Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 11:15:22 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: "De gevraagde funktie is geallokeerd door een andere gebruiker" > Wie?  (Read 7711 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #15 on: May 27, 2007, 01:39:37 pm »

Quote
2 dagen = 16 uren, met wereldwijd zo'n ca. 60-65 actieve Profit gebruikers is dat dus een kwartier per gebruiker. geven we je 4 dagen, loopt dat dus op naar 0,5 uur, dus dan heb je voor ca. 60-70 euro per Profit gebruiker ene prachtig en prettig stukje functionaliteit er bij.
Ik ben wel voor! Maar dit is toch echt iets voor de gebruikersvereniging.... en die bestaat (vooralsnog) niet  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #16 on: May 28, 2007, 09:38:12 am »

Een gebruikersvereeniging houdt toch wel wat in, roept in iedergeval wat vragen op:
  • Wordt iedereen automatisch lid, zodat iedereen mee betaald voor wijzigingen die centraal gevraagd worden? En wordt betaald per gebruiker, of per bedrijf?
  • Wordt er dan ineens betaald voor werk dat Heart nu bestempeld als "onbetaald" werk? Dan blijft de druk bij Heart net zo groot en zie ik er geen voordeel meer in (alleen dat Heart dan betaald krijgen voor iets waarvoor ze nu geen geld krijgen)

Zomaar wat vragen die opdoemen, waarschijnlijk zijn er nog veeeeeeel meer. Al met al sta ik niet negatief ten opzichte van een gebruikersvereeniging, vind echter wel dat Heart hierin een rol kan spelen.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #17 on: May 28, 2007, 09:40:27 am »

Het begint aardig off topic te geraken  OffTopic sorry
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #18 on: May 29, 2007, 10:38:13 am »

Het begint aardig off topic te geraken  OffTopic sorry

Ach als het interessant is. En het blijft toch wel over het onderwerp gaan ... geloof ik.  blush1

Misschien toch even voor de goede orde : al dat leuke gebeuren zoals te zien op de schermkopietjes een stukje terug, is *niet* waarover we het hebben, bij de 4-5 dagen hoor. Ik heb ermee willen aangeven dat het gevraagde in dit topic, eigenlijk al bestaat, maar niet is te managen. Dus als jullie 65 door 40 beginnen te delen en zo (of wat je ook precies doet), dan gaat het alleen maar over "Gegevens geallokeerd door wie", en zou het kunnen dat daarmee vanzelf dezelfde funktionaliteit als van die schermkopieën weer onstaat". Maar als dat zo is, is het toeval. Hooguit wordt het uitgelokt, omdat je immers gegevens uit een andere PC moet zien te peuren, en wat je met COM (DCOM trouwens) ook kunt, maar 1000 keer ingewikkelerder is.

Gebruikersvereniging : Die komt er vast nooit meer. Is al veel te veel aan gedaan, en veel te veel mensen hebben beloofd het te regelen. Pascal, volgens mij "jullie" ook. Overigens behoort een gebruikersvereniging niet echt te worden bestierd door het lijdend voorwerp (Heart). Maar wat dat betreft kun je je beter afvragen wat het doel is wat je wilt bereiken. Wel, da's duidelijk : funktionaliteit kreëren die er anders nooit zou komen; ofwel omdat 1 klant het te duur vindt, dan wel wij er nooit aan toekomen.

Quote
  • Wordt er dan ineens betaald voor werk dat Heart nu bestempeld als "onbetaald" werk? Dan blijft de druk bij Heart net zo groot en zie ik er geen voordeel meer in (alleen dat Heart dan betaald krijgen voor iets waarvoor ze nu geen geld krijgen)

Het is een heel klein beetje appels en peren (als je het zo mag zeggen in dit geval), omdat het ook nog kan dat we "het" domweg niet doen. Dus inderdaad, we krijgen er niet voor betaald, maar het gebeurt domweg ook niet. Die "gevraagde gegevens" is wel een mooi voorbeeld, want vanaf het begin (1987) kan dat al niet, terwijl ik zelf dat toch echt wel gewend was (mainframes en zo). Typisch iets wat erbij hoort, maar ook typisch iets wat gewoonweg niet kan in de "normale" PC-netwerk omgeving. Overigens worden deze problemen met een databaseserver nog veel groter (beter : grover), en zie je dat je (wij) dingen wilt die niet horen in zo'm amateuristische PC omgeving ... Jaja.

