Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:07:19 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Proper shipping name wordt niet goed bepaald op vrachtbrief  (Read 2775 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: June 21, 2007, 05:58:44 pm »

Ik heb een Hars, UN 1866 in een 200 kg drum
Voor ADR geldt een vrijstelling : sectie 2.2.3.1.5
Voor IMDG geldt klasse 3 UN1866

Ik heb klanten die ik per vrachtwagen belever en klanten bv in finland waar sprake is van een zout veer en dus zeetransport.

Voor de klanten die per vrachtwagen beleverd worden wil ik op de cmr hetgeen op pict-1 staat (middels GEVO=18662) en voor de klant in finland hetgeen op pict-2 staat (middels GEVO=18661).

Dat kan ik per verschijning koppelen en dan ook het vinkje bij afleveradres op M zetten...

Ik krijg echter dit niet voor elkaar als ik de variabele %PSNAME-REST% gebruik , want die kijkt daar niet naar, Maar als ik %PSINAME-REST% gebruik welke voor IMDG is en alleen de Engelse taal zou moeten afroepen (verder zijn ze n.l. gelijk) krijg ik de situatie in pict-3.

Dat is niet conform hetgeen op een vrachtdocument moet.


Work stopped


* pict-1.png (4.57 KB, 1078x100 - viewed 333 times.)

* pict-2.png (4.42 KB, 1044x102 - viewed 292 times.)

* pict-3.png (3.09 KB, 1050x110 - viewed 289 times.)
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #1 on: June 27, 2007, 10:59:07 am »

De waarde in de Rubriek "Soort Vervoer" bij het Afleveradres dwingt niet af welke Layout-Variabele gebruikt wordt ter bepaling van de Proper Shipping Name (%PSNAME-REST% of %PSINAME-REST%).

Indien in de Rubriek "Soort vervoer" een 'W' (Wegtransport) is ingevuld, zullen de ADR-Teksten en de ADR-Labels op de Variabele Layout van de Vrachtbrief afgedrukt worden.

Indien in de Rubriek "Soort vervoer" een 'Z' (Zeetransport) is ingevuld zullen de IMO-Teksten, de IMO-Labels, de MFAG en het EmS-Nummer, alsmede de aanduiding Marine Pollutant worden afgedrukt.

Indien in de Rubriek "Soort vervoer" een 'M' (Multi-modaal transport) is ingevuld zullen dezelfde variabelen afgedrukt worden als bij Zeetransport, tenzij er géén IMDG-klasse en wél een ADR-klasse is ingevuld bij het Artikel.

De ADR- en IMO-Teksten kun je per Taalkode definiëren middels F10-2-2-2-5-Shift+F5. De Taalkode van de Vrachtbrief wordt bepaald conform de ADR: Nederlands plus Duits, Engels of Frans. Aangezien IMO alleen in het Engels is, zal je de IMO-Teksten voor de Taalkodes DUI en FRA dus in het Engels in moeten voeren.

De ADR- en IMO-Teksten zijn bedoeld om een algemene, dus niet afhankelijk van het Artikel, Tekst op de Vrachtbrief kwijt te kunnen. Konkreet voorbeeld is de tekst "Transport in accordance with ADR 1.1.4.2.1" welk in geval van Multi-modaal transport afgedrukt dient te worden.

Voor de ADR- en IMO-Teksten is ook slechts één set Layout-Variabelen beschikbaar (%VB-ADRIMOxx%), welke afhankelijk van het Soort Vervoer gevuld worden.


Nu terug naar jouw voorbeeld.
Sinds mei 2004 bestaat de mogelijkheid om de Gevarenomschrijving van het Artikel te overrulen middels de Gevarenomschrijving bij de Artikel/Verschijning, bijvoorbeeld in geval van Bulk of Limited Quantities.

April vorig jaar is dit uitgebreid met een Gevarenomschrijving-id ADR en een Gevarenomschrijving-id IMDG. Deze nieuwe Rubrieken zijn bedoeld voor situaties, zoals in jouw voorbeeld: het Artikel heeft Klasse 3. Als gevolg van de viscositeit geldt voor de ADR echter een vrijstelling voor verpakkingen tot 450 L. Voor de IMDG geldt deze vrijstelling niet.

Je kan nu bij de Artikel/Verschijning een Gevarenomschrijving-id ADR invullen, welke de tekst "ADR niet van toepassing conform sectie 2.2.3.1.5" afdrukt.

De Layout-Variabele %PSNAME-REST% zal de Gevarenomschrijving-ADR afdrukken, de Layout-Variabele
%PSINAME-REST% drukt de Gevarenomschrijving-IMDG af. Aangezien in jouw voorbeeld bij de Artikel/Verschijning géén Gevarenomschrijving-IMDG zal worden ingevuld, baseert %PSINAME-REST% zich dus op de Artikel-gegevens.

N.B. Om er voor te zorgen dat de Layout-Variabele %PSNAME-REST% alleen de Omschrijving "ADR niet van toepassing conform sectie 2.2.3.1.5" afdrukt en deze Omschrijving niet als onderdeel van de Proper Shipping Name beschouwd, dien je bij de Gevarenomschrijving de Rubriek "Alleen Omschrijving" aan te vinken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: June 27, 2007, 11:45:12 am »

Ik ben een week met vakantie vanaf maandag, maar ik zal het uittesten...
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: July 18, 2007, 02:29:39 pm »


N.B. Om er voor te zorgen dat de Layout-Variabele %PSNAME-REST% alleen de Omschrijving "ADR niet van toepassing conform sectie 2.2.3.1.5" afdrukt en deze Omschrijving niet als onderdeel van de Proper Shipping Name beschouwd, dien je bij de Gevarenomschrijving de Rubriek "Alleen Omschrijving" aan te vinken.


Dit bewust niet gedaan, daar ik dan toch het basis UN nummer vermeld
Immers niet elke inspecteur weet dit soort zaken uit zijn hoofd...
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #4 on: July 18, 2007, 03:41:16 pm »

Dan neem je het UN-Nummer toch op in de Omschrijving. Alleen jammer dat je omwille van een inspecteur die de regels niet kent gedwongen bent om in dat geval voor elk UN-Nummer een Gevarenomschrijving te maken, terwijl je het anders met 1 af kan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.041 seconds with 20 queries.