Heart-Profit ERP
June 26, 2024, 07:36:27 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Support en VPN  (Read 3522 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« on: December 13, 2006, 10:13:14 am »

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17005.msg17345#msg17345

Langs deze weg maar eens aangegeven dat eenieder die een VPN verbinding hanteert die niét de standaard Microsoft VPN betreft (maar iets van Cisco enz. enz.) uiteindelijk een keer in de problemen komt omdat het te moeilijk / moeizaam is om goed te ondersteunen.

Ik doel op het niet kunnen handhaven van de eigen (Heart) netwerkverbindingen w.o. ook Internet op het moment dat de niet-MS VPN verbinding aktief is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: December 14, 2006, 10:19:03 am »

Even een open deur: MS VPN is niet standaard
De VPN oplossingen van o.a. Cisco benaderen de standaard veel beter en zijn ook op veel grotere schaal geīmplementeerd...

Weer een beetje kort door de bocht Peter, zeg gewoon wat je bedoeld, n.l. dat je niet de mensen/mankracht hebt om alle andere VPN oplossingen te ondersteunen en dat Heart zich in dez richt naar de "kleinzacht" "standaard"

MK
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 14, 2006, 10:30:24 am »

( http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=6.0 )

mdekraa, svp regels 2, 7, 9 in acht nemen.

(en 7 heeft niets te maken met dat de Post toevallig aan mij wordt geadresseerd  crazy)

Misschien snappen wij jouw rode kruis als avatar niet ?  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 14, 2006, 10:45:59 am »

Even een open deur: MS VPN is niet standaard
De VPN oplossingen van o.a. Cisco benaderen de standaard veel beter en zijn ook op veel grotere schaal geīmplementeerd...

Weer een beetje kort door de bocht Peter, zeg gewoon wat je bedoeld, n.l. dat je niet de mensen/mankracht hebt om alle andere VPN oplossingen te ondersteunen en dat Heart zich in dez richt naar de "kleinzacht" "standaard"

MK

Haha, tja, dat soort reakties vragen we ook om natuurlijk (van jou ... naughty )

Wel, om te beginnen dacht ik niet dat ik de MS VPN als standaard omschreef; wel verwees ik naar de standaard VPN van Microsoft ...

Ik kan niet bedenken wat je met kort door de bocht bedoelt, maar ik meen te hebben aangegeven wat de reden is. Als jij meent dat je minder door de bocht bent door te verwijzen naar een betere "standaard" (???) omdat die meer is geīmplementeerd, zonder in te gaan op de problemen die wij juist daarmee hebben ... dan snap ik jouw boodschap vanzelf ook niet.

Nog maar een keer : Als wij met zo'n mooie Cisco VPN moeten werken (en het is maar een voorbeeld), dan kunnen we niet meer bij ons eigen netwerk. Wat denk je ? is dat makkelijk voor de ondersteuning ? ik kan niet eens meer iets oversturen ! gewoon NIET. Ja, met PC-Anywhere (e.d.) ernaast.

Dat je hier uiteindelijk jezelf mee hebt is toch wel iets om te onderkennen. Dus, als je een keer een werkelijk probleem hebt, en wij moeten via een awkward manier zo snel mogelijk iets bij jou krijgen, dan zijn we gewoon 10 keer zo lang bezig. 10 keer. Als je het niet gelooft dan moet je toch maar eens komen kijken hier.

En dan vind ik het nog best aardig dat het onderhoud niet met een faktor 10 omhoog gaat, toch ? want hoe dan ook, wij zijn 10 keer zo lang bezig.

(naast op indirekte manier zaken moeten oversturen reageren die Anywhere implementaties meestal voor geen meter; zonder Anywhere merk je nergens iets van, maar dāt is nou net niet mogelijk)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 14, 2006, 10:51:17 am »

zeg gewoon wat je bedoeld, n.l. dat je niet de mensen/mankracht hebt om alle andere VPN oplossingen te ondersteunen en dat Heart zich in dez richt naar de "kleinzacht" "standaard"

Nog een reden om te komen kijken. Dan kun je zien dat jouw opmerking ietwat loos is.
We hebben - en gebruiken ze allemaal. Als een klant maar zo "gek" is om het af te dwingen, moeten we wel.

Overigens ben je bij deze uitgenodigd om zelf eens tig VPN oplossing op jouw ene PC the installeren.
Je moet wel een beetje weten waar je het over hebt, vind ik. whistle

Peter
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 14, 2006, 11:24:03 am »

Als wij met zo'n mooie Cisco VPN moeten werken (en het is maar een voorbeeld), dan kunnen we niet meer bij ons eigen netwerk.

Dat je hier uiteindelijk jezelf mee hebt is toch wel iets om te onderkennen. Dus, als je een keer een werkelijk probleem hebt, en wij moeten via een awkward manier zo snel mogelijk iets bij jou krijgen, dan zijn we gewoon 10 keer zo lang bezig.

Wij hoeven op zich ook niet op de zaak aanwezig te zijn om ondersteuning te kunnen bieden. I.g.v. "thuiswerken" loggen wij in op de PC op de zaak, en kunnen vervolgens net als op kantoor ondersteuning bieden. Tsja... moet dus niet een e.o.a. niet standaard VPN Client de rest van je internet verkeer afkappen, want ze PC op de zaak verbreekt dan dus ook mooi de verbinding met de thuis computer. Kortom, kunnen we meteen niets meer (voor je) doen. teasing

Zoals ene Cruijff ooit zei "elluk nadeel hep ook zijn voordeel"...

Is de verbinding met de computer op de zaak verbroken omdat de PC op de zaak alle toegang via internet heeft afgesloten, dan kun je dus ook niet meer op die PC inloggen om de boel te resetten... De thuiswerkert kan daarna dus helemáál niets meer doen... Resultaat is dat hij de rest van de dag vrij heeft.  Holiday

In praktijk zal het er in ieder geval opneer komen dat hij dus ook andere klanten niet meer kan helpen. Cry
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.017 seconds with 21 queries.