Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:10:37 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: IC Inslaglijst voorzien van Route informatie  (Read 1095 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: November 30, 2011, 12:27:53 pm »

Indien een Verkooporder via het TouchScreen scherm Leveren Verkooporder wordt geleverd aan een Intercompany Bedrijf, dan bestaat er een mogelijkheid om deze levering niet automatisch op te boeken in dat andere bedrijf, maar om het andere bedrijf de goederen expliciet te laten binnenboeken middels een Inslaglijst. Zie ook Releasenote http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23853.0

Met één zending (vrachtwagen die van het ene naar het andere bedrijf rijdt) kunnen meerdere Verkooporders worden geleverd, daarmee hebben we meerdere Pakbonnen, en daarmee meerdere Inslaglijsten in het ontvangende bedrijf.

Indien er formeel met "Afleggen" gewerkt zou worden, dan zouden de diverse separate leveringen worden klaargezet bij een Dockrij die is toegekend aan de Rit naar het ontvangende bedrijf, en zou het "de deur uitboeken van de vrachtwagen" dé plek zijn om een Intercompany Inslaglijst in het ontvangende bedrijf te genereren; per vrachtwagen zou er dan één Inslaglijst zijn, met daarin alle goederen die met die vrachtwagen geleverd worden.

Vooralsnog geldt dat de Intercompany Inslaglijst alleen wordt gemaakt per geleverde Pakbon, en dat kunnen er (dus) meerdere zijn per zending.

Als alles netjes gaat zoals het behoort te gaan, dan zal de vrachtwagen vertrekken met bijv. 10 verschillende Pakbonnen, en kan men in het ontvangende bedrijf op basis van deze Pakbonnummers de juiste Inslaglijsten binnenboeken.

Indien de Debiteur van het leverende bedrijf (ofwel: het Intercompany Bedrijf) is opgenomen in een Master Routeplan, en de Route voorzien is van Rittijden, dan zal het Ontvangstnummer van de Inslaglijst, welke voorheen leeg was, gevuld worden met de eerste twee letters van de leverdag, gevolgd door de Rittijd.



Op deze manier is in het ontvangende bedrijf niet alleen zichtbaar dat het om de levering gaat met Pakbonnummer "2111130001101", maar tevens dat het een levering betreft voor de "Woensdagrit van 14:00". Alle Pakbonnen die voor diezelfde Rit zijn, krijgen dezelfde rittijd toegekend, en zodoende is alsnog zichtbaar welke leveringen er bij elkaar horen.

FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOMOICGN    Omschrijving (nog) niet bekend    23-11-2011    30-11-2011
Logged
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 30, 2011, 12:28:34 pm »

Merk trouwens op dat de datum van de Inslaglijst niet de Leverdatum is van de oorspronkelijke Verkooporder. Dit zou (op basis van e.o.a. parameter) best mogelijk zijn, maar is (nu) niet zo ontwikkeld.

Ter verduidelijking een voorbeeld:

E.e.a. is ontwikkeld voor een klant waarbij een klant 5 dagen in de week beleverd wordt, conform een leverschema zoals opgenomen in een Master Routeplan. De Leverdatum van de Verkooporder is de datum waarop de goederen bij de klant worden afgeleverd, en, met als uitgangspunt dat een vrachtwagen er niet langer dan 1 dag over doet om de klant te bereiken, is dat dezelfde datum als waarop de vrachtwagen vertrekt.  Een Verkooporder met een "Maandag" als leverdatum, zal in op maandag geladen worden, en op maandag bij de klant worden afgeleverd. De diverse Touchscreen en Scanterminal funkties hebben als uitgangspunt dat de Leverdatum op de order juist is ingevuld, en dat dit ook tevens bepalend zal zijn voor de Verzenddatum op Pakbon-/Vrachtbrief.

Dit neemt niet weg dat de goederen die maandag geleverd moeten worden, de zaterdag ervoor al geraapt worden, en bij het Dock worden klaargezet, opdat de chauffeur die maandagochtend in de vroegte arriveert, alle goederen (pakbonnen van maandag) kan leveren aan de betreffende klanten. Ondanks dat de orders op zaterdag worden geraapt, zal de Verzenddatum gelijk zijn aan de datum waarop de Verkooporder aangeeft dat de goederen verzonden moet worden (en welke datum dan ook conform een leverdatum uit het Master Routeplan zal moeten zijn ingevuld; lees: het zou niet zijn toegestaan om een Verkooporder met een leverdatum voor dinsdag op te nemen als we op dinsdag geen rit naar de betreffende klant hebben).

Dit doortrekkend zouden we kunnen konkluderen dat als die klant "een Intercompany Bedrijf" betreft, en we op zaterdag de goederen rapen voor de levering van maandag, de datum van de Inslaglijst die in het andere bedrijf gegenereerd wordt óók op maandag komt te staan, zodat aldaar bekend is dat het om de maandag levering gaat.

Dit laatste is echter niet het geval. De datum van de IC gegenereerde Inslaglijst is gelijk aan de datum waarop de goederen in het leverende bedrijf zijn geboekt (geraapt), ofwel: de zaterdag.

Nb: Maar in het Ontvangstnummer zal nu wel staan dat het de "maandagrit van 14:00" betreft.

Dat de Inslaglijstdatum een zaterdag bevat, en geen maandag, zal in de situatie die in deze Releasenote wordt beschreven niet handig zijn. Beter zou zijn hier een maandag te vermelden, opdat bij het binnenboeken van de Inslaglijst direkt zichtbaar voor welke datum deze goederen besteld zijn: op de maandag boeken we de goederen van maandag binnen.

De registratie van de "zaterdag" is echter expliciet zo opgenomen, voor een andere Intercompany situatie, waarbij de goederen die door bedrijf A aan bedrijf B geleverd worden niet via een vrachtwagen van bedrijf A naar B vervoerd worden, maar waarbij de Intercompany levering niets meer dan een soort "papieren Intercompany" betreft. De goederen die door bedrijