Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 11:13:39 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: melding Resource Manager internal consistency error na afsluiten Profit  (Read 8520 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: June 13, 2007, 09:16:35 am »

Waar meerdere gebruikers bij ons de laatste tijd regelmatig last van hebben is het volgende:
Na het afsluiten van Profit verschijnt een klein schermpje met een 'Manual error'. Wanneer je hierop klikt krijg je er soms nog 1.
Soms komt hierna nog onderstaande foutmelding in beeld.

Enig idee wat dit veroorzaakt? Wanneer ik de schermpjes met de 'Manual error' te zien krijg zal ik die posten alsook hetgeen de gebruikers als laatst in Profit gedaan hebben voordat ze eruit gingen. Maar misschien zegt dit verhaal jullie al iets?


* Resource Manager internal consistency error.png (5.83 KB, 464x160 - viewed 272 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 13, 2007, 10:35:26 am »

Pascal, jullie laatste upgrade is van 4 juni, en de één na laatste is van 14 mei;
Wat wij niet kunnen zien, is wanneer jullie welke versie van Test naar Produktie overzetten. Aldus graag een indikatie van

a. sinds wanneer je dit (in Produktie) hebt
b. sinds wanneer je met welke bovengenoemde "datum"versies in Produktie werkt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 13, 2007, 11:21:30 am »

a. weet ik niet precies, maar minimaal een week. Of het voor 6 juni cq 4 juni ook al gebeurde durf ik niet te zeggen. Daarbij moet je er maar op vertrouwen dat dit altijd gemeld wordt (is wel de bedoeling, maar goed daar heb ik geen 100% controle over).
b. upgrade van 14 mei is 30 mei overgezet (wegens omstandigheden, ik weet dat dit bij voorkeur binnen een week moet)
upgrade van 4 juni is 6 juni overgezet
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 13, 2007, 01:26:56 pm »

Inmiddels heb ik de fout nog een keer gezien - dit keer wel schermafdrukjes van de Manual error.
Eerst krijg je de 1e te zien, wanneer je vervolgens een keer klikt met de linkermuisknop krijg je de 2e te zien. Daarna zie je het scherm v/d Resource Manager.

De gebruiker weet nog dattie Verkooporders heeft geraadpleegd en daarna Profit heeft afgesloten.


* manual error 1.png (1.95 KB, 758x49 - viewed 260 times.)

* manual error 2.png (1.22 KB, 351x49 - viewed 251 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 13, 2007, 02:08:42 pm »

Het is (denk ik) niet van levensbelang, maar weet die gebruiker nog wat hij/zij deed na dat Raadlegen Verkooporders ? Ik bedoel, F10 en klikken op stop. Ctrl-s, geen F10 maar Esc-Esc-Esc enz. ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: June 13, 2007, 02:21:25 pm »

Even nagevraagd: na het raadplegen van de verkooporders via ESC-ESC-ESC tot in het hoofdmenu. Vervolgens klikken op de rode pijl om Profit af te sluiten. Meteen daarna kwamen de meldingen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: June 13, 2007, 03:42:52 pm »

Even nagevraagd: na het raadplegen van de verkooporders via ESC-ESC-ESC tot in het hoofdmenu. Vervolgens klikken op de rode pijl om Profit af te sluiten. Meteen daarna kwamen de meldingen.

In de melding staat iets over een JXBEDRAG_S.Destroy. Er is één funktiedeel waar JXBEDRAG_S als variabele gebruikt wordt, en dat is de journaliseringsmodule.

Maar ja... Toevoegen of Raadplegen Verkooporders, danwel Esc, Esc, Esc tot in het Hoofdmenu journaliseert helemaal niets.

Hoe zeker is dat het antwoord op hetgeen nagevraagd is klopt?

Doen jullie misschien toch iets met journalisering vanuit een Verkooporder ? (desnoods 1:1 een Inkoopordergenereren, en dat gekombineerd met het journaliseren van Inkoopverplichtingen of i.d.)?

Kan het zijn dat de betreffende persoon vóórdat hij bij raadplegen VO's en esc, esc, esc eerst iets anders gedaan heeft met journalisering wat fout is gelopen of i.d.?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: June 13, 2007, 04:33:45 pm »

Gebruiker heeft wel voordat-ie de Verkooporders geraadpleegd heeft nog 3-3-1-1, SHIFT-F7 Raadplegen Journaalpost gedaan, om te checken wie een factuur gemaakt heeft (deze gebruiker faktureert ook).

