Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:49:27 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Alleen opslaan indien gewijzigd  (Read 2965 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: March 09, 2007, 12:51:12 pm »

Bij het registreren van Bestelparameters per dag werd een in Excel ingevulde cell altijd weggeschreven als Bestelparameter; of deze nu gewijzigd was of niet. Los van het feit dat dit onnodige schrijfopdrachten naar de database oplevert, had dit nog een ander nadelig effekt:

Indien er nog niet met Bestelparameters per dag gewerkt wordt is het (schijnbaar) zo dat de EOQ en Bestelniveau van het opgevraagde niveau default in de kolom 'Maandag' wordt opgenomen (zie verderop).

Waar het om gaat is dat indien de Excelsheet wordt opgebouwd, en bij slechts één Artikel (of geen een) iets wordt gewijzigd, bij het terug lezen van de data alle Bestelniveau's en EOQ's die op Artikel danwel Artikel-/Verschijningsvorm niveau stonden, ineens worden opgenomen als registratie per dag. Zelfs als ze niet gewijzigd zijn.  
Daar het ook zo was dat overal waar het Bestelniveau-/EOQ op 0 stond, dit als 0 in de Excelsheet werd opgenomen (ondertussen gewijzigd in <spatie>) resulteerde het aanmaken van het Excelsheet + verwerken direkt in een zee van allemaal nullen in de Bestelparameter tabel.

Per heden wordt er alleen iets opgeslagen indien er ook daadwerkelijk iets gewijzigd is.

 
Let op: Om een niet bekende (er niet geöffreerde) reden is het zo gemaakt dat indien er nog geen Bestelparameters per dag zijn, het Bestelniveau en EOQ van het opgevraagde niveau wordt opgenomen als instelling voor 'maandag'.

Nu kunnen we hier iets bij verzinnen als 'geeft een indikatie welke Artikel-/Verschijningen met Bestelniveau's werken' maar per saldo werkt dit niet. Als separate kolom zou dit wel toegestaan zijn. Dit opnemen onder 'maandag' (waarom niet een andere dag) is per heden komen te vervallen, omdat het niet werkt;

 
Stel dat een Artikel-/Verschijning een Bestelniveau heeft van 20. Als de Excelsheet wordt opgebouwd, kwam de 20 bij maandag te staan. Nu wijzigen we niets, verwerken, en de kontrole 'gewijzigd' zal ervoor zorgen dat er niets gesaved wordt omdat er niets gewijzigd is.

Echter, als we besluiten bij iedere dag een ander Bestelniveau op te nemen, maar we laten de 20 bij maandag staan, dan wordt alles gesaved, behalve de 20 die er al stond, immers die is niet gewijzigd.

Altijd opslaan zorgt er weer voor dat als we 20 wordt overgenomen van de Artikel-/Verschijning en we niets wijzigen, de 20 ineens per dag wordt opgenomen (en we op Artikel-/Verschijningsvorm niveau niets meer kunnen opnemen).

Kortom, nu kunnen we wel iets verzinnen als 'én een waarde op een andere dag gewijzigd is', maar de funktionaliteit vervalt; ze is niet afgesproken.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOBPDGEX    Omschrijving (nog) niet bekend    09-03-2007    09-03-2007
Logged
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 09, 2007, 12:48:25 pm »

Quote
Kortom, nu kunnen we wel iets verzinnen als 'én een waarde op een andere dag gewijzigd is', maar de funktionaliteit vervalt; ze is niet afgesproken.

Ja, zo kennen we er nog wel een paar. Maar zo werken we toch niet. Dus het wordt verantwoord aangepast of het wordt niet aangepast. Hooguit mag je beredeneren dat niemand het "niet-geöffreerde" kàn gebruiken op dit moment.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 09, 2007, 12:49:55 pm »

PS: Ik heb eerder gereageerd dan dat het topic er stond. Hmm ... niet goed.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 09, 2007, 01:47:55 pm »

PS: Ik heb eerder gereageerd dan dat het topic er stond. Hmm ... niet goed.


Ik had de omschrijving van de Releasenote gewijzigd; daar stond een typefout in.
Misschien is dat waar je naar op zoek bent?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 09, 2007, 01:48:38 pm »

Ja, zo kennen we er nog wel een paar. Maar zo werken we toch niet. Dus het wordt verantwoord aangepast of het wordt niet aangepast. Hooguit mag je beredeneren dat niemand het "niet-geöffreerde" kàn gebruiken op dit moment.

Opgenomen als separate kolommen. Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17726.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 09, 2007, 01:54:48 pm »

PS: Ik heb eerder gereageerd dan dat het topic er stond. Hmm ... niet goed.

Ik had de omschrijving van de Releasenote gewijzigd; daar stond een typefout in.
Misschien is dat waar je naar op zoek bent?

Ik kan niet bedenken hoe dat ermee te maken heeft. Wel dat de server die e.e.a. bewerkstelligt een andere tijd heeft dan de server waar het forum op draait ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 09, 2007, 02:50:15 pm »

Misschien dat het wijzigen van een topic deze onder dezelfde id wegschrijft (ivm de reakties die eraan hangen), maar met een nieuwe tijd?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #7 on: March 09, 2007, 03:48:58 pm »

Nee, dat is het ook niet. Wat mij betreft zit het 'm inderdaad in onderlinge tijdsverschillen tussen bepaalde servers.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.065 seconds with 21 queries.