Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:39:42 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Taalkode bij productie opdracht etiketten  (Read 8776 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« on: February 14, 2007, 02:09:52 pm »

Is het mogelijk om de taalkode bij etiket-layout/Taalkd standaard op NED te zetten? (dmv disable of enable?)
Dit voorkomt bij ons een hoop foute etiketten.

BVD,

Frank
« Last Edit: May 22, 2007, 09:39:55 am by Frank van Hofwegen » Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 14, 2007, 03:02:13 pm »

Heb je dat al met DynScreen geprobeerd ?
of is dat een domme vraag ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 14, 2007, 04:44:21 pm »

Yep, geprobeerd. Is niet de oplossing.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 14, 2007, 04:48:53 pm »

Nou, daar kan ik nog eens iets mee.  smile
Waarom is het de oplossing niet ? werkt het vastzetten niet of zo ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 15, 2007, 08:43:35 am »

Nee het vastzetten lukt niet. Althans...het lukt MIJ niet.

Logged

Heart-Profit company ID : BA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 02, 2007, 07:05:43 pm »

Ik zie nog een rondje draaien..
Betekend dat dat er nog acties op komen?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #6 on: April 03, 2007, 08:52:30 am »

Ja Frank,

een draaiend rondje betekend dat er nog naar gekeken wordt, dan wel dat het nog niet opgelost is. Dus een antwoord volgt nog.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 03, 2007, 09:21:55 am »

ok
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #8 on: May 18, 2007, 11:52:00 am »

Bij ons staat de taalkode standaard op NED IN LOETWY (Wijzigne prodopdr. Etiketten). Ik heb eigenlijk geen concreet bewijs kunnen vinden waarom dat zo is. Ik vermoed omdat dit vanuit de bedrijfsparameters wordt gestuurd, danwel vanuit klientspecifieke toepassingen (omdat je daar ook met taalkodes kunt werken).

Maar wat nu als je de productie van een Artikel Verschijning DEFAULT een andere taalkode wilt gebruiken? Ik dacht: Even naar de parameters van de artikelverschijning, daar zal vast ook wel een taalkode in te stellen zijn. Die heb ik daar niet kunnen vinden. Ook niet bij het recept. Ook bij de etiket-layout kun je het (volgens mij) niet opgeven.

Heel concreet: Ik heb een artikelverschijning welke ik default in de taalkode ENG terug wil zien, als daarvoor een productieopdracht wordt gemaakt, zodat in LOETWY die Taalkode ook standaard op ENG staat. Dit geheel los van klientgerichte zaken. (die mogen dat wat mij betreft overrulen) Hoe stel je dat in. Waar zit dat verborgen? Want waar haal je anders die taalkode vandaan?

Mocht deze vraag naar jullie oordeel Off-topic zijn, dan maak ik er desnoods wel een nieuw topic van, maar aangezien de vraag van Frank betrekking heeft op de default taalkode bij die etiket-printopdrachten, vond ik dit nog wel relevant genoeg om onder dit Topic op te nemen.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: May 18, 2007, 12:21:55 pm »

Heel concreet: Ik heb een artikelverschijning welke ik default in de taalkode ENG terug wil zien, als daarvoor een productieopdracht wordt gemaakt, zodat in LOETWY die Taalkode ook standaard op ENG staat. Dit geheel los van klientgerichte zaken. (die mogen dat wat mij betreft overrulen) Hoe stel je dat in. Waar zit dat verborgen? Want waar haal je anders die taalkode vandaan?

Bij een Artikel richt je de standaard omschrijving van het produkt in. Je moet dit niet zo zeer zien als "de Nederlandse tekst", maar "de standaardtekst, als ze niet wordt overruled door een Verlengde Tekst per Taalkode".
Iedere Debiteur krijgt de standaard tekst op zijn documenten, mogelijk in de taal van zijn taalkode.

