Gaat dit bij heart een artikelnummer eigenschap worden of gaan jullie nu er eens over nadenken om een tabel te maken met UN gegevens op basis van een sleutel op basis van GEVO-code in combinatie met de verpakkingsgroep, om op deze wijze het datamodel aan te passen en onnodig invullen van diverse velden te stoppen. Immers een groot deel van alles wat op tabblad 3 en 4 ingevuld wordt zou aan de bovenstaande sleutel opgehangen kunnen worden.
Om te beginnen ben ik het persoonlijk met je eens dat dit een uit de kluiten gewassen "rommeltje" is geworden welk nooit echt genormaliseerd is geweest. Toen "jullie" (jawel, jij bent er zelf aardig bij betrokken geweest) op deze manier aan de gang gingen heb ik meteen gezegd dat mij dit niet juist leek, alleen, ik had er relatief weinig sjoege van, en heb het dus z'n gangetje laten gaan (alles maar opnemen bij het Artikel). Wel, we zijn het er nu wel over eens dat dit niet helemaal lekker is, maar intussen is de berg zo groot geworden dat het niet handig meer is voor ons om het datamodel erop aan te passen (en zeiden we niet dat dat nooit gebeurde omdat dat nooit hoefde ... hmm ...), maar misschien nog wel moeilijker is het normaliseren zelf hiervan (feitelijk de reden waarom het vanaf het begin niet lekker heeft gelopen in deze). Dus :
Wie is er in staat
voor ons om een eerste aanzet te geven tot een juiste normalisatie in deze ?
UN gegevens op basis van een sleutel op basis van GEVO-code in combinatie met de verpakkingsgroepAls ik dit lees zou *ik* hier al weer niet uit komen. Dus gewoon voor het voorbeeld mijn gedachtengang (met als basis weinig basis (kennis) :
UN nummer hoort bij Artikel, en is niet gerelateerd aan verpakking (Verschijnningsvorm).
GEVO code ? geen idee.
verpakkingsgroep ? kennen we niet.
Je ziet dus, meteen volledig vastgelopen (en overigens geen poging gedaan om uit te zoeken wat een GEVO code is).
Let wel, ik heb het over het normaliseren van al die "rotzooi" bij het Artikel die UN-gerelateerd (??) is. Ik voel dus wel een soort van TV/WY/VW UN nummer (evt. impliciet), maar waarbij het UN nummer wellicht de basis is voor dit deel van de database, desnoods 1 op 1 met het Artikel is (dat mag, zie bijv. Relatie-Debiteur), en langs de achterdeur gekoppeld raakt met de Verschijningsvorm.
Ik zeg niet dat we het ook gaan doorvoeren (immers, alles werkt gewoon in deze ... nog), maar zonder te weten hoe gaat het zeker nooit gebeuren.
Dank,
Peter