Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:58:01 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
Author Topic: Verzamelfacturen  (Read 11053 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #15 on: March 19, 2008, 04:15:52 pm »

wat een toeval - ik was net een quick-reply aan het typen toen ik de notify van je binnenkreeg smile

bij deze is mijn vraag al beantwoord, bedankt.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #16 on: October 17, 2008, 12:34:28 pm »

We kunnen nu mbv de 3 nieuwe variabelen de header vullen met de gegevens van de 1e verkooporder.
Maar printen van een verzamelfaktuur per werk (per kontrakt in Profit) lukt nog niet.

Wanneer ik bij de debiteur aangeef dat hij een verzamelfaktuur moet ontvangen (klant LARHAR) en vervolgens ga ik naar 3-3-3 Genereren fakturen en ik geef hier een range op bij Eerste t/m Laatste Verkoopordernr (in dit geval 20080925001 / 20080925006) wordt keurig een verzamelfaktuur afgedrukt. Maar dus nog niet per werk/kontrakt: zie schermafdruk.

We willen dus graag voor bepaalde klanten per werk een verzamelfaktuur kunnen printen. Onderstaand voorbeeld bevat 6 verkooporderregels: de eerste 4 uit 1 kontrakt > hiervoor willen we graag 1 faktuur. De 5e regel komt uit een ander kontrakt, hiervoor moet een 2e faktuur gegenereerd worden. De laatste regel komt uit nog een ander kontrakt, hiervoor moet tenslotte nog een aparte faktuur gemaakt worden.

Om dit te realiseren en ook nog eens per klant aan te kunnen kiezen of de faktuur per kontrakt gegenereerd moet worden, moet er waarschijnlijk een aanpassing aangevraagd worden? Nieuwe layout (net als week/maandfaktuur)?



* LARHAR.png (144.07 KB, 833x630 - viewed 346 times.)
« Last Edit: October 17, 2008, 01:57:58 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #17 on: October 21, 2008, 04:25:06 pm »

Dit is nog niet zo zeer een reaktie op bovenstaande, maar meer een soort samenvatting van een telefoontje met nlevers-cornet.
Ik vrees dat het allemaal nauwelijks is te volgen ... dus eerst maar eens kijken of dat is gelukt.

Als een Verkooporder vanuit een Kontrakt wordt gemaakt, komt in de Orderreferentie het Kontraktnummer te staan.
Een Kontrakt kan wel 1 op 1 met een Projekt/werk zijn, maar dat hoeft niet (meerdere Projekten voor 1 Kontrakt (wat op zich bijvoorbeeld 2 jaar loopt)).

vdB claimt dat als een klant (lees : aannemer) bestelt, deze geen Orderreferentie o.i.d. noemt of heeft, maar wel het "werknummer" noemt.

Over verschillende Verkooporders heen, zie je op deze wijze dezelfde Orderreferenties, en ik claim dat dit onjuist is; je kan nu niet meer met de klant communiceren over "de" order.
Voorheen merkte niemand dit, maar nu lijkt het toch de konstatering dat er een gegeven ontbreekt om een Verzamelfaktuur te maken, en nog te kunnen zien welke Verkooporder bij welke Faktuurregels hoort.
Uiteindelijk lijkt het al in eerder stadium fout te gaan, namelijk de selektie van welke Verkooporders er moeten worden gefaktureerd, waar men wil verzamelen op "werk", ofwel Projekt. Merk op dat dit momenteel (nog) kan worden vertaald naar "verzamelen op Orderreferentie", maar wat juist niet meer zal kunnen als de Orderreferentie een werkelijke Orderreferentie wordt, en het Kontraktnummer (o.i.d.) in een daarvoor nieuw bestemd veld komt te staan.


Wat ik overigens niet begrijp is waar het veld Projekt-ID is gebleven, wat ik zou verwachten op Verkooporder Headerniveau, en waarvan mij bijstaat dat dit juist hiervoor is gemaakt (en nog voor vdB ook).

wacko
blink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #18 on: October 23, 2008, 10:29:44 am »

Wat ik overigens niet begrijp is waar het veld Projekt-ID is gebleven, wat ik zou verwachten op Verkooporder Headerniveau, en waarvan mij bijstaat dat dit juist hiervoor is gemaakt (en nog voor vdB ook).
Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20793.0

Als toelichting op onze werkwijze mbt verzamelfakturen, zie onderstaand voorbeeld van Nathalie:

Contract à klant Timmerhuis in dit geval geeft aan dat voor het hele werk Beltrum het werknummer 824 geldt, dit wordt vermeld onder referentie.
Bij een afroep zal de klant zeggen : voor werk Beltrum heb ik nodig……, indien er dan onduidelijkheden zouden zijn kun je voor de volledigheid vragen naar het werk/referentie nummer.  Dit nummer wordt op het moment dat er van het contract afgeboekt wordt automatisch overgenomen naar het veld orderreferentie van de verkooporder, zodat dit zichtbaar wordt op de factuur, wat de klant graag wil inzake zijn eigen factuur afhandeling. zie afbeelding 1

Aan een zelfde contract kunnen meerdere afleveradressen hangen, maar ook hier geldt dat overal hetzelfde referentienummer van de klant hangt. zie afbeelding 2

Het werk/referentienummer komt terug in/op de verkooporder en later dus op de factuur. zie afbeelding 3

Een contract staat voor meerdere leveringen (evt. op meerdere adressen) waar eenzelfde referentie aanhangt.
Een klant zal indien er een vraag is over een levering aangeven naar welk adres het is gegaan op welke dag en zal evt. het referentienummer melden àterugzoeken gebeurd dus niet op referentienummer maar op verkoopordernummer of vrachtbriefnummer.

