Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:13:41 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Wijzigen contactpersoon bij het afleveradres  (Read 4582 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: March 07, 2007, 11:45:16 am »

Hoe kan de contactpersoon bij het afleveradres wijzigen?
De gegevens zijn grijs, ik kan deze (niet op deze manier) aanpassen.

Ik heb hier gekomen via Hmenu 2-2-1, Shift F5, Raadplegen afleveradressen.


* 200703071138.PNG (28.03 KB, 641x487 - viewed 203 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #1 on: March 07, 2007, 11:57:01 am »

Bij Afleveradres 0 wordt dé Kontaktpersoon van een Relatie opgenomen als Kontaktpersoon. Je kan dé Kontaktpersoon aangeven door bij de Kontaktpersonen van een Relatie de Rubriek "Opnemen als dé Kontaktpersoon" aan te vinken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 07, 2007, 04:06:41 pm »

Er staat geen contact (meer) ingevuld bij de klant. Ik zou dan toch verwachten dat de naam hiermee ook bij het afleveradres verwijderd wordt.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 07, 2007, 04:25:29 pm »

Bij Afleveradres 0 wordt dé Kontaktpersoon van een Relatie opgenomen als Kontaktpersoon. Je kan dé Kontaktpersoon aangeven door bij de Kontaktpersonen van een Relatie de Rubriek "Opnemen als dé Kontaktpersoon" aan te vinken.

Hallo Menno

Kun je ook een kontakt persoon opnemen per afleveradres.
Lijkt mij wel makelijk want als je een bedrijf hebt met meerdere afleveradressen??  Of is daar contact persoon niet voor bedoeld.

Ik bedoel hiermee, of je kunt aangeven wie moet worden aangesproken als je komt lossen bij afleveradres x

LAAT MAAR HEB ZELF AL ZITTEN KIJKEN BIJ AFLEVERADRESSEN EN DAAR KUN JE EEN NAAM INVULLEN.

Dirk-Jan
SE
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 08, 2007, 10:09:27 am »

Beste Dirk-Jan,

Graag niet zo maar offtopic vragen stellen.
Dank.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #5 on: March 08, 2007, 10:17:07 am »

Er staat geen contact (meer) ingevuld bij de klant. Ik zou dan toch verwachten dat de naam hiermee ook bij het afleveradres verwijderd wordt.

Als de Kontaktpersoon welke bij Afleverdadres 0 van de Debiteur is opgenomen verwijderd wordt als Kontaktpersoon bij de Relatie, dan blijft deze ten onrechte als Kontaktpersoon bij Afleveradres 0 opgenomen. Dit zal opgelost worden.

N.B. Het achterliggende probleem van Demis is dat er op de Fakturen een verkeerde Kontaktpersoon vermeld staat. Maar als je op je Faktuur een Kontaktpersoon vermeld is het wellicht logisch om bij de Relatie een nieuwe Kontaktpersoon op te nemen. Deze nieuwe Kontaktpersoon wordt dan automatisch de Kontaktpersoon voor het Afleveradres 0.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 08, 2007, 10:21:26 am »

Er staat geen contact (meer) ingevuld bij de klant. Ik zou dan toch verwachten dat de naam hiermee ook bij het afleveradres verwijderd wordt.

Tja ... ik misschien ook wel, maar zo werkt het niet;
Afleveradressen 0 zijn redundant en gegenereerd uit de oorspronkelijke gegevens (Relatie Kontaktpersonen). Zo geldt bijvoorbeeld ook dat het een keer als "dè" Kontaktpersoon aanmerken, het kopiëren naar het Afleveradres bewerkstelligt. Merk ook op het niet onbelangrijke gegeven dat de Kontaktpersoon in het Afleveradres een vrij in te vullen veld is, en dus niet in een tabel elders wordt gekontroleerd.

Met name als je het laatste doorgrond (c.q. het implicerende effekt daarvan) zie je dat het eigenlijk niet eens mógelijk is om de Kontaktpersoon te verwijderen. Formeel dan. Technisch zou het toevallig wel kunnen, omdat de Kontaktpersoon in Afleveradres 0 niet zelf kan worden opgenomen. Dit op zich kan dan weer niet altijd, omdat je de naam van de betreffende Kontaktpersoon kunt hebben gewijzigd, en dan weet het systeem niet meer of degene die aldaar staat genoemd mag worden gewijzigd.

De bijna beste oplossing zou nog het wijzigbaar maken in Afleveradres 0 zijn, denk ik. Maar, dit strookt dan op zich weer niet met het kunnen Genereren ervan, alsmede het "dè" verhaal (jij wijzigt wat aldaar, en de volgende dag is het weer weg).

De echt beste oplossing is : zorgen dat je een Kontaktpersoon hebt bij de Relaties, en die een aanmerken als "dè", waarna die gegevens netjes doorkomen. Lees : nu is het weer consistent met de verdere werking;
Heb je werkelijk geen Kontaktpersoon meer, dan moet je maar een "-" aanmaken of iets dergelijks. Klinkt misschien knullig, maar het is niet anders.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 08, 2007, 10:22:36 am »

Als de Kontaktpersoon welke bij Afleverdadres 0 van de Debiteur is opgenomen verwijderd wordt als Kontaktpersoon bij de Relatie, dan blijft deze ten onrechte als Kontaktpersoon bij Afleveradres 0 opgenomen. Dit zal opgelost worden.

Tja ... niet dus (crosspost).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #8 on: March 08, 2007, 10:35:01 am »

Quote
Heb je werkelijk geen Kontaktpersoon meer, dan moet je maar een "-" aanmaken of iets dergelijks. Klinkt misschien knullig, maar het is niet anders.
Ja dat is leuk, nu heb een een contactpersoon aangemaakt met een "-". Volgende probleem: de naam is verplicht, daar dus nu ook maar een "-" ingevuld. Gevolg: een streepje tussen de aflevergegevens wat de contactpersoon voorsteld? Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn denk ik.


* 2007030810028.PNG (29.02 KB, 641x487 - viewed 170 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Cliff
Helper
*
Offline Offline

Posts: 47


View Profile
« Reply #9 on: March 08, 2007, 11:36:44 am »

Quote
N.B. Het achterliggende probleem van Demis is dat er op de Fakturen een verkeerde Kontaktpersoon vermeld staat

Indien het de Kontaktpersoon betreft tbv de Faktuur dan zou ik bij de Fin. Parameters van de betreffende Debiteur de juiste Kontaktpersoon opnemen.
Vervolgens kwestie van Faktuur Layout Variabele die nu gebrukt wordt vervangen door %UF-FADKTKPRSF% .
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #10 on: March 29, 2007, 09:33:03 am »

Wordt onderstaande rubriek dan afgedrukt?



* ADABPROP.PNG (19.4 KB, 688x415 - viewed 151 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Cliff
Helper
*
Offline Offline

Posts: 47


View Profile
« Reply #11 on: April 02, 2007, 08:42:28 am »

We hadden het toch over Fakturatie???
Dus volgende rubriek??  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #12 on: April 02, 2007, 08:48:13 am »

Pardon. Maar die is het dus!
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.05 seconds with 21 queries.