Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 11:56:43 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Afleveradressen debiteur 999 bereikt....  (Read 6454 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: May 21, 2007, 04:36:08 pm »

HELAAS,

We hebben de grenzen van Heart bereikt....
Zie debiteur 222382

Hoe gaan we hiermee verder?



 Sad Sad

mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 21, 2007, 05:23:24 pm »

HELAAS ... Je bent niet op de hoogte (gehouden) ...  smile

Maken we morgen even een post voor.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #2 on: May 22, 2007, 10:09:35 am »

Je kunt verder d.m.v. 'Algemene Afleveradressen'. Deze kun je vinden via Hmenu-2-2-2-1-8.

Algemene Afleveradressen zijn niet gekoppeld aan een Debiteur, maar zijn voor alle Debiteuren te gebruiken. Immers op een willekeurig adres kan door meerdere Debiteuren worden afgeleverd.
Algemene Afleveradressen kunnen handmatig worden toegevoegd, maar worden ook gegenereerd zodra bij een Debiteur een nieuw Afleveradres wordt opgenomen (en deze nog niet als Algemeen Afleveradres bestaat).

Hoe dit te gebruiken ?
Bij het toevoegen van een Verkooporder moet als Afleveradres '999' worden ingevuld.
Nadat de Verkooporder is toegevoegd verschijnt er een popup waarmee de NAW-gegevens van het Afleveradres moeten worden gekoppeld aan deze Verkooporder. Hierbij kan een bestaand Algemeen Afleveradres worden geselekteerd (F5). Bestaat het Afleveradres nog niet als Algemeen Afleveradres, dan zullen de ingevulde NAW-gegevens nadat ze zijn verwerkt automatisch worden toegevoegd als Algemeen Afleveradres zodat het een volgende keer wel kan worden geselekteerd.

Zolang de Verkooporder nog niet in behandeling is genomen, kunnen de NAW-gegevens van Afleveradres 999 van de Verkooporder nog worden gewijzigd via Wijzigen Verkooporder-F7.

Succes.
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: May 22, 2007, 10:20:46 am »

Hoe zit dat dan met track en trace en management overzichten?
Volgens mij kunnen die (nog) niet overweg met deze functionaliteit

Hoe kan ik dus traceren dat een afleveradres gebruikt wordt?

Ook mis ik duidelijk logistieke functionaliteit, zoals:
 - aantal dagen transport *
 - Verkoper                    **
 - Verkoopgebied             **
 - Info vrachtbrief (afleverinstructies) *
 - Koppeling toeslagen      *
 - ABC en opdracht tot export   *

*  wordt gebruikt logistiek
** wordt gebruikt in management info

om maar alleen de door ons veel gebruikte velden te noemen.

Ik ben blij dat jullie iets hebben verzonnen, maar ik lever wel veel functionaliteit in
Had liever gehoord dat jullie de aflevradressen op konden krikken naar 9999 items....
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 22, 2007, 12:41:25 pm »

Mooi. Ik weet niet of jullie misschien ook bomriemen maken voor terrorristen en je die op lokatie moet afleveren, maar kun je eerst eens vertellen hoe je 999 afleveradressen vol krijgt voor 1 klant ? Ik bedoel, wij hebben heus (Profit) klanten die dat halen, maar van dié klanten snap ik dat ook. Van jullie vooralsnog niet dus ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: May 22, 2007, 01:34:34 pm »

LOL,

toch hebben we ze wel.
Wij versturen n.l. ook in naam van onze opdrachtgevers en daarvan hebben er heus wel een paar wel meer dan 999 klanten, oftewel meer dan 999 afleveradressen.

met vriendelijke groet namens
Distributiecentrum ADJE CHEMIE
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 22, 2007, 04:20:51 pm »

Hoe zit dat dan met track en trace en management overzichten?
Volgens mij kunnen die (nog) niet overweg met deze functionaliteit
Hoe kan ik dus traceren dat een afleveradres gebruikt wordt?

