Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 10:02:38 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LOPOTV: Chargenummer bestaaat al?  (Read 2912 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: March 07, 2007, 04:20:37 pm »

Men ging vandaag een poging ondernemen om een PO voor chargeSERIE "102744." (met de punt er bij dus) in te brengen. Dit resulteerde in onderstaande melding. (dat is dus een samenraapsel van LOPOTV Blad 1 en de melding komt na het bevestigen van Blad 2)

Ik begrijp die melding niet. als je kijkt naar LOPOCPRA dan bestaat die charge nog niet. Hij had "gewoon" 102744.003 aan kunnen maken. Heb je het al geprobeerd met een ander artikel? Ja, dat is geen probleem.

Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

Dan bevreemd mij nog iets, want nu ik dit zo aan het typen ben laat ik die melding op het scherm staan, belt verkoop: "Ik kan geen verkooporderregels toevoegen, Zit jij ergens in?" mijn antwoord eerst: Nee, want ik ben bezig met toevoegen Productieorders, niet met verkooporderregels.

Ik bleek echter wel de boosdoener te zijn, want na het door klikken op die melding (zie bijlage) kon hij weer verkooporders invullen. Wat heeft nou deze melding met verkooporderregels te maken? Verkoop kreeg namelijk de melding "Geblokkeerd door een andere gebruiker"  in beeld.

Weet je zeker dat jij dat was? Ja want ik heb die situatie nog een keer nagebootst met hetzelfde resultaat.

Het vreemdste blijft echter het feit dat die genoemde charge al zou bestaan, terwijl dat op het eerste gezicht niet het geval is. Ik ben erg benieuwd hoe dat kan.


* LOPOTV_102744.PNG (75.06 KB, 647x418 - viewed 369 times.)

* LOPOCRA_102744.PNG (55.1 KB, 359x387 - viewed 362 times.)
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #1 on: March 08, 2007, 08:52:40 am »

Ik zie dat het Gebruiker ADJ inmiddels wel is gelukt om een Produktieorder toe te voegen. (200703080005). Heb je het zelf opgelost misschien? Zo nee, kun je het probleem dan nog steeds nadoen?

Verder zul je met "Geblokkeerd door een andere gebruiker" wel "Geallokeerd door een andere gebruiker" bedoelen. Tijdens het genereren van nieuwe Volgnummers (Verkoopordernummer, Inkoopordernummer, Chargenummer etc.) worden er inderdaad records in de database gelocked. We zullen eens kijken of er in het geval dat er een foutsituatie optreedt zoals jij beschrijft, wel nodig is om deze lock te behouden zolang de melding nog op het scherm staat.

Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: March 08, 2007, 09:15:32 am »

Hoe heeft ze dat gedaan? Vannacht lekker geslapen, vanochtend een bakje koffie gehaald en nog maar eens een poging doen. Krijg nou wat... hij voegt gewoon 102744. toe met een serienummer. Nou, die afbeeldingen die je ziet zijn echt niet genept of zo. Ik kan het niet meer nadoen. Heeft 1 van je collega's stiekum wat aangepast?
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: March 08, 2007, 09:22:34 am »

+Verder zul je met "Geblokkeerd door een andere gebruiker" wel "Geallokeerd door een andere gebruiker" bedoelen. Tijdens het genereren van nieuwe Volgnummers (Verkoopordernummer, Inkoopordernummer, Chargenummer etc.) worden er inderdaad records in de database gelocked. We zullen eens kijken of er in het geval dat er een foutsituatie optreedt zoals jij beschrijft, wel nodig is om deze lock te behouden zolang de melding nog op het scherm staat.

Inderdaad, geallokeerd door een andere gebruiker was de omschrijving. De melding die ik gister kreeg kan ik niet meer nadoen, dus zal dat allokeeren ook wel niet meer optreden als gevolg van de melding die hierboven staat.

Wat nog wel eens fraai zou zijn: Is het mogelijk de melding te veranderen in: "Geallokeerd door gebruiker ....." waarbij op de puntjes de naam van de gebruiker getoond gaat worden. Dit zou het zoeken kunnen vergemakkelijken. Je hebt natuurlijk wel vaak het idee dat het 1 van je collega's is, maar welke is altijd de vraag. Een rondje bellen naar de meest voor de hand liggende gebruikers helpt vaak al heel wat, maar zou het mogelijk zijn om dan de naam van desbetreffende gebruiker te tonen?

Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 08, 2007, 11:24:48 am »

Johan,

Dat je wel nummer 002 hebt maar niet 001 ruikt naar onraad wat mij betreft. Ik zou daaruit niet zonder meer kunnen bewijzen dat het daarom fout ging, maar het lijkt me dat er geen rekening is gehouden met ontbrekende Chargenummers.

Hebben jullie veel vaker van die ontbrekende Chargenummers ?
En domme vraag misschien (omdat het antwoord wel te simpel zal zijn) : zo ja, hoe krijg je dat voor elkaar ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: March 08, 2007, 11:26:50 am »

Een order is gauw verwijderd, waardoor de .001 ook is verdwenen.
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.074 seconds with 21 queries.