Wij werken met een research budget wat je mag stellen op zo'n 80% (min of meer noodgedwongen), juist omdàt we nu eenmaal dingen doen die eigenlijk niet horen. Effekt ? snelheid bijvoorbeeld. Moraal : eens houdt het op voor het geld wat je ervoor hebt. Ik hoop dat ik het zo mag zeggen.

Het zou dan ook wel degelijk zo zijn dat als iedereen relatief gering zou bijdragen aan dit soort ontwikkelingen, het daadwerkelijk zou worden ontwikkeld, maar dan met mensen die ervoor worden aangenomen of ingehuurd. Maar schrik niet, want als er hier 10 van dat soort mensen extra zitten, zijn ze nog allemaal enorm druk. Ofwel, dat COM verhaal is maar 1 voorbeeldje, waarvan we er nog enorm veel meer hebben. Als je het echt leuk wilt doen, moet je dus 65 delen door 10 jaarsalarissen, en dan kijken of je het nog leuk *vindt*. Prioriteiten stellen heeft geen zin, want ik denk dat alles wat wij hier bedenken of al hebben bedacht leuk wordt gevonden, en dat ene dingetje uitvoeren zet dan ook geen zoden aan de dijk.

Nou ja, bedenk maar dat wij op hoog niveau (lees : systeemniveau) *alles* kunnen maken wat meteen z'n invloed heeft op het hele systeem. Het is echter altijd complex, kost altijd relatief veel tijd, en kan nooit tussendoor. Een voor jullie meetbaar voorbeeld in deze zijn de Mailingselekties. Daar is gewoon voor betaald, zij het voor een fraktie van de totale kosten (tijd). Dit bevindt zich feitelijk op systeemniveau, en het kost werkelijk een jaar ademhalen en heel goed doordenken hoe je zoiets opzet. Dat, nadat we al meer dan een jaar erover hadden gedacht voordat iemand erom vroeg. Had niemand het gevraagd, dan was het er niet gekomen. Nu is er een dag of 5 aan betaald, bij een dag of 20 werk, en dat is exklusief al het voorafgaande denkwerk.

Demis hoef ik niets te vertellen over z'n Grafische Magazijnen ... 12 uur, tegen, ehh, meer dan 400 uur werk. Al had ik 40 uur gezegd, dan a. had Demis het niet meer genomen, en b. had het geen bal uitgemaakt voor ons (ok ok 28 uur).

Als er zo'n pot zou zijn, zou het wel degelijk uitmaken, maar met de natuurlijke verplichting dat er hier ook mensen (beschikbaar) zijn die alleen maar a. uit die pot werken, b. aan die pot werken.
Overigens zou dat alleen maar werken als iedereen, zeg maar, verplicht meedoet, en waarbij er ook alleen maar zaken worden ontwikkeld die ergens voor iedereen ook nut hebben. "Gegevens geallokeerd" is zo'n voorbeeld. Dat de één het dan wat minder nuttig zal vinden dan de ander, moet zijn verantwoording vinden in het relatief geringe bedrag wat je eraan betaalt. Voorbeeld : iets kost 65.000 euri om te ontwikkelen en iemand die daaraan 1000 heeft bijgedragen moet niet al te moeilijk doen als 'ie het niet helemaal leuk vindt. MAAR :

Het probleem ontstaat als die iemand liever iets anders had gehad, wat dan weer niet aan de beurt komt. En vandaar dus dat ik meteen grof praat, en het gerust over 10 mensen heb. Verhoudingsgewijs praat je dan over 10.000 bij te dragen euri, en de lol is ... voor dat bedrag wil je nog steeds die "Gegevens geallokeerd" wel goed behandeld hebben. *Ik* zou het er in elk geval wel voor over hebben, want ook hier moet zeer geregeld iedereen eruit. Maar niet vergeten : voor die 10.000 krijg je dan ook alle andere 9 punten die iedereen zo door elkaar (en tegelijk) wenst.

Mochten er nog mensen zijn die dit wel een lollig idee vinden : dit zal *nooit* kunnen gaan over de gangbare funktionaliteiten. Dat blijft sowieso zoals het is.

Peter
 OffTopic
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 1.936 seconds with 20 queries.