Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 11:26:01 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LOVODBR1 en LOVRTV negeert verschijningen  (Read 2023 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: February 09, 2007, 09:30:15 am »

Bij het bedrijf Laco maken we bij het toevoegen van verkooporderregels gebruik van het scherm "LOVODBR1 - Raadplegen Assortiment". (alleen direct na het toevoegen van de Verkooporder-header) Hierin staan alle artikel verschijningen die een klant kan / mag bestellen. Sommige klanten hebben specifieke wensen op het gebied van het verpakken. Hiervoor hebben we 'klantspecifieke' verschijningen aangemaakt. Het artikelnummer is gelijk, het product is gelijk, alleen de verpakking is ietsje anders. Met deze verschijningsvormen weten we precies in welke verpakkingsvorm iets op voorraad ligt.

1 klant kan van 1 artikel verschillende verschijningen afnemen. Deze klanten geven dat ook expliciet aan op hun bestelling. Het probleem is nu, dat bij het toevoegen van de verkooporderregel vanuit "Raadplegen assortiment" deze verschijningsvorm gewoon genegeerd wordt. Dit was voor de upgrade niet zo. De laatste releasenote die ik zo 1-2-3 kon vinden was "Toepassen SYLG N/T « on: April 27, 2005, 10:03:05 am »" omtrent LOVODBR1. Een mooi tijdje geleden dus. Omtrent LOVRTV zijn er wat meer noten te vinden. Maar welke dit probleem veroorzaakt is me niet duidelijk.

Ik ken Peter z'n 1e reactie al: Gewoon niet bestellen vanuit raadplegen assortiment, dat vinkje uitzetten bij de debiteur en het probleem is voorbij. Het zal je niet verbazen dat ik een wat degelijkere oplossing wens, die net als voor de upgrade gewoon de geselecteerde verschijning toevoegt en niet de eerste verschijning van dat artikel.

De basisverschijningsvorm is leeg bij de desbetreffende artikel-verschijningen
Elke artikel-verschijning heeft z'n eigen recept. bij de default productievorm daarvan, staat ook gewoon desbetreffende verschijning ingevuld (bij LORTWY, Want in LORTRAWX staat de "default produktievorm" niet opgegeven.)

Controle's die ik alvast heb uitgevoerd:
  • De artikel verschijning is actief in het assortiment van de Debiteur.
  • Bij LODKRA - Raadplegen defaults klient - artikel verschijning staat dit artikel (en dus ook de artikel/verschijning) bij deze debiteur geheel niet opgenomen.
  • Bij defaults afleveradres / artikel verschijning is nog helemaal niets ingevuld.
  • er is gewoon een geldige prijsafspraak voor de artikelverschijning te vinden voor deze klient.
  • bedrijfsparameters verkoop zijn niet aangepast

Zijn er nog andere plekken waar je een defaultverschijning zou kunnen worden ingevuld die dit probleem kan veroorzaken?

Kortom: Waarom wordt niet de verschijining die je geselecteerd hebt overgenomen bij de verkooporderregel.


* lovodbr1_lovotv.PNG (16.77 KB, 695x279 - viewed 163 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 09, 2007, 09:43:49 am »

Quote
Ik ken Peter z'n 1e reactie al: Gewoon niet bestellen vanuit raadplegen assortiment, dat vinkje uitzetten bij de debiteur en het probleem is voorbij.

Johan, ik waardeer jouw mensenkennis, maar waar je dit op baseert ?  naughty
Als jij er gelijk in hebt dat dit voorheen werkte, is er nu iets fout.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 09, 2007, 12:47:46 pm »

Johan,

Je hebt veel werk besteed aan het schetsen van de situatie, maar toch kunnen wij het hier niet nadoen (dus, bij ons werkt het wčl);
Ook is er in deze hoek eigenlijk niets aangepast.

Zou je maandag kontakt willen opnemen met Yvonne om e.e.a. door te nemen / na te spelen ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #3 on: February 21, 2007, 12:06:26 pm »

Johan, e.e.a. is opgelost en zojuist bij jullie op het systeem gezet. Wink
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.023 seconds with 21 queries.