Dat werkt allemaal wel als je je er meer dan 11 minuten in verdiept.

Quote
Ook mis ik duidelijk logistieke functionaliteit, zoals:
 - aantal dagen transport *
 - Verkoper                    **
 - Verkoopgebied             **
 - Info vrachtbrief (afleverinstructies) *
 - Koppeling toeslagen      *
 - ABC en opdracht tot export   *

*  wordt gebruikt logistiek
** wordt gebruikt in management info

om maar alleen de door ons veel gebruikte velden te noemen.

Ik ben blij dat jullie iets hebben verzonnen, maar ik lever wel veel functionaliteit in
Had liever gehoord dat jullie de aflevradressen op konden krikken naar 9999 items....

Om met het laatste te beginnen, dan ben je zelf kennelijk geen gebruiker van dat gebeuren, want met 999 Afleveradressen omgaan zoals het was (zoals jij het kent) is domweg niet mogelijk (en daar was het ook niet voor gemaakt, ooit).
Feit is wel dat je in de rest aardig gelijk hebt, alleen, het is nog steeds niet bedoeld voor wat jij er mee "doet", en dus werkt het gewoon niet zonder (verder) maatwerk.

Die 999 gaan we in elk geval niet uitbreiden, maar de nieuwe methode meer formeel maken willen we wel.
Heb je er een uur of 10 voor over ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: May 22, 2007, 04:40:02 pm »

Hoezo, "het is niet bedoeld voor wat jij ermee doet":

Volgens mij gebruiken we deze zaken allemaal legitiem, zoals het ook in jouw helpteksten omschreven staat...


aantal dagen transport
Door het invullen van deze Rubriek kunt u opgeven hoeveel dagen het   
Transport duurt. Het is echter niet mogelijk om dag delen in te       
vullen.                                                               

Wordt er nu een Verkooporder aangemaakt en de Rubriek                 
"Leverwk/-datum/-tijd" wordt niet overschreven, kan door invullen van
de Rubriek "Datum in Huis" a.d.h.v. de Kalender Openingstijden en de 
alhier ingevulde Transporttijd, de Leverdatum opnieuw worden bepaald.

Standaard wordt 0 dagen gehanteerd.                                             


Info vrachtbrief
De tekst die U bij deze Rubriek invult zal worden gebruikt als       
default tekst voor een tekstregel, welke zal worden afgedrukt         
op een Vrachtbrief voor de betreffende Kliënt.                       


Toeslagen
Omdat de Toeslag Handlingkosten niet voor alle Artikelen geldt en     
niet voor alle Klanten geldt, en het per Klant niet voor alle         
Afleveradressen geldt, zal bij zowel Artikel, Klant en de bijbeho-   
rende Afleveradressen moeten worden aangegeven in welke gevallen de   
Toeslag Handlingkosten van toepassing zijn.                           


ABC transactie
Geen specifieke helptekst, maar wel koppeling naar BTW berekeningen

Opdracht tot export
Geen specifieke helptekst, maar wel koppeling naar BTW berekeningen

Verkoper
Geen specifieke helptekst, maar wel koppeling naar Management info, DKK's en commissie berekeningen

Verkoopgebied
Idem als verkoper

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: May 22, 2007, 04:59:51 pm »

"Het is niet bedoeld voor wat je ermee doet" slaat op de nieuwe methode.
Daarnaast mag worden gesteld dat de oude methode op zich niet oud is (dus : gewoon kan worden gebruikt), maar dié methode weer niet is bedoeld om "afleveradressen" te hanteren zoals jullie ze gebruiken (met als gevolg : enorme hoeveelheden).

Kleine explicatie van wat ik bedoel t.a.v. de nieuwe methode :

Een "verkoper" is an sich niet aan de orde. Dat je het leuk vindt om het toch zo te zien, mag. Maar dan binnen de grenzen waar betreffende funktionaliteit voor is bedoeld.
Verkoopgebied : idem.

