Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 10:48:16 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aanpassen naam in PO LOPOWY  (Read 4360 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« on: March 12, 2007, 10:50:45 am »

Is het mogelijk een naam van een artikel aan te passen in een PO?
Ik probeer het volgende:
F10;5;2;1;1;F5
Aanpassen naam
CtrLF1
Naam lijkt te wijzigen maar dus niet....



* Aanpassen PO naam 1.PNG (10.64 KB, 513x143 - viewed 192 times.)

* Aanpassen PO naam 2.PNG (30.18 KB, 678x477 - viewed 201 times.)
« Last Edit: April 10, 2007, 06:36:41 pm by Frank van Hofwegen » Logged

Heart-Profit company ID : BA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: March 13, 2007, 09:38:49 pm »

Is het mogelijk een naam van een artikel aan te passen in een PO?
Ik probeer het volgende:
F10;5;2;1;1;F5
Aanpassen naam
CtrLF1

Leuke optie, maar hoe krijg je dit voor elkaar? Is daarvoor 1-of-andere artikel / recept / andere parameter die toestaat  dat de artikelomschrijving op de PO veranderd? Ik zie namelijk na F10;5;2;1;1;F5 geen rubriekje waar de omschrijving gewijzigd kan worden, zoals je dat toont.
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #2 on: March 14, 2007, 09:03:17 am »

Johan,

Bij de Bedrijfsparameters Verkoop, tabblad 'F' kun je aanvinken dat je gebruik wilt maken van de Variabele Artikel-Omschrijving. Maar de verwerking, zoals fvanhofwegen al stelt, vind niet plaats. Daar zal ik nog eens naar gaan kijken.
Work in progress
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 14, 2007, 09:20:46 am »

Leuk en aardig, maar die omschrijving mag je NIET aanpassen. Doe je dat toch, dan werk je verkeerd.
Alleen als je een inrichting hebt die in consistentie overeenkomt zoals die van "SC", dan mag dat wel.
Ga ons svp niet vragen wat dat inhoudt c.q. wat je daarvoor moet doen, want daar kom je toch niet uit (je mag namelijk opnieuw beginnen met inrichten).

N.b.: Wij hebben er wetenschap van dat er inrichtingen zijn die "doodleuk" gebruik maken van het veranderen van de Artikelomschrijving, wat overigens op de Verkooporderregel "begint". Dit is pertinent fout. Alleen bij "SC" is het legitiem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 14, 2007, 09:50:22 am »

Wat de bedoeling is, is dat wanneer er op de VO-regel een naam is aangepast en vergeten wordt vanuit de VO een PO te genereren dit later dan nog kan bij de PO. Dit omdat dan de juiste naam op het etiket wordt weergegeven.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 14, 2007, 10:21:56 am »

Wat dus fout is ...  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 14, 2007, 10:27:41 am »

Dat kan dan wel fout zijn, maar zo werken we nu...
Bij orderentry leeft de gedachte dat dit "vroeger" wel kon... En vraag me nu niet waar, waneer etc....

Maar toch..kan er worden gedacht in oplossingen ipv goed of fout?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 14, 2007, 10:37:17 am »

Ik weet niet wat je opgelost wilt hebben behoudens het verwerken van een veranderde Omschrijving bij de PO (wat dus wordt gemaakt) ...
Waarschijnlijk "niets verder", als je nu maar onthoudt dat je jezelf ooit een keer tegenkomt, en wij je niet *zullen* helpen.

Je moet in deze doorzien dat je wel leuk een Omschrijving kunt aanpassen, maar dat dat bij jouw inrichting logistiek gezien niets doet. Je gaat dus doodleuk verkeerd produkt leveren enzovoort.
N.b.: Wat je eveneens moet doorzien is dat jullie in deze bepaalde zaken op dit moment sowieso niet lekker doen, en je die zaken wilt verbeteren. Lees : meer automatisch wilt laten verlopen (uitwijding alhier is niet nodig lijkt me). En juist dàn gaat het fout.