Wat jij hier bedoelt laat zich w.s. gewoon oplossen door die Engelse tekst als standaard omschrijving van het artikel op te nemen (waarna het Artikel geen Verlengde Tekst meer in het Engels heeft). Immers, als dat de tekst is die jij standaard op alle etiketten wilt hebben (die naar nederlandse klanten gaat), waarom dan een andere omschrijving op de documenten afdrukken?  Wink

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #10 on: May 18, 2007, 12:31:04 pm »

het gaat hier voornamelijk om het weergeven van de THT. De maandnaam moet in het engels. dus  18-05-2008 wordt nu als 18 mei 2008 getoond, maar moet nu op die engelsen als "18 may 2008" tevoorschijn komen. Of is hier al een betere / handigere oplossing voor?
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: May 18, 2007, 12:47:04 pm »

De maandnaam moet in het engels. dus  18-05-2008 wordt nu als 18 mei 2008 getoond, maar moet nu op die engelsen als "18 may 2008" tevoorschijn komen.

Dat zal dan wel iets als "May 18, 2008" moeten zijn ipv "18 may 2008".  Wink

Dit los je (i.i.g. nu) ook niet met een Taalkode op, immers er is niets wat "mei" naar "may" vertaald.

Uiteraard hebben we een vertaalmodule, die dit naar Engels, Spaans, Pools etc. zou kunnen vertalen, waarvan je zou kunnen bedenken dat dat door "de" Taalkode getriggerd moet worden (die dan weer moet verwijzen naar een van de talen waarin Profit opereert) en dat je die dan weer bij je Artikel moet kunnen aangeven omdat dít Artikel specifiek voor de Engelse markt geproduceerd wordt...

Merk op dat bij Verkooporders, Inkooporders, Fakturen etc. de Layout dynamisch bepaald wordt o.b.v. de Taalkode, maar dat dat bij Etiketten niet het geval is; daar geen je de Identifikatie op bij het Artikel (danwel Artikel-/Verschijning).

Eenvoudigere oplossing:

- Layoutvariabelen aanvragen die de datum in het engels weergeven + in engels formaat.
- Je Artikel laten verwijzen naar een Etiketlayout in het Engels, en daar die engelse datum in opnemen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #12 on: May 18, 2007, 01:25:09 pm »

Ik kan vanuit profit geen etiketten printen naar onze MARKEM Smartdate2 (of zijn er gebruikers die het tegendeel kunnen bewijzen: dan hoor ik graag).

Volgens de heren van Markem gaat dat 'nooit' werken. Die verrekte Markem leest ook geen ZPL (zebra gebeuren). Dus ik ben niet geholpen met alleen een engelse vertaling. Bovendien zou het me niets verbazen dat we dit binnenkort ook in het Frans en Russisch moeten kunnen. Ik heb zelf al een tabbeletje gemaakt met taalkode en maandnaam, daaruit put CimControl (het etiketprintprogramma van Markem) Voor de juiste koppeling met het tabbelletje, zou het makkelijk zijn dat de taalkode default goed staat. (in mijn geval obv art/vrs)

Zijn er gebruikers die overwegen een Markem-printer te kopen: NIET doen! Afgezien van de kosten, zo'n printer komt gewoon z'n beloftes niet na.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #13 on: May 18, 2007, 01:44:40 pm »

Ik kan vanuit profit geen etiketten printen naar onze MARKEM Smartdate2

Euh... Als je dan toch geen etiketten kunt printen vanuit Profit vanwege je printer, wat wil je dan vanuit Profit ingesteld hebben inzake THT's? Of was dit gewoon een niet 'heel concreet' vraagje?  Got you !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #14 on: May 18, 2007, 02:16:00 pm »

De vraag is heel concreet


Heel concreet: Ik heb een artikelverschijning welke ik default in de taalkode ENG terug wil zien, als daarvoor een productieopdracht wordt gemaakt, zodat in LOETWY die Taalkode ook standaard op ENG staat. Dit geheel los van klientgerichte zaken. (die mogen dat wat mij betreft overrulen) Hoe stel je dat in. Waar zit dat verborgen? Want waar haal je anders die taalkode vandaan?

Deze taalkode wil ik gebruiken om de link naar m'n tabel met maandnamen per taalkode goed te krijgen. Ik gebruik namelijk deze gegevens (zoals in LOETWY Getoond) als input voor CimControl.
Logged

KM
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.038 seconds with 21 queries.