ABC Transaktie : lastig. Het enige wat ik weet is dat jullie werkelijk de enige zijn die daarmee geregeld problemen hebben (hadden ?) omdat je "iets" doet, waarvoor het pakket nog even niet was gemaakt.
Info Vrachtbrief idem (of eigenlijk, nog eerder dan de ABC Transaktie).
Opdracht tot export : feitelijk idem, maar begrepen hebben wij dit nog nooit.

Toeslagen : zit 'm puur in de werkwijze die jullie hanteren samen met de (betreffende) klant(en). Op zich niets raars en terecht, maar het is er (nog) nooit voor gemaakt.

Aantal dagen Transport is nog de meest terechte.

Samengevat : wat je wilt is heus terecht, maar het is er nooit voor gemaakt;
Diegenen die tegen die 999 aanlopen, of beter : dynamische afleveradressen hebben, hebben niet het gemis zoals jij het beschrijft (of men heeft het niet door, dan wel men zegt er niets over).

Alles bij elkaar volgt de nieuwe methode uit "Afleveradres 999" waarvan je het bestaan wellicht niet eens weet, maar wat is bedoeld voor eenmalige afleveradressen (met verder de nadruk op het gegeven dat je die nooit meer wilt terugzien, niet expliciet op wilt rapporteren (terwijl dat wel kan)) en ze dus maar weinig formeel zijn.
De 999 Standaard Afleveradressen (0 t/m 998  smile) zijn *niet* bedoeld voor de "dynamiek" zoals jullie het gebruiken; het zijn er te veel om in te kunnen zoeken zonder zoekmogelijkheid, en je definieert alles wellicht steeds dubbel (en anders met relatief veel moeite niet).

De oplossing voor jou is de kombinatie van alles (nl. oude methode plusAfleveradres 999 = nieuwe methode *daarvan*, jaja);
Daar hoort denkelijk nog iets meer bij dan alleen die veldjes kunnen opnemen, maar wat kan ik niet zo snel overzien.

Als laatste nog even : je zou er helemaal gelijk in hebben dat wat je doet doodnormaal is. Alleen, 20 jaar geleden was dat toch echt niet zo, en wat dat betreft mag je de eerste zijn die tegen de grenzen aanloopt van dat oude.
Denk er voor het goede gevoel aan dat wij klanten hebben die (na)leveringen doen voor klanten van hen zoals de Wehkamp. Of een klant die aannemers als klanten hebben, en waarbij net zo rechtstreeks wordt geleverd als waar jij het over zult hebben, alleen de klant van de klant ben jij met "gooi maar op m'n stoepie". En daar wil je echt niets meer van weten later. Dàt is het Afleveradres 999 fenomeen, en dàt kan nu op zich formeel (en ongelimiteerd).
Jij wilt een ongelimiteerd aantal echte Afleveradressen, en dat moeten we nog even maken ... (en 9999 voldoet daar niet aan).



Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #9 on: May 23, 2007, 09:33:12 am »

Klopt als een bus.

Het probleem is dat we inderdaad weinig "dynamische" eenmalige klanten hebben.

En bij de meeste b-2-b klanten voor grote multinationals hebben wij bv de info vrachtbrief hard nodig.
Immers als wij voor bedrijf X wat moeten leveren aan Shel Pernis of DSM op chemelot maakt het voor de levereing erg veel uit of je bij poort 2 of poort 30 staat met jouw vrachtwagen. Vaak communiceren die "plants" totaal nioet met elkaar en zal niemand aan kunnen geven dat het materiaal naar poort 30 moet.

Dat verklaart mogelijk waarom jij aangeeft dat je niet had verwacht dat wij zoveel afleveradressen hebben, maar je moet je realiseren dat bij grote organisaties het adres : "Shell Pernis" net zo duidelijk is als "die meneer met bril in Barneveld"

Vandaar dus het fenomeen dat wij inderdaad tegen de grenzen van het huidige systeem aan gaan lopen.
Wat betreft jouw opmerking mbt de dynamische adressen: De klant waar wij het grootste probleem mee hebben is gelukkig wel zo'n "dynamische" klant, dus ik zal een printje van deze tread aan onze verkoopafdeling sturen zodat de weten hoe om te gaan met adres 999

thx
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #10 on: June 21, 2007, 10:10:33 am »

Ik kreeg de volgende melding van mijn gebruikers,
Kun je hier eens naar kijken?


