Tot op heden was er per Afleveradres (in een Rit) maar één Dockpositie aan de orde. Alle goederen voor een specifiek Afleveradres kwamen derhalve op dezelfde Dockpositie te liggen.
Op het TS Leveren Verkooporder konden we bijv. een order leveren, kon het systeem automatisch een Dockpositie bepalen, werd deze Dockpositie opgenomen bij de Raaplijst (= Pakbon) van de geraapte order, en werd deze Dockpositie in de header van de Pakbon afgedrukt als "en op die plek moet je nu de goederen afleggen".
Per heden kan met een Bedrijfsparameter worden ingesteld dat een Dockpositie verder uniek moet worden gemaakt naar een Palletnummer uit een Pallet-Routeplan. Hierdoor kunnen er meerdere Dockposities aan de orde zijn voor hetzelfde Afleveradres, wat impliceert dat we in deze situatie
nooit deze Dockpositie in de header van de Pakbon kunnen tonen.
Ervanuitgaande dat we voor de verkoop van 4 pallets van ieder 40 dozen één Verkooporderregel maken van 160V, zal Raaplijstregelniveau (die eveneens gevoed zal worden met 160V) ook niet de geschikte plek zijn om de Dockpositie te registreren.
Worden de 4 pallets via het TS scherm geleverd én hebben we als uitgangspunt dat iedere pallet een uniek Chargenummer toegekend krijgt, dan zal de levering van 4 pallets bestaan uit de levering van 4 verschillende (Sub-)Charges, en zou Charge-/Leveringen (LOCL) het niveau kunnen zijn waarop we in de nieuwe situatie de Dockpositie moeten vermelden.
Toch is ook dat niet juist, immers, als we 200 doosjes Champignons op een pallet hebben liggen van Charge A, en we voor een klant twee pallets gestapeld hebben, er nog 15 cm. vrij is boven iedere pallet, en we beide pallets aanvullen met een laag van 50 doosjes, dan geldt dat LOCL maar 1 record zal bevatten van 100 doosjes waar deze in werkelijkheid op 2 verschillende pallets afgelegd zullen moeten worden.
Als we stellen dat we "per pallet afleggen" ook via het TS Leveren Verkooporder scherm moeten kunnen afhandelen, zullen we deze problematiek eerst verder moeten uitwerken. Voor nu is (in overleg met de klant) gesteld dat het TS scherm niet meer gebruikt wordt voor orders die op palletniveau afgelegd moeten worden.
Zodra de parameter "Dockposities" op "per Pallet" staat, dan zullen de orderregels die via een Palletrouteplan zijn ingedeeld worden geblokkeerd; deze
moeten verplicht via de Scanner worden geraapt en afgelegd.
Funktie | Omschrijving | Dtm.Vl.Wyz | Dtm.L.Wyz |
LOLLDR | Direkt Leveren | 27-09-2011 | 25-10-2012 |
LOLVGNPB | Omschrijving (nog) niet bekend | 29-06-2012 | 26-10-2012 |
LOVMTV | Opnemen Voorraadmutaties | 29-10-2012 | 29-10-2012 |