspronkelijk was ingekocht bij B (en daar al wel Keuringsgegevens voor waren opgenomen).

Het resultaat daarvan is dat het Chargenummer dubbel werd opgenomen in de tabel "Charges Producenten" (Hmenu-4-2-6) met mogelijk een onjuist Keuringsrapport.



 
Per heden geldt dat het bijboeken van voorraad enkel een Chargenummer aanmaakt, indien dit Chargenummer nog niet bekend is in het systeem. Is het Chargenummer al wel bekend (omdat ze in het verleden bij B was ingekocht) dan zal het uitgangspunt zijn dat de bijgeboekte partij afkomstig is van die Leverancier, en niet van de Voorkeursleverancier.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOVMTVF1    Omschrijving (nog) niet bekend    18-06-2007    08-01-2008
Logged
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: January 08, 2008, 01:16:22 pm »

Voor mijn zekerheid: zelf Geproduceeerde charge's mag je dus nog wel handmatig opboeken? Bovenstaande geldt dus alleen voor Ingekochte charges?
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 08, 2008, 01:39:01 pm »

Waar lees jij dat je iets niet meer mag opboeken?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: January 08, 2008, 02:01:47 pm »

Ik ben niet bang dat ik geen handmatige voorraadmutatie's meer zou kunnen doen, maar wilde alleen voor de zekerheid weten of ik daarbij ook het chargenummer van Productie op mag geven bij de handmatige voorraadmutatie. Als ik e.e.a. wat lees krijg ik de indruk dat je de rubriek chargenummer bij inkoopartikelen bij een hm-mutatie niet mag gebruiken.

Dus concreet:
Mag ik bij een Handmatige voorraadmutatie voor een productieartikel (niet-inkoop-artikel) nog wel een reeds bestaand chargenummer gebruiken?

Dat was eigenlijk de vraag, maar stond er inderdaad niet erg duidelijk.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 08, 2008, 02:17:36 pm »

Ja, waarom niet?

Als je Charge 12345 opboekt en je wilt deze kunnen keuren, moet de charge formeel bestaan. Deze wordt dus toegevoegd.
De Releasenote betreft alleen dat er voorheen geacht Producent (voorkeurs) werd gekontroleerd of deze bestond c.q. aangemaakt moet worden, en nu ongeacht.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.016 seconds with 20 queries.