Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:04:11 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bij tweede levering voor zelfde Klant nieuwe Inslaglijst genereren  (Read 2624 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: January 09, 2007, 10:50:08 am »

Bij automatisch genereren Inslaglijsten gebeurt het volgende : Nadat in Bedrijf X een Levering heeft plaatsgevonden voor Klant A, wordt er bij Bedrijf Y een Inslaglijst gegenereerd. Als de Inslaglijst nog open staat op het moment dat Bedrijf X een tweede Levering doet voor Klant A, dan wordt deze tweede Levering aan de bestaande Inslaglijst toegevoegd.

Dit was echter niet gewenst. Vanaf heden zal in een dergelijke situatie een nieuwe Inslaglijst worden gegenereerd mits er geen openstaande Inslaglijst wordt gevonden waarbij het Inkoopordernummer overeenkomt, want in dat geval zal er alsnog aan de de bestaande Inslaglijst worden toegevoegd.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOMOICGN    Omschrijving (nog) niet bekend    28-12-2006    09-01-2007
Logged
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 09, 2007, 11:15:24 am »

Quote
Vanaf heden zal in een dergelijke situatie een nieuwe Inslaglijst worden gegenereerd mits er geen openstaande Inslaglijst wordt gevonden waarbij het Inkoopordernummer overeenkomt, want in dat geval zal er alsnog aan de de bestaande Inslaglijst worden toegevoegd.

En helaas ... dat is FOUT. Voor *iedere* (aanstaande) Levering moet een aparte Inslaglijst gelden, ook al betreft het dezelfde Inkooporder. Althans, er vanuitgaande dàt het een andere Levering zal betreffen, wel.

Merk ook op dat hieraan de manipulatie met de Koerstypen is verbonden (http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=16775.0) en dat iedere Levering een andere Koers kan impliceren; de Koers wordt regegistreerd op de Inslaglijst ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #2 on: January 09, 2007, 11:29:01 am »

Is opgelost, elke levering zal resulteren in een nieuwe Inslaglijst.
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 09, 2007, 11:32:21 am »

Jeumig, dat is snel ...

Misschien nu wel de vraag aan DKN of *hij* er op deze manier goed mee kan leven (zo niet dan zien we daarna weer verder).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 09, 2007, 11:48:38 am »

Het liefst zou ik met de situatie werken zoals Menno deze heeft omschreven, als er een openstaande inslaglijst bestaat met hetzelfde inkoopnummer mag hieraan worden toegevoegd. Maarrr, kennelijk geeft dit problemen met andere functies in het pakket.
Aan de andere kant zeg ik: Het is nu beter te controleren, je ziet nu voor iederen afmelding die bij GELDER gedaan wordt, een nieuwe inslaglijst in HVC onstaan. Dit betekent dat je, in geval van fouten in bv. Emballage, kunt nagaan door wie (eigenlijk welke afdeling) het foutieve aantal Emballage is ingevoerd.

Ik zie geen problemen met deze aanpassing.
M.a.w. Ik kan er goed mee leven  prankster

Ps. Ik heb er natuurlijk nog niet in de praktijk mee gewerkt. Ik verwacht geen problemen maar mochten deze komen dan plaats ik deze op het forum  ;)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 13, 2007, 02:34:37 pm »

Na een lange slag bij ons "wat is er nou gebeurd", dit topic toch nog even uitgebreid;

Ten eerste, als gevolg van een toevalige kombinatie, volgend uit het buiten de formele upgrade om plaatsen van veranderde programmatuur, ging het voor Demis "werkbaar" goed. Echter, àlle aanpassingen volgend uit bovenstaande posts (die op dezelfde dag (09-01) plaatsvonden kwamen pas na de formele upgrade van gisteren voort, en nu blijkt het alsnog niet te werken ...
Uitleggen waarom laten we maar even zitten; wel van belang is hoe het nu gaat werken (per aanstaande Releasenote) :

Het is uiteindelijk simpel : alle Leveringen op één Raaplijst komen "aan de andere kant" op één Inslaglijst. De relatie is hier dus 1:1.
Wel geldt dat het alleen Leveringen kan betreffen die middels Uitbesteding zijn ontstaan, en omdat het IC verkeer betreft met Uitbesteding aan de IC partner, betreft het dùs één Levering (d.w.z., het betreft ook één Leverancier, en dus geldt dat alles op één Inslaglijst mag komen).

Dit hier met name voor de analen, opdat ook wijzelf hierop kunnen terugvallen als er toch weer ergens een denkfout in blijkt te zitten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #6 on: February 14, 2007, 10:22:22 am »

Is aangepast.
zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17543.0;topicseen
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.089 seconds with 21 queries.