Conclusieà de administratie van de klant wil het referentienummer zien op de factuur; klant zelf (uitvoerder) communiceert anders dan HP het in gedachten heeft, maar is daarom niet onjuist!! Aangezien er op meerdere manieren gecommuniceerd kan worden en wij het op deze manier doen en dus het systeem gebruiken en niet misbruiken…..,maar als het zo zou zijn dat je een referentie maar één keer mag gebruiken is het al niet logisch dat het op deze manier in HP zit en moet dat dus door HP opgelost worden zonder dat wij daar “last” (lees kosten) van hebben.

Voor een verzamelfactuur zou je dus logischerwijs gebruik moeten kunnen maken van  selectie op veld referentie dan wel op contract/project. Waarna er dus op een factuur alleen maar gegevens staan van één en hetzelfde werk en op een volgende factuur een ander werk. Dat dan op de verzamelfactuur niet meer herkenbaar is om welke verkooporders het gaat is vervelend, maar volgens Pascal op te lossen door een ander lay-out te gebruiken.

Het lijkt mij als gebruiker dus niet zo heel erg moeilijk om het systeem zo te maken dat het mogelijk is om datgene er uit te krijgen is wat ik als gebruiker graag zou willen hebben….zonder dat een andere gebruiker er last of profijt ;) van heeft.

Voor vragen, neem aub contact op Nathalie


* vb1.png (88.27 KB, 668x511 - viewed 340 times.)

* vb2.png (87.65 KB, 758x597 - viewed 498 times.)

* vb3.png (51.6 KB, 630x496 - viewed 346 times.)
« Last Edit: October 23, 2008, 10:35:40 am by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #19 on: October 23, 2008, 04:23:43 pm »

Nathalie,

Ik vrees dat je het wat te negatief brengt;
E.e.a. heef helemaal niets te maken met hoe Heart-Profit in elkaar zit, maar met hoe deze wereld in elkaar zit. Dat jij dat anders ziet dan bijvoorbeeld ik, is duidelijk. Maar dat houdt nog niet in dat je daarmee een oplossing afdwingt.

Waarom zeg ik dit ? geen idee. Omdat je het wat TE negatief brengt. Dus.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
nlevers-cornet
Poster
*
Offline Offline

Posts: 23


View Profile
« Reply #20 on: October 24, 2008, 02:44:39 pm »

Ik probeer uit te leggen hoe wij werken, zodat dat voor jou duidelijker wordt...
Ik dwing niet iets af, maar vind wel dat er een oplossing mogelijk moet zijn voor deze kwestie.
Dus bij deze de vraag hoe ziet een mogelijke oplossing er uit, aangezien we daar toch uiteindelijk naar toe proberen te werken!!
Logged

bs
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #21 on: October 24, 2008, 03:19:57 pm »

Wij werken hier iets uit. Is nog niet gelukt want Wouter (waar je feitelijk al veel mee hebt doorgenomen) is even druk.
Komt goed !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
nlevers-cornet
Poster
*
Offline Offline

Posts: 23


View Profile
« Reply #22 on: October 24, 2008, 03:24:38 pm »

Helemaal Top!!!
Logged

bs
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #23 on: October 31, 2008, 12:01:11 pm »

Wij werken hier iets uit. Is nog niet gelukt want Wouter (waar je feitelijk al veel mee hebt doorgenomen) is even druk.
Komt goed !
Fakturen van klanten waarbij aangegeven is dat ze verzamelfakturen moeten ontvangen, gaan nu ineens per werk smile
Hebben jullie al iets aangepast in het systeem?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #24 on: October 31, 2008, 12:04:55 pm »

Nee. Niet bewust in elk geval.
Ik denk eerder dat Nathalie iets heeft veranderd aan de inrichting n.a.v. het gesprek met Wouter vorige week. Zou dat kunnen ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
nlevers-cornet
Poster
*
Offline Offline

Posts: 23


View Profile
« Reply #25 on: October 31, 2008, 12:06:14 pm »

ik ben geheel onschuldig, sorry.
het lijkt erop dat er in de update iets heeft gezeten ofzo....
Logged

bs
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #26 on: October 31, 2008, 12:18:03 pm »

Nou, graag gedaan dan. Alleen jammer dat nu niemand meer weet wat de status is. Althans, wij hier niet.

Om het even niet te moeilijk te maken : wat is nu jullie behoefte nog aangaande dit topic ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
nlevers-cornet
Poster
*
Offline Offline

Posts: 23


View Profile
« Reply #27 on: October 31, 2008, 12:21:33 pm »

ik ga nu het één en ander testen en als ik nog wat mis horen jullie dat.
dus op dit moment hoeven jullie even niets te doen en gaan wij er weer mee aan het werk.
Logged

bs
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #28 on: November 06, 2008, 06:17:36 pm »

Wanneer het ene werk uit een kontrakt komt en het andere niet, dan wordt de verzamelfactuur keurig gesplitst (werkje uit een kontrakt op een faktuur, het werkje niet uit een kontrakt op een 2e faktuur).
Ga je nu verzamelfakturen printen waarbij er 2 werkjes uit 2 verschillende kontrakten komt, wordt alles op 1 faktuur gezet, in plaats van per werk een faktuur te genereren.

Kunnen jullie hier eens naar kijken? Vraag aub even naar Nathalie voor eventueel aanvullende info.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #29 on: November 20, 2008, 09:02:49 am »

*schopje*
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.022 seconds with 21 queries.