Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:41:46 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bepaling Deelontvangst a.h.v. te gebruiken Faktuur ipv gevonden Faktuur  (Read 2117 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: December 21, 2006, 08:03:55 am »

Het bepalen of het een Deelontvangst betreft gebeurde o.b.v. een gevonden Faktuurnummer. Maar als bijvoorbeeld een bedrag wordt ontvangen van Debiteur X met een verwijzing naar Faktuurnummer 999 terwijl dit Faktuurnummer bij Debiteur Y hoort, dan mag er helemaal geen kontrole plaatsvinden of het een Deelontvangst betreft.

Vanaf heden zal het bepalen of het een Deelontvangst betreft alleen plaatsvinden als de Debiteur die hoort bij het Faktuurnummer ook overeenkomt met de Debiteur van wie we een bedrag hebben ontvangen.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
ADOVGN      Genereren Ontvangsten Telebank    02-10-2006    15-12-2006
Logged
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 21, 2006, 08:06:27 am »

Is dit handig? In bijvoorbeeld de instellingenwereld is het vaak zo dat een (overkoepelende) stichting een faktuur betaald voor een debiteur die ook in de stichting zit, maar wel een *eigen* debiteurID heeft.
Ik begrijp dat als een betreffende debiteur X een faktuur betaald voor debiteur Y dit niet meer mogelijk is (bij deelontvangst).

Lijkt mij (voor ons) niet heel erg handig.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 21, 2006, 09:06:19 am »

Quote
Vanaf heden zal het bepalen of het een Deelontvangst betreft alleen plaatsvinden ...

en niet

Quote
Ik begrijp dat als een betreffende debiteur X een faktuur betaald voor debiteur Y dit niet meer mogelijk is (bij deelontvangst).

Ik lees er iets anders in ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #3 on: December 21, 2006, 09:25:23 am »

Iedereen mag Fakturen betalen voor anderen, dat was al zo (waarbij verwerken op 'N' komt te staan met als kommentaar 'Faktuurnr ... van Debiteur ...') en blijft ook zo !
Maar als dit voorbeeld aan de order is, dan is de Faktuur toch al aangemerkt als 'niet verwerken' en is de extra kontrole op Deelonvangst niet van toepassing.
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 21, 2006, 09:27:55 am »

Aha... dat is het mij duidelijk  Cool
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 21 queries.