Heart-Profit ERP
November 27, 2024, 05:34:46 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: TS Leveren VO - Teruggemeldde Route-/Levering  (Read 1079 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27476


View Profile WWW
« on: September 05, 2016, 12:30:01 pm »

Indien er met Master Routes wordt gewerkt, zal een Verkooporder worden ingedeeld in de eerst volgende Rit ná de Leverdatum van de Verkooporder(regel). D.w.z., als wij een order hebben met als Leverdatum 05-09-2016 (en default tijdstip 00:00), dan wordt deze order toegekend aan de eerst volgende levering aan deze klant na deze datum-/tijd; bijvoorbeeld 05-09-2016 14:00.

Binnen Routes en Ritten is in Profit onderkent dat we een Vrachtwagen formeel de deur uit kunnen boeken. Het "de deur uit boeken van een vrachtwagen" zal formeel de Dockposities leegmaken (indien er met "Afleggen" wordt gewerkt) en tevens zal de betreffende Rit worden afgesloten. Als een vrachtwagen de deur uit is geboekt kunnen er geen leveringen meer aan die Rit worden toegevoegd, immers, de vrachtwagen is al weggereden.

Los van het "de deur uit boeken van een Vrachtwagen" kan eenzelfde soort situatie optreden bij het gebruik van het TouchScreen scherm "Orders voor belangrijke Route-/Levering". Met dat scherm kunnen belangrijke klanten/leveringen in een Route worden gemonitord; een Rit naar zo'n klant mag pas de deur uit als alle orders voor die klant geraapt zijn. Het TS scherm wordt ook gebruikt om iedere zending formeel af te sluiten en electronisch deze levering terug te melden aan de klant. Dit afsluiten en terugmelden zal ook op het allerlaatste moment, vlak voordat de vrachtwagen gaat rijden, moeten worden uitgevoerd. Eenmaal teruggemeld zullen we geen nieuwe orders meer aan de Route-/Levering mogen toevoegen, immers, de terugmelding heeft al plaatsgevonden (en voorziet niet in funktionaliteit om deze opnieuw te doen; iets wat in Profit overigens niet zo moeilijk is om dat nogmaals te doen, maar aan de ontvangende kant, bij de klant, impliceert zoiets dat de eerdere terugmelding moet worden verwijderd).

Eigenlijk behoort de nu ingebouwde kontrole nooit geraakt te worden, immers, als we een Rit naar een klant hebben op maandag 5 september om 14:00, en we staan toe dat de klant nog tot 11:00 kan bestellen voor die rit, dan zullen we niet voor 11:00 uur de geraapte produkten terugmelden, immers we mogen verwachten dat er nog bij komt. Precies om deze reden kan per Rit ook worden aangegeven hoe lang van te voren een Rit mag worden vrijgegeven, welke waarde verondersteld wordt iets als 0 tot 30 minuten te bevatten.

Als de klant binnen deze vrijgave tijd nóg een order plaatst, dan zal deze normaliter altijd voor een volgende levering zijn. Toch komt het zo af en toe voor dat er electronisch orders binnen komen waarbij de klant alsnog iets probeert te bestellen voor de rit die al teruggemeld is, in welk geval die order misschien wel geraapt kan worden, maar niet meer verwerkt kan worden in het reeds teruggemeldde bericht. Met ingang van deze Releasenote zal op eenzelfde wijze als dat een Vrachtwagen formeel de deur uit geboekt is, een Verkooporder ook doorschuiven naar de eerst volgende levering indien het terugmeld bericht van de eerdere levering al gegenereerd is.

FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOTSLVVO    TouchScreen Leveren Verkooporder    21-07-2015    05-09-2016
Logged
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.194 seconds with 20 queries.