Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:05:56 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Kopiëren Keuringsgegevens kopieert niet alle velden  (Read 2411 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: December 29, 2006, 08:36:31 am »

Middels de funktie Kopiëren Keuringsgegevens kunnen Keuringsvoorschriften van een Artikel naar een ander Artikel (waaraan nog geen Keuringsvoorschriften hangen) worden gekopieerd. Deze kopieerfunktie kopieerde echter op veldnaam niveau, en kopieerde daarmee enkel die velden die t.t.v. ontwikkeling van deze funktie (1993) onderkend waren. Ondertussen is de tabel met Keuringsnormen uitgebreid met een aantal andere velden (zoals "Keuren voor Gereedmelden") terwijl de kopieerfunktionaliteit daar nimmer op is aangepast.

Vanaf heden wordt er op recordniveau doorgekopieerd hetgeen inhoudt dat alle attributen (ook degene die er in de toekomst bij worden gemaakt) standaard doorgekopieerd worden.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOKVARKO    Kopieren Keuringsnormen Art.    26-10-2005    29-12-2006
Logged
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 29, 2006, 08:48:26 am »

Kopieert ? wie/waar/wat/hoe ?

Is het ook mogelijk dat hier duidelijke teksten komen te staan ? die ook juist zijn ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: December 29, 2006, 09:54:22 am »

Dat is al jaren mijn verzoek mbt de releasenotes...
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 29, 2006, 10:17:31 am »

Tja, we kunnen er haast wel een chatsessie van maken hier, want of ik het nu tevoren zeg, achteraf zeg, bij ons intern schrijf, alhier schrijf ... het gebeurt nog niet eens achteraf. Ik zal wel de enige zijn die zo'n releasenote niet kan vatten.

Weet je wat, ik probeer het gewoon nog een keer :

Wordt dit nog aangepast ?
Zal het over een uur niet weer gebeuren, elders ?

 heat
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 29, 2006, 10:41:02 am »

Haha... laat ik nou denken dat de regel was "als het je niet in 1 regel lukt, het dán met tekst moet".
Krijg je typisch van die helptekst gevallen:

"Naam" ? F3 = Help => "Hier kunt U een naam invullen". prankster

Maar, ik klopt er nog wel wat text bij in  ;)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 29, 2006, 11:03:26 am »

Haha... laat ik nou denken dat de regel was "als het je niet in 1 regel lukt, het dán met tekst moet".

Ehh, ja, dat is wat mij betreft ook juist.  blink

Quote
Krijg je typisch van die helptekst gevallen:

"Naam" ? F3 = Help => "Hier kunt U een naam invullen". prankster

Nee, dat is inderdaad de bedoeling *niet*.

Maar wellicht praten we langs elkaar heen;
Ik bedoel, als je kijkt wat je nu aan tekst erbij hebt geklopt, dat kon toch niemand afleiden uit het oorspronkelijke ene regeltje ?
En daar gaat het dus om : als dat regeltje niet duidelijk is, of duidelijk is te maken, dàn is er -kennelijk- een uitgebreidere tekst nodig.
Vergeet niet : de Releasenotes zijn dan wel onontbeerlijk voor onszelf, maar sinds enkele weken doen we expliciet ons best om het ook aan de gebruikers duidelijk te maken. Duidelijk is :

- Waar het om gaat
- Wanneer je het merkt.

Met het laatste doel ik dan m.n. op bugs. Bugs die kennelijk zijn opgelost, maar die in 99% van de gevallen op niemand betrekking hadden behalve in die "ene" situatie. Dié situatie moet dus worden beschreven, want anders weet iemand die "er" last van heeft nog niet of zijn/haar probleem is opgelost. Of wat ook kan : anders weet niemand of hij/zij er last van had (onjuiste berekeningen en dergelijke).

Wat mij betreft mag iedereen ook "zeuren" om onduidelijkheid. Eigenlijk waar het ene jvr ooit om is begonnen ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.015 seconds with 21 queries.