N.b.: Dat van die Keuring begreep je wel, toch ? wel, dit is eigenlijk hetzelfde; het systeem gaat ècht niet op basis van een andere Omschrijving met andere Keuringsvoorschriften op de proppen komen (wat ver weg met een ander Kenmerk wel zou mogen; zie andere topic). Bij de consistente inrichting van "SC" gebeurt dit -als klein voorbeeldje- wel degelijk.

Aldus, je bent nu gewaarschuwd.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #8 on: March 14, 2007, 10:49:10 am »

Quote
Ik weet niet wat je opgelost wilt hebben behoudens het verwerken van een veranderde Omschrijving bij de PO (wat dus wordt gemaakt) ...
Waarschijnlijk "niets verder", als je nu maar onthoudt dat je jezelf ooit een keer tegenkomt, en wij je niet *zullen* helpen.
Ik weet niet wat je opgelost wilt hebben behoudens het verwerken van een veranderde Omschrijving bij de PO (wat dus wordt gemaakt) ...
Waarschijnlijk "niets verder", als je nu maar onthoudt dat je jezelf ooit een keer tegenkomt, en wij je niet *zullen* helpen.
Hier begin ik de weg kwijt te raken.....
Probeer je eigenlijk te zeggen: Je moet kliënt artikelomschrijvingen werken?


Quote
N.b.: Dat van die Keuring begreep je wel, toch ? wel, dit is eigenlijk hetzelfde; het systeem gaat ècht niet op basis van een andere Omschrijving met andere Keuringsvoorschriften op de proppen komen (wat ver weg met een ander Kenmerk wel zou mogen; zie andere topic). Bij de consistente inrichting van "SC" gebeurt dit -als klein voorbeeldje- wel degelijk.
Werken wij niet consistent? Volgens mij hebben wij de inrichting naar de wil van Heart ingericht...Natuurlijk kan het zo zijn dat er punten afwijken, echter wijs ons er dan op, zodat we onszelf wellicht kunnen verbeteren!

Logged

Heart-Profit company ID : BA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #9 on: March 14, 2007, 10:49:47 am »

Dat kan dan wel fout zijn, maar zo werken we nu...
Bij orderentry leeft de gedachte dat dit "vroeger" wel kon... En vraag me nu niet waar, waneer etc....

Maar toch..kan er worden gedacht in oplossingen ipv goed of fout?

Hallo Frank als alleen de naam moet worden gewijzigd voor een etiket kun je dit danniet beter doen bij het maken van de etiketten van een productie-order 5.2.1.9
Ik bedoel maar. Want als je fouten die in het begin van traject gemaakt zijn al dan niet door onvolledige informatie, wilt gaan corrigeren wordt dit volgens mij een gebed zonder einde. Gewoon even de tekst overschrijven.

Zo doen wij het bij uitzonderingen.
Dirk-Jan
Se


* LOETWY.PNG (18.04 KB, 642x439 - viewed 154 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #10 on: March 14, 2007, 11:02:43 am »

Dirk-jan,

Welke layout variabele wordt dan gebruikt? Bij ons werkt dat nl niet...
Wij gebruiken ET-ARTOMS.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #11 on: March 14, 2007, 11:09:04 am »

Hallo Frank

%et-klartoms2
Deze variabele gebruiken wij.
Ik heb onder tussen nog even mijn geheugen geraadpleegd wat uitzonderlijk goed is. En ik weet het niet helemaal zeker of wij de naam konden wijzigen. Hou mij dat te goede. Echter een lay-out variabele is opgelost met half uurtje Peter in dit geval?????? Kwestie van aanvragen bij Heart-Profit.

 Wink

Dirk-Jan
SE
Logged

Dirk-Jan
ma
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #12 on: March 15, 2007, 11:53:56 am »

Dirk-Jan,

ET-KLARTOMS2 werkt niet, teniminste....hij drukt wel de artikelomschrijving af maar niet de gewijzigde artikelomschrijving.
Heeft iemand bij Heart nog een sugestie?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #13 on: March 15, 2007, 02:41:53 pm »

Bij ons staat de "doodstraf" op het veranderen van de artikel omschrijving, dit daar alle afgeleidde papieren, vrachtpapieren, facturen e.d. ook niet meer 1:1 lopen
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.023 seconds with 21 queries.