Quote
Hoe zeker is dat het antwoord op hetgeen nagevraagd is klopt?
Ik kan me alleen wel voorstellen dat de gebruiker dat er niet bij vermeldt, omdat je normaal gesproken je laatste handelingen doorgeeft voordat er iets fout gaat.
« Last Edit: June 13, 2007, 04:51:59 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: June 14, 2007, 08:41:59 am »

Gebruiker heeft wel voordat-ie de Verkooporders geraadpleegd heeft nog 3-3-1-1, SHIFT-F7 Raadplegen Journaalpost gedaan, om te checken wie een factuur gemaakt heeft (deze gebruiker faktureert ook).

Opvragen (Raadplegen) is niet voldoende; het zou echt journaliseren moeten zijn geweest.

Ben zojuist ben jullie ingelogged, start Profit op, en krijg een andere foutmelding (zie bijlage) die je eigenlijk helemaal niet behoort te kunnen krijgen. Misschien zijn er wel andere vreemde dingen aan de hand. Ik kijk ondertussen nog even verder.


* file.PNG (3.83 KB, 385x133 - viewed 253 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: June 14, 2007, 08:55:17 am »

Gisteren rond 16:55 hebben we een stroomstoring gehad.
Volgens mij stond er ook nog een sessie van jullie open.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: June 14, 2007, 09:03:50 am »

Ik denk dat ik al wel iets gevonden heb. Nu nog even zien te verklaren hoe je dat voor elkaar gekregen hebt.

Mijn JXBEDRAG_S = Journalisering klopt toch wel redelijk...

13 juni, om 11:09:06 krijgt DDL een melding vanuit de Journalisering:



9 seconden later, 11:09:15 volgt er een tweede melding:



Uit de stack haal ik vervolgens dat ADBOTVW2 direkt vanuit het Hoofdmenu LO werd aangeroepen, waarbij ik zo 1,2,3 nog even niet zou weten hoe, maar "juist" is dat niet, en daarvan zal hij ook vast wel in de war raken.

Klopt het dat DDL die gebruiker was? Zo ja, dan heeft hij eerst 2 geblokkeerde funkties gehad voor hij eruit knalde.
Uit de eerste melding haal ik dat hij via het menu naar journalisering is gegaan, en daar iets met een userbutton heeft uitgehaald. Wie hoe wat waarnaartoe weet ik niet, maar dat kan hij zich misschien nog wel herinneren.

In theorie kan het ook nog te maken hebben met hoe de vraag "Sorry gevraagde funktie is geblokkeerd" is beantwoord. Daar zit tegenwoordig een "Reset" toets bij, welke terugkeert naar het hoofdmenu, zonder alles te resetten, en waarbij de kans op nog een fout het grootst is.

Hoe dan ook, gebruiker DDL moet zich maar even proberen te herinneren wat hij precies gedaan heeft.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: June 14, 2007, 09:39:13 am »

Quote
Waar meerdere gebruikers bij ons de laatste tijd regelmatig last van hebben is het volgende:

Pascal, klopt dit wel, met de nadruk op "meerdere" ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #12 on: June 14, 2007, 10:24:04 am »

Meerdere: users WAR, LV, LH (degene waar bovenstaande schermen betrekking op hebben) en DdL hebben sowieso de Manual error wel eens gehad bij het afsluiten van Profit.

WAR meldt me nu net de volgende melding, ook een fout in Journalisering: hij doet menu 7-1-3 en krijgt de melding.


* WAR Journalisernig Index does not match table.png (17.93 KB, 794x484 - viewed 260 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #13 on: June 14, 2007, 10:31:35 am »

Dit zal te maken kunnen hebben met je stroomstoring. De gebruiker moet hier eerst even TBC reorganiseren, en als dat niet helpt, zal er een bestand op het netwerk gereorganiseerd moeten worden. Een melding als deze kun je in principe altijd al zelf veroorzaken (zomaar je pc uitzetten), en heeft op zich niets met de andere melding te maken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #14 on: June 14, 2007, 12:04:24 pm »

Nou, ik vind het anders een nogal "harde" melding. Niet dat zo'n melding (d.w.z. buiten de error-trap om) niet kan voorkomen, maar hier staan er in 1 topic al 3 op een rij ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.072 seconds with 20 queries.