Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:04:14 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Fout in zoekfunctie klantartikel  (Read 2624 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: November 14, 2007, 10:49:51 am »

Als ik kijk in 3,5,1 LOKARA dan zie ik netjes dat ik per artikelverschijning voor elke klant een klantartikelnummer kan koppelen.

Als ik echter F2 kies om te kijken welke klantartikelnummers gekoppeld zijn aan een artikelnummer van ons dan werkt het opeens niet meer zo

Dat is volgens mij conform jullie definitie van de opzet van een key op artikel-verschijningsniveau formeel en ook praktisch onjuist.
Zie screendump voorbeeld drewclean B530



* klantartikel.png (63.58 KB, 1024x742 - viewed 187 times.)
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 14, 2007, 12:25:05 pm »

Marco, ik snap ALWEER niet waar je het over hebt. Kun je niet eens proberen duidelijker te zijn ? Dat scheelt mij weer vragen wat je bedoelt. Hoef jij er ook geen antwoord op te geven. smile

Quote
Als ik kijk in 3,5,1 LOKARA dan zie ik netjes dat ik per artikelverschijning

Dat zie ik helemaal niet. Ik zie Artikelen (Artikelnummers).
Mocht het je helpen, het Kliënt-Artikelnummer (met Debiteur) is hier de sleutel, en het Artikelnummer van jou (ADP) alsmede Verschijningsvorm zijn hier attributen (en bijjjjjjna nog niet eens vreemde sleutels, maar goed).

Quote
om te kijken welke klantartikelnummers gekoppeld zijn aan een artikelnummer van ons dan werkt het opeens niet meer zo

En omdat het voorgaande wat je zegt (zie quote) onjuist is, snap ik dit dus ook niet.

Quote
Dat is volgens mij conform jullie definitie van de opzet van een key op artikel-verschijningsniveau formeel en ook praktisch onjuist.

Ik snap echt geen BAL van wat je hier probeert te zeggen. Gewoon die zin dus. Laat staan de context met de rest (die onjuist is).



PS: Het kan ook zijn dat je er maar weinig van begrijpt. Maar ja, dat ga ik jou niet in de schoenen schuiven totdat het tegendeel is bewezen. Hahahaha, tot zo !

PPS: Op voorhand excuses als het aan mij ligt. Dat gebeurt wel eens ... yes





Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: November 14, 2007, 04:23:16 pm »

Goed, we kunnen het zonder jou ook wel hoor. Moet de rekening naar jou persoonlijk ? swoon

Zonder gekheid, er klopt hier (in Profit) zo veel niet dat het nauwelijks is uit te leggen.

Met de opmerking dat je de Verschijningsvorm mag weglaten bij het koppelen, is het de belangrijkste opmerking dat als je dat *niet* doet, het wel (aardig) werkt. Ofwel, een programmafout zorgt ervoor dat als je de VVormen wel koppelt, het niet meer is te volgen.

Houd verder in de gaten dat LOKARA Raadplegen Kliënt-Artikelomschrijving heet, en dat dat op zich redelijk juist is.
Zelfs de omschrijving van LOAKRA - Raadplegen Artikelen voor Kliënt benadert de waarheid aardig, mits je "voor" maar als "beschikbaar voor" leest, en ook met de wetenschap dat je een Artikel rustig twee keer kunt (proberen te) koppelen zonder dat ze dubbel wordt opgenomen. Ofwel, alleen dan is de funktie omschrijving gerechtvaardigd.
wackowackowacko
Alles bij elkaar klopt er maar weinig van, en we zullen dit wel verbeteren.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: November 14, 2007, 05:18:14 pm »

Mijn probleem was simpelweg:
ik heb 2 artikelverschijningen met een klantartikel gekoppeld in het ene scherm
En via andere scherm zou je toch minimaal die 2 koppelingen terug verwachten.
En daar zie je dus geen koppeling

Ik had verwacht dat deze functie gelijk zou werken als bij het raadplegen van andere tabellen, dus insteken in dezelfde data en in dit geval of via klantartikel af via Ad artikel nummer

vandaar
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #4 on: November 16, 2007, 10:13:49 am »

Is opgelost.
zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19175.0;topicseen
 
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: November 16, 2007, 10:31:57 am »

met dank
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.05 seconds with 20 queries.