Nou, niemand vertelt onwaarheden, en hooguit kan de problematiek hier en daar nog worden benadrukt. Ik bedoel : dat het eigenlijk wel heel erg komplex is allemaal.
Thomas mag er momenteel de meeste problemen mee hebben, omdat hij aan de ene kant het produktiepersoneel graag alles laat doen, maar aan de andere kant je het niet aan dat personeel kunt overlaten (hebben ze geen tijd voor zeg maar
) om e.e.a. te korrigeren. Aldus is inderdaad één van de hier besproken opties om domweg ervoor te zorgen dat het niet fout kan gaan. Overigens hebben we hier nog niet aan gewerkt, omdat we toch eerst formeel de zaken moeten kunnen herstellen en wat domweg het gevolg is van het niet voor iedereen hetzelde zijn. Voorbeeldje voor Thomas : bij mdekraa kan er formeel best wel meer massa uitkomen dan erin ging, alhoewel het bij hem om minder dan een Kg zal gaan (??) maar toch. Neem je iemand die inkt of verf maakt (op de e.o.a. manier durven die jongens op 1 na het forum niet op geloof ik), dan wordt het al snel 10Kg, als het al niet veel meer is.
Wat bij Thomas weer bijzonder is, is dat hij discreet produkt maakt in feitelijk kontinu proces ! En daar heb je het gedonder, want als er nu een pallet fout wordt opgeboekt (hoe kriiiiijg je het voor elkaar !) worden er ook getriggerde grondstoffen afgeboekt die midden in de stapel van alle door output getriggerde afboekingen zitten (ja Marco, dat zul jij wel niet gebruiken, maar ook dat kan). Zo maar de boel opnieuw doen (kwa output) is ook niet wat, want op die pallet zit een sticker, en dat ding is al 23 keer heen en weer gescanned zijn al weer doosjes afgehaald die geen idee waarheen zijn vertrokken en blablabla.
Ik stop maar weer even, maar kan in elk geval aangeven dat we al eerder dan dit topic hieraan kontinu bezig zijn (anders was de Releasenote er ook niet, haha). En eigenlijk is dàt geboren omdat iemand z'n emballage beter wil hebben. Dan snapt Marco ook weer beter waarom we niet aan alles voetstoots mogen toegeven. Maar goed dat wist hij intussen natuurlijk al.
Overigens is jullie input in deze echt nooit voor niets. Zolang je maar niet gaat denken dat wij er alleen maar zijn om het oneens te zijn met alles ... wij hebben het grotere beeld (hoop ik in elk geval) en je ziet zelfs dat het ook intern wel eens dit soort gevechtjes oplevert. Allemaal nuttig, en zoals elders ook al gezegd, intern doen wij het al jaren zo (niet praten maar schrijven).