Ik zie er wel wat in. Misschien wel een algemenere soort indikator die aangeeft dat je aan de verkoopkant geen aktie hoeft te ondernemen om de regel te rapen.
Huh ? ergens heel ver weg zul je heus iets bedoelen wat met "iets" wat te maken heeft, maar dit kan ik niet volgen hoor. Je hoeft geen aktie te ondernemen omdat er geen Voorraad is ? wel, dat kon je al zien (geen indikatie). Zonder verdere context kom ik op niets anders als dit (maar zie mijn eerdere reaktie).
Als de regel op een Inslaglijst geacht Debiteur staat, zal de Goederen Ontvangst van de Inslaglijst de goederen direkt als geraapt boeken. De aktie ligt hier aan de Inkoopkant (Goederen Ontvangst) en niet zo zeer aan de Verkoopkant.
Huh ? Mooi. Waar. Alleen, er is geen aktie, want de spulletjes kwamen niet binnen. Dus ook hier, je bedoelt vast wel iets, maar niet iets wat is te volgen.
Dezelfde indikator zou je ook kunnen gebruiken voor Direkte Leveringen, want ook die staan (storend vind ik) in dat overzicht. Dus stel, ik heb een Verkooporder naar een klant, en besteedt deze regel 1:1 uit aan een Leverancier die ik vervolgens rechtstreeks naar leveren aan mijn klant. Ook hier ligt de aktie aan de Goederen Ontvangst kant, immers, de ontvangst van de IO bij de Leverancier zal de goederen als geleverd boeken op de Verkooporder. Je zult nooit zelf een Raaplijst hiervoor maken, net als bij de goederen op de Inslaglijst.
Nou, hier zal het je dan wel om gaan. Alleen heeft het er niets mee te maken (maar dat wist je al).
Merk op dat hier e.e.a. aan de orde is bij WEL binnenkomende spulletjes (zij het rechtstreeks geleverd). Hoe dan ook is het inderdaad zo dat je dit niet bij je eigen Te Leveren Artikelen wilt zien. Maar hoe dit nou combineert met Demis' verhaal ... geen idee.
Ofwel, als je "Raadplegen te Leveren Artikelen" gebruikt als een soort "to do list" dan kan ik me voorstellen dat DKN stelt dat dit soort regels die lijst vertroebelen.
Om te beginnen wordt dit uiteraard gebruikt als ToDo. Daarnaast is het natuurlijk waar dat als er iets tussen staat wat niet kan, het vertroebelt. Maar waar hebben we het nou over (zoals Demis het tot heden stelt) ? ... dat er iets staat wat niet meer wordt geleverd, en dat dat dus moet worden geëlimineerd. Dus, of het Backorder verhaal klopt/loopt niet, of men was te laat met het aanpassen van de Inslaglijst (regel daar verwijderen), of ... of je bent gewoon te laat omdat aan de Leverzijde alles zo snel gaat. -> Boeken Inslaglijst -> Raaplijst komt eruit / wordt gegenereerd -> Levering wordt gedaan -> maar die ene regel die niet binnenkwam staat er nog. KLOPT NIET.
Demis ? (en niemand anders graag)