Hallo Marco,
 
een poosje geleden hebben we een instructie gekregen hoe te handelen als er al 999 afleveradressen zijn bereikt bij een debiteur ( 222382).
 
Als we de instructie volgen komt het toegevoegde afleveradres in Algemene adressen. Dit adres komt dan wel in de order te staan maar op de Vrachtbrief staat nog steeds afleveradres 999.
Dit klopt dus niet.
 
Wi jij bij Heart vragen of ze dit kunnen corrigeren
 
Voorbeelden VO 20070614025  Vr brief 20070620017
 
                   VO 20070615001 Vr brief 20070620015
 
We zien je reactie graag tegemoet.
 
mvgr
Janneke

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #11 on: July 03, 2007, 12:14:58 pm »

Is opgelost.
zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18535.0;topicseen
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #12 on: August 13, 2007, 10:19:06 am »

extra info mbt het gebruik:

Soms wordt het afleveradres niet goed afgedrukt, dit kan ook komen door de wijze van invoeren (heart kent ook hier weer 2 modi)
 
Info uit mail menno:

Als ik het zo bekijk dan gaat het fout, omdat je bij Afleveradres 999 geen gebruik maakt van de Algemene Afleverdadressen maar zelf een Afleveradres opgeeft. Bijvoorbeeld Verkooporder 20070727008 wordt geleverd aan KLANTA in UTRECHT. Als ik via F10-2-2-2-1-8 de Algemene Afleverdardessen raadpleeg vind ik KLANTA hier niet terug. Verkooporder 20070725011 wordt geleverd aan KLANTB in S'Heer Arendskerke. In de Algemene Afleveradressen vind ik KLANTB wel terug, maar dan in 'S HEER ARENDSKERKE.
 
Op het moment dat je een Verkooporder invoert voor Afleveradres 999 verschijnt na het invoeren van de Orderheader een scherm waar je het Afleveradres in kan vullen. Dit is ooit bedacht om produkten bij partikulieren thuis af te kunnen leveren. Deze informatie werd verder nooit meer gebruikt. Later is dit uitgebreid met de Algemene Afleveradressen. Deze worden wel geregistreerd en kunnen later nogmaals gebruikt worden. Ook in de Management Informatie wordt Afleveradres 999 gesplitst naar de daadwerkelijke Afleveradressen. Kijkend naar Verkooporder 20070725011 dan betreft dit een levering aan KLANTB in S'Heer Arendskerke, wat voor Profit een ander adres is als KLANTB in 'S HEER ARENDSKERKE.
 
Op het moment dat je bij Orderinvoer het scherm Opnemen Afleveradres Verkooporder krijgt, zal je in de Rubriek "Naam" middels F5 de Algemene Afleveradressen moeten Raadplegen, daar met F1 het Afleveradres selekteren (desnoods nadat je deze met F4 hebt toegevoegd) en dan met ESC terugkeren naar Opnemen Afleveradres Verkooporder, waar nu alle Rubrieken gevuld zijn.

 
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #13 on: January 24, 2008, 11:53:24 am »

Probleem op vrachtbrief is er weer

Bij klant 222382 afleveradres 999 krijg ik nu adres zoals dat bij 999 staat ingevoerd en niet uit de dynamische lijst


mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #14 on: January 24, 2008, 01:12:46 pm »

Probleem op vrachtbrief is er weer

Weer ? Ik herken dit probleem niet. Shocked

Edit : Ik bedoel, het kan toch haast niet hetzelfde probleem zijn omdat het was opgelost (door ons). Of ?
« Last Edit: January 24, 2008, 01:22:44 pm by Peter Stordiau » Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.073 seconds with 20 queries.