Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 01:55:35 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Printen Produktieorders van een Status inklusief PO's met status Z  (Read 1660 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: May 03, 2007, 10:21:59 am »

"Printen Produktieorders van een Status" drukte default de orders af welke een status A of M hadden. Doel is om standaard een printoverzicht te krijgen waarmee het saldo "Goederen in Bewerking" wordt verantwoord.

Vanaf heden is aan de reeks "AM" ook de "Z" toegevoegd. Produktieorders met status Z zijn Produktieorders waarvan al Output is opgeboekt nog voordat het volledige grondstoffenverbruik bekend is. Zodra de hele order gereed is, wordt de totale kostprijs toegekend aan de opgeboekte output.

Zolang de order nog niet gereed is, kan er al wel een deel van de kostprijs geboekt zijn (Goederen in Bewerking); daarom hoort "Z" ook standaard aan de default selektiereeks te worden toegevoegd.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOPRPOSS    Printen Produktieorders van een Status    03-05-2007    03-05-2007
Logged
Joost
Poster
*
Offline Offline

Posts: 1


View Profile
« Reply #1 on: June 01, 2007, 02:07:25 pm »

Ik probeer aansluiting te zoeken tussen grootboekrekening goederen in bewerking en de productieorders met status M. De statussen A en Z zijn leeg.
Als ik de waarde van deze status M per orderregel optel, zou ik op dezelfde waarde uit moeten komen als wat er uiteindelijk op de rekening "goederen in bew" wordt geboekt, toch ?
Ik neem voorbeeld po 200705250015 waarbij ik de 3 regels optel op ruim 50k uitkom, terwijl de doorboeking op 30/5/07 12;44 slechts 15k is. Waar zou ik moeten zoeken om de aansluiting te krijgen ?


Logged

Heart-Profit company ID : SM
Cliff
Helper
*
Offline Offline

Posts: 47


View Profile
« Reply #2 on: June 04, 2007, 10:01:04 am »

Status M kan ook inhouden dat de verbruikte materialen gedeeltelijk zijn afgeboekt.
Dus als je "zomaar" de 3 regels optel dan zou dit het normatieve verbruik zijn terwijl wellicht de 15k die je in de doorboeking tegenkomt gebaseert is op de gedeeltelijke fboeking van verbruikte materialen.
Dus even kontroleren of hier sprake is van een gedeeltelijke afboeking en zo ja dan even naar de afboekingen kijken om te beoordelen of de afboekingen overeenkomen met de 15k.
IK zal verder even kijken of dit printje inderdaad op bovengenoemde situatie anticipeert.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Cliff
Helper
*
Offline Offline

Posts: 47


View Profile
« Reply #3 on: June 04, 2007, 10:22:43 am »

Ik heb net even op jullie systeem het een en ander gechecked.
Het printje van LOPRPOSS (Overzicht PO van een Status) toont voor de betreffende order een bedrag van 30k, zijnde de gedeeltelijk afgebroekte grondstoffen.
Kijk ik naar de boekingen op de rekening 600.000 Goederen in Bewerking dan kom ik op hetzelfde bedrag uit!
Let wel op dat per grondstofregel een boeking plaatsvindt op rekening 600.000, in dit geval dus 2 regels!
Het printje sluit dus aan met wat op Goederen in Bewerking geboekt wordt. Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.044 seconds with 19 queries.