Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:23:50 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Verschijningsvorm selecteren bij inkooporderregel  (Read 3650 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: January 03, 2007, 08:38:28 am »

Functie: LOIRTV

Als ik een inkooporderregel wil toevoegen en de verschijningsvorm is anders dat Profit aangeeft, gaat er e.e.a. niet helemaal lekker:

E.e.a. in GELDER, testbestanden.
1. Ik voeg een inkooporder toe van HAGBAR1
2. Ik maak een inkooporderregel aan van artikel 100007, nu wordt de verschijning DS8ST aangegeven. De cursor staat ook in het vakje 'Vrsvrm. / Werk. Inh.'
3. Ik selecteer een andere verschijning via F5. Ik ga op de verschijning KST8ST staan (deze staat dan ook bovenaan, zie Printscreen).
4. Ik druk op ESC en de verschijninig komt op de inkooporder te staan, echter, de cursor komt in de rubriek 'bevestigd'.
5. Als je met met ENTER doorgaat naar de verschijningsvorm dan springt Profit weer over naar de verschijning 'DS8ST'.

Kan het zo aangepast worden dat de cursor, na het selecteren van een verschijningsvorm, terecht komt in de rubriek 'Vrsvrm. / Werk. Inh.' zodat de verschijning blijft staan?




* 200701030831.PNG (29.21 KB, 685x426 - viewed 176 times.)

* 200701030832.PNG (12.02 KB, 554x130 - viewed 176 times.)

* 200701030833.PNG (11.86 KB, 605x183 - viewed 169 times.)

* 200701030834.PNG (29.25 KB, 685x426 - viewed 195 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 10, 2007, 03:13:29 pm »

Zojuist geconstateerd dat e.e.a. toch niet helemaal lekker werkt.

Als ik een inkooporder aanmaak in GELDER, met leverancier HAGBAR1. Artikelnummer 100006 KST6ST en ik druk op F5, ik selecteer een andere verschijningsvorm (in dit geval DS6ST) en ik ga terug naar de inkooporderregel met ESC.

Dan gaat er iets goed mis. Buiten dat het artikelnummer in de inhoud van de verschijning wordt geplaatst (reeds gemeld in een ander topic) wordt  de verschijningsvorm gezet in de ontvangstlokatie. Wellicht heeft het één met het ander te maken.
Zie ook topic http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17272.0


* 200701110709.PNG (20.25 KB, 580x345 - viewed 152 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 11, 2007, 09:21:16 am »

Niet geheel ontoevallig schuift alles 2 velden op, en heb je 2 velden gedisabled.
Daar zal het vast mee te maken hebben. ;)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 11, 2007, 09:24:10 am »

Aha...kan ik dat dan niet doen of zit er een foutje in de progammatuur?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 11, 2007, 09:29:37 am »

Quote
Aha...kan ik dat dan niet doen of zit er een foutje in de progammatuur?
Laat maar, ik heb de rubrieken al vrijgegeven.... ;)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 11, 2007, 09:52:49 am »

Wij hebben een soortgelijk probleem
Bij het toevoegen van een verkooporderregel willen we eigenlijk direct naar het artikel toe.
Levertijden en dat zoort zaken zijn toch per crediteur vastgelegd.

Echter tot voor kort hadden we alle rubrieken gedisabled en kwam de cursor gelijk in het artikelnummer.
Nu echter springt de cursor door naar VRS met als gevolg dat we een melding krijgen artikel verplicht of iets dergelijks. Toen ik de disabeling op hefte was het probleem verholpen maar de afdeling inkoop moet nu een aantal <F1> ingeven niet echt praktisch en/of efficient.  Cry Cry
Ik kan zeggen dat ze ermee moeten leven maar dat de cursor standaard begint bij artikel zou toch wel erg fijn zijn

Dirk-Jan Gloudemans
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #6 on: January 11, 2007, 11:19:09 am »

Hallo DKN,

ik heb zojuist bij je op het systeem gekeken en je hebt de versie die je hoort te hebben met de aanpassingen zoals beschreven in http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17212.0 . Je hebt mij toen ook gemeld dat het weer werkte. Had je toen niet die velden gedisbled dan? Werkt het nu wel weer goed?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #7 on: January 12, 2007, 07:03:04 am »

Quote
Had je toen niet die velden gedisbled dan?
Klopt, dat had ik toen nog niet gedaan. Jij hebt de positie van de cursor terug gezet omdat e.e.a. niet lekker werkte met het selecteren van een andere verschijning (via F5).
Om de cursor toch weer in het veld "artikelnummer" te laten beginnen heb ik de 2 velden gedisabled. Dit werkt dus ook niet goed omdat dat alle informatie, bij het selecteren van een verschijning via F5, 2 posities verder opschuift (zie post Wouter).
Aldoende heb ik nu de gedisablede velden weer open gezet. Nu werkt alles weer "normaal" Behalve dat ik nog steeds met het probleem zit dat de cursor niet bij het artikelnummer begint  Sad
Is hier niets meer aan te doen?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: January 12, 2007, 04:30:13 pm »

Reëel genomen niet nee. Dit is te komplex daar in die hoek.
N.b.: In meerdere fases -voor het laatst dus wat je zojuist hebt meegemaakt- hebben we dit geprobeerd, maar we hebben het weer even opgegeven. Sorry.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.019 seconds with 20 queries.