Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:26:10 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Artikelen lopbivgn uit artikelgroep tonen zonder scope  (Read 2859 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: November 27, 2007, 04:25:46 pm »

Bij het maken van de behoefterun zou inkoop graag willen zien welke artikelen men zou moeten bestellen hiertoe moet je LOPBIVGN invullen zoals in de bijlage staat weergegeven.

Doe je dit, dan zul je in de resultaten ook artikelen tegenkomen die NIET in de artikelgroep zitten, maar als gevolg van de scope daar in terecht komen.

Geef je alleen een G op van inkoopartikelen, dan rekent 'ie de behoefte niet goed door, dus je moet een * hanteren bij het type artikel. (helptekst:
Door het invullen van bijvoorbeeld G zullen alleen de Grondstoffen in           
de Behoefterun worden meegenomen; omdat er geen Eindprodukten worden 
verwerkt, zullen de verkochte Eindprodukten ook niet worden verwerkt,
waardoor een overzicht zal worden verkregen van Grondstofbehoefte     
a.g.v. huidige (daadwerkelijke) geplande orders.
                      )

Derhalve de vraag: Is er ook iets mogelijk dat er na de behoefterun uitsluitend de artikelen uit een artikelgroep worden getoond, zonder de behoefte aan artikelen die NIET in die artikel groep zitten? dus een inidicator "Alleen artikelen uit artikelgroep tonen" (waarbij er in de berekeningslagen etc. niets aangepast moet worden.


* lopbivgn.PNG (29.55 KB, 897x496 - viewed 174 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 28, 2007, 08:02:36 am »

Die rubriek is daar destijds wel voor ontwikkeld + mede om de behoefterun erdoor sneller te maken, omdat alle artikelen die niet tot de scope behoren niet verwerkt hoeven te worden. Het lijkt me dat er iets niet helemaal jofel gaat.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: November 28, 2007, 08:43:46 am »

Voor alle zekerheid: Het gaat me dus puur om het TONEN / weergeven van die artikelen. Ik heb nog niet het gevoel dat de berekening die de behoefterun doet agv dat vinkje "scope"  fout is. In die berekening worden gelukkig wel alle soorten, maten en typen artikelen berekend, die door de artikelen uit die artikelgroep "geraakt" worden.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 28, 2007, 10:15:26 am »

Rubriek is ook bedoeld voor het tonen, en alleen dat te berekenen wat nodig is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: December 05, 2007, 03:39:30 pm »

Menno, wat is hier handig?
Is een draaiend bolletje bij dit Topic ook verstandig?

Volgens mij hebben we dit puntje namelijk ook per mail  eens besproken,
maar er is volgens mij nog niet een passende releasenote hiervoor opgedoken.
Work stopped
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: December 19, 2007, 03:30:02 pm »

Is er inmiddels enig zicht op dit punt gekomen? Er zijn hier mensen die benieuwd zijn wanneer dit bij jullie op de agenda staat, zodat ik richting hen ook iets duidelijker kan communiceren omtrent verwachte doorlooptijd.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: January 23, 2008, 11:34:53 am »

De helptekst beschrijft dat alle produkten die onder de opgegeven Artikelgroep liggen in het Besteladvies getoond zullen worden. Het is dus niet zo dat enkel de Artikelen van de gevraagde Artikelgroep getoond worden.

Een kleine uitzondering: De helptekst beschrijft dat alle Artikelen die Top-Down samenhangen met het gevraagde Artikel in het Besteladvies worden getoond. Menno licht zojuist toe dat jouw ADT groep voor additieven staat, en daar alleen Koop-artikelen in zouden (moeten) zitten. Ervanuitgaande dat er onder een koop-artikel niets meer (Top-Down) ligt, zou er dus alsnog iets verkeerd kunnen zijn. Dat proberen we even na te spelen.


* lopbivgn.PNG (26.15 KB, 596x458 - viewed 128 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: January 23, 2008, 02:23:41 pm »

Ik heb inderdaad iets gevonden wat niet helemaal (of helemaal niet  Wink) juist werkte.
Bij deze opgelost; zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19552.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.021 seconds with 19 queries.