Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 10:36:46 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LOSTAVRA Raadplegen verbruiken lijkt alleen verkopen te tonen  (Read 1399 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: May 04, 2007, 04:35:10 pm »

Via LO<8-1-2> kun je de verbruiken per artikel/verschijning opvragen, in LOSTAVP geef je daarvoor de gewenste periode op. Kun je instellen welk type artikelen dat zijn? Ik zocht eigenlijk naar de verbruiken van grondstoffen (ag, afboeking grondstoffen), maar ik krijg het gevoel dat dit meer op basis van RV (Rapen voor verzending) gebeurd of zo. Hoe wordt dit overzicht opgebouwd?

Aanleiding was de vraag die me gesteld werd: Wat is het (gemiddeld) verbruik van (inkoop-)artikelen uit een bepaalde artikelgroep. Om eerlijk te zijn zou ik zo 1-2-3 niet weten wat daar nou geschikt voor is.

Ik heb het geprobeerd met LOVMOV Voorraadmutatieoverzichten, met niveuas A/G (artikel/maand). Probleem daar is dat daar volgens mij van alles in zit wat de boel kan verstoren, m.n. die "handmatige" voorraadmutaties. Er staat me echter iets bij dat hier een geschikter overzicht voor was, die antwoord kon geven op bovenstaande vraag. Maar waar zat die ook al weer? Tips in deze richting zijn welkom.
Logged

KM
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #1 on: May 08, 2007, 09:52:02 am »

LOSTAVRA baseert zich op de Faktuurregels, en zal dus geen verbruik in Produktie tonen.

Raadplegen Verbruikscijfers (LOVCRA, 1-1-1-8-1) biedt wel de mogelijkheid om het verbruik in Produktie te tonen. Hiertoe zal bij de funktie Berekenen Bestelniveau/Veiligheidsvoorraad (LOVCBV, 1-1-1-6-1) de Rubriek "Alleen o.b.v. Produktieorder-Input" aangevinkt moeten worden. Als Produktieorder-Input gelden de Mutaties met Kode 'AG' (Afboeken Grondstoffen).

Nadat op deze wijze de Verbruikscijfers zijn berekend, toont Raadplegen Verbruikscijfers het verbruik per maand per Artikel/Verschijning.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.04 seconds with 19 queries.