Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:02:57 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Geallokkeerd door andere gebruiker op Touchscreen verkoop  (Read 5443 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: December 07, 2006, 02:10:57 pm »

Ik heb al een aantal keer gehad dat de twee touchscreens verkoop die wij hebben gelijktijdig in 1 order zitten.
Het gevolg is dat er continu "geallokkeerd door andere gebruiker" blijft staan en Profit hier zelf niet meer uitkomt. De enige oplossing is dan Profit via taakbeheer af te sluiten en de boel opnieuw op te starten.

Is hier geen andere oplossing voor? Bijvoorbeeld een melding dat er reeds een andere gebruiker het ordernummer in gebruik heeft?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 07, 2006, 02:24:56 pm »

Als het goed is zou e.e.a. tegenwoordig met een melding opgelost zijn; op jouw verzoek zelfs nog zodanig aangepast dat die melding niet meteen komt, zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=27.0

Als we het over hetzelfde geallokeeerd hebben, dan zou na 30 keer knipperen een melding Opnieuw/Afbreken of i.d. moeten verschijnen. Daar ik je daar nu niet over hoor, vermoed ik dat het een ander soort geallokkeerd zijn is. Ik zal eens kijken of ik dat na kan spelen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 07, 2006, 02:27:15 pm »

Volgens mij is dit een andere melding. Het gaat nu echt met dezelfde klant op 2 schermen. Ik zal hier ook nog eens kijken..
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 07, 2006, 02:28:51 pm »

Het zal wel anders zijn ...

Om te beginnen kàn e.e.a. met de "oplossing" van laatst te maken hebben, in die zin, dat iedere terminal niet meer op het juiste moment "kijkt" om vervolgens weer 30 sec. te gaan wachten.

Daarnaast denk ik eerder dat er elders iets niet juist is; ik bedoel, als de mededeling is dat je met z'n tweeën in een order *zit*, dan is het al fout, want dat behoort niet te kunnen. Niet in het algemeen in elk geval. En daarna krijg je vast wel ergens een deadlock (want daar van binnen wordt er geen rekening meer mee gehouden dat de status als zodanig (2 in 1 order) is).

Edit : crrosspost met DKN.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 07, 2006, 03:42:04 pm »

Om te beginnen kàn e.e.a. met de "oplossing" van laatst te maken hebben, in die zin, dat iedere terminal niet meer op het juiste moment "kijkt" om vervolgens weer 30 sec. te gaan wachten.

Het is niet zo dat het systeem "kijkt" en vervolgens 30 seconden gaat zitten wachten om daarna weer te kijken, nee, het systeem kijkt wel degelijk iedere seconde, echter na 30 keer een knipperende melding 'gegevens geallokkeerd' te hebben gegeven vind hij het wel genoeg en komt er een melding 'opnieuw/annuleren' op het scherm.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 07, 2006, 03:51:26 pm »

De meest eenvoudige situatie is natuurlijk zo na te doen. Ik neem twee schermen, type in beide schermen het ordernummer in, en, precies zoals het hoort, een van beide krijgt de melding 'gegevens geallokkeerd', welke 30 keer blijft knipperen, en daarna krijgt de gebruiker de mogelijkheid het af te breken.

Het lijkt erop dat je in je reply iets anders zegt dan in het oorspronkelijke topic.

Ik heb al een aantal keer gehad dat de twee touchscreens verkoop die wij hebben gelijktijdig in 1 order zitten.

Volgens mij is dit een andere melding. Het gaat nu echt met dezelfde klant op 2 schermen.

Eerst zit je met 2 TouchScreens in 1 order, in de 2e melding heb je het over dezelfde klient.

De exakte situatie wordt nu erg belangrijk voor het kunnen reproduceren (en daarna oplossen) van het probleem.

Krijg jij het voor elkaar op 2 TS schermen dezelfde order geaktiveerd te hebben of heb je 2 orders van dezelfde Debiteur (in welk geval niet de order, maar bijv. de Debiteur het probleem kan zijn).

Waar treedt het geallokkeerd zijn precies op? Direkt na intypen ordernummer? Of pas bij het opgeven van de Emballage? Of na F1?

Wat helemaal een uitkomst zal zijn, is als je (terwijl de melding staat te knipperen) een toetsenbord tot je beschikking hebt (desnoods door dat scherm via een remote sessie over te nemen) en dan op de letter L te drukken. Dan kunnen we direkt zien op welk bestand je zit te wachten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 07, 2006, 04:10:42 pm »

Eventjes navraag gedaan bij de personen die met de melding te maken hebben gehad.

Het gaat om de situatie dat 2 schermen in dezelfde klant zitten maar niet in dezelfde order.
Persoon 1 zat in order 20061207102 klant A
Persoon 2 zat in order 20061207217 klant A

Ik weet niet precies de situatie wanneer de melding 'geallokkeerd'  komt.
Ik zal dit ook eventjes moeten naspelen.

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #7 on: December 08, 2006, 09:51:34 am »

Ik heb met Wouter tal van mogelijkheden geprobeerd om de situatie na te spelen.
Afgesproken met Wouter dat ik, bij een volgende keer, PrintScreens maak van beide scherm om zo misschien te achterhalen waar e.e.a. door veroorzaakt komt.

Hierbij dus tijdelijk afgesloten.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: December 08, 2006, 10:03:01 am »

DKN en ik hebben allebei situaties getest met twee orders met meer dan 30 regels, waarbij als bij de ene order op verwerk is gedrukt, de andere order ook verwerkt wordt. Op zich verschijnt er best af en toe een melding 'geallokkeerd', maar die verdwijnt vanzelf weer, waarna beide orders gewoon doorlopen. Er gaat niets fout.

Omdat we niet weten wat dit veroorzaakt wachten we een volgende situatie af.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: December 08, 2006, 03:35:15 pm »

Hoewel we nog niet weten hoe we het na moeten doen, heeft zich ondertussen al wel weer een nieuwe situatie zich voorgedaan. In dit voorbeeld écht twee gebruikers die in dezelfde order zaten, hetgeen zal impliceren dat ergens tijdens het verwerken van de order, de Verkooporderheader (even?) wordt vrijgegeven waarna de ander erbij kan.

In dit geval hingen beide personen op LOLL (de Raaplijst) en wel vanuit funktie LOLLESBP (Expeditie Status bepalen), waarin de Raaplijst niet werd vrijgegeven. Dit is ondertussen aangepast, en vereist een Upgrade.

Neemt niet weg dat er nog steeds iets in zit wat de Verkooporder vrijgeeft, zodat een tweede gebruiker in die order kan. Daar ga ik naar op zoek...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: December 08, 2006, 04:14:09 pm »

Inmiddels een tweetal situaties gevonden waarin de Verkooporderheader tijdens het verwerkingsproces werd vrijgegeven, waardoor, als de ene PC eenmaal met verwerken begonnen is, de order vrijkomt voor een tweede persoon. Bij deze aangepast, helaas vereist dit een Upgrade.  Sad
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.017 seconds with 21 queries.