Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:23:47 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Nut van het Forum  (Read 1970 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: January 19, 2007, 10:11:17 am »

Quote
<Peter>
Daarbuiten acht ik het redelijk "onzinning" om een heel verhaal te gaan typen (Wouter), terwijl je speculeert over wat eraan ten grondslag ligt. Eerst in 5 woorden de vraag stellen lijkt me efficienter. 

Ga je hier niet voorbij aan de basis van het feit dat dit een forum is?
Immers juist uit de discussie hoop je een "serendipiteit" te genereren die leidt tot andere (misschien nog niet bekende) oplossingen voor een zelfde probleem, hetgeen moet leide tot het bepalen van de in dat geval beste oplossing.

Efficientie kan nooit het doel van een forum zijn.
Het doel van een Forum is het bieden van een discussieruimte om tot een gefundeerd antwoord te komen (hopelijk)
(forum = "pleinpraat" ; om de oude Romeinen aan te halen)

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 19, 2007, 10:43:49 am »

Eens. Maarrr ... dat is zoals het door "jullie" werd (wordt) geïnterpreteerd en met het bijkomende toeval dat de gok van Wouter goed was. Dus, voor de poster van het topic uitermate nuttig, maar wel toevallig (niet helemaal natuurlijk, want Wouter z'n interpretatievermogen hebben we ook nog mee te maken smile).

Mij ging het om ons zelf in Barneveld;
Als Wouter had misgegokt, heeft 'ie een kwartier zitten typen voor Jan Doedel, terwijl hij ook nog de eerste is die weet dat hij daarvoor geen tijd heeft. Daarnaast zou het dan (toch) ook nog het topic wazig maken, wat sowieso zal gelden voor diegenen die niets met de Amerikaanse toestanden te maken hebben (want zo mag je het wel noemen  yes).

Als Wouter met 5 woorden de vraag had gesteld, had hem dat 15 minuten typen kunnen (!) schelen, en dan kun je wel vinden dat het op een forum niet om efficienty gaat, maar *wij* moeten ook nog een beetje werken hier en daar. En tja, daar ga ik toevallig ook al weer over Shocked. Zie je eigen topic/post van enkele minuten geleden.

De efficienty van het forum mag overigens een onderwerp apart zijn, waar ik zelf voor ogen heb is dat dat per saldo toch juist wel (zeer) efficient zou moeten zijn. Kan niet onmiddellijk natuurlijk, en heeft de opbouw van "kennis" nodig. Maar (zoals elders al even aangehaald door mij) je ziet denk ik wel dat zelfs met die paar gebruikers die nu mee doen, ook jij er al nut van hebt. (ehh, nut hoeft nog niet efficient te zijn Wink).

Met het onderliggende voorbeeld in de hand gaat het er natuurlijk om dat er "ooit" -en langs natuurlijke weg- zo'n verhaal over Amerikanen ontstaat, domweg omdat het mogelijk is in het pakket, als als dat niet zo zou zijn er ècht geen Amerikaan is die ermee kan werken. En waar je aan deze kant van de oceaan dus ook weer mee te maken hebt (zie betreffende topic).
Moraal : als het eenmaal duidelijk is dat het over de Amerikanen gaat, mag wat mij betreft een post zoals die van Wouter nog 10 keer zo lang zijn (en dan moet jij even wachten met je vrachtkosten  thankyou).

Kortom, we zijn het heus eens, maar wij moeten het van onze kant enigszins behapbaar houden. Als jullie straks met z'n allen vragen gaan stellen, en wij gokken erop dat het over een Amerikaan gaat en typen een kwartier voor niets (xx keer !) dan komen we aan het juiste antwoord niet meer toe.
Let wel, ik probeer zo veel mogelijk alles en iedereen voor te bereiden op het echte werk hier. En dan moeten we niet meteen al verkeerd beginnen.

Dank,
Peter
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: January 22, 2007, 08:57:12 am »

Misschien zit de misvatting in het feit dat je als Heart alles probeert te beantwoorden.

Een forum heeft immers ook een hoog zelflerend effect, oftewel je probeert middels de antwoorden van anderen jouw eigen probleem beter te definieren, hetgeen voor de "programma-krassers" moet leiden tot meer inzicht in het operationele gebruik van een functie en de sterktes en zwaktes die daarin zitten.

We weten beiden immers dat mooi geprogrammeerde oplossingen soms in het geheel niet blijken te werken in de praktijk.
Immers je heb ook nog van die (...) gebruikers die de boel anders gebruiken dan dat jij dacht.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.017 seconds with 21 queries.