Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:07:38 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Communicatie  (Read 7137 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Bas Gerretsen
Poster
*
Offline Offline

Posts: 1


View Profile
« on: November 01, 1996, 12:00:00 am »

Hallo,

Ik loop momenteel stage bij Koninklijke Drukinktenfabrieken Van Son B.V. Ik doe onderzoek naar het voorraadbeheer daar. Nou heb ik een vraag.

Het bedrijf heeft dochterondernemingen, de voorraden daar worden aangevuld vanuit de productie hier in nederland. Ze behandelen deze dochterondernemingen als opdrachtgevers. De dochterondernemingen maken tevens ook gebruik van Heart-Profit.

Nou is mijn vraag:
Is het mogelijk om via Heart-Profit een communicatie en informatie uitwissel te verwezenlijken zodat de productie afgestemd kan worden op de voorraden en toekomstige afname van de dochterondernemingen?

Of is dit alleen mogelijk om de benodigde informatie via spreadsheet te delen?

Bij voorbaat dank

Bas
Logged
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 01, 1996, 12:00:00 am »

Bas,

Ook al hebben we nog niet aangekondigd dat dit forum bestaat, jij hebt het wel gevonden en je bent in elk geval de eerste poster. Bij deze mag je Eric-Jan melden dat "ze" er weer een titel bij hebben !  Grin

Zoals je wellicht weet zijn alle vestigingen aangesloten op de Citrix server en bevinden de databases zich bij jullie in huis.
Terzijde : ... waarbij sommige vestigingen zich in dezelfde fysieke database bevinden, en anderen juist in een andere fysieke database. Hier kom ik zo nog op terug.

Via de module Profit-Intercompany worden sowieso de Inkooporders van bijvoorbeeld UK automatisch omgezet naar Verkooporders in NL. Anders gezegd, als ze in UK iets inkopen bij NL, heb je in NL automatisch de Behoefte..
Dit kan net zo goed andersom gelden, wanneer je bijvoorbeeld iets in NL inkoopt van USA, en in USA automatisch een Verkooporder ontstaat. N.b.: De Verkooporder kan of uit Voorraad worden geleverd, of er moet worden ingekocht dan wel geproduceerd. Dit is op zich niets anders als de normale interne verwerking in (bijvoorbeeld) NL-alleen.

Nu even oppassen, want waar Profit-Intercompany wel aanwezig is bij jullie, wordt ze momenteel alleen nog gebruikt in USA en voor de vestigingen binnen USA.

Waar het werken met Profit-Intercompany op zich de makkelijkste/mooiste oplossing is, is het niet gezegd dat het altijd de oplossing *kan* zijn. Immers, dit werkt alleen als de bedrijven zich in dezelfde fysieke database bevinden ...
Is dit niet zo (zoals momenteel de Luiquids) dan kan e.e.a. nog steeds worden gerealiseerd, maar dan via EDI. Let wel, je krijgt dan meerdere te behandelen - of beter, in te richten gegevensstromen, denkend aan het sturen van een Inkooporder via EDI (die dus weer als Verkooporder aan de andere kant wordt opgenomen), een Leverbericht, een Pakbon, een Faktuur en nog veel meer wat aan de orde kan zijn.

Het gaat wat ver om dat allemaal uit te leggen, maar met dit als basis kun je misschien al wat verder.
Het lijkt me in elk geval goed als je even over iemands schouders meekijkt naar de Behoefterun, waarbij je je moet voorstellen dat er maar 1 ding wezenlijk anders wordt : de nu ingegeven handmatige orders van vestigingen elders, zijn er straks automatisch ingekomen ...

Peter
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.013 seconds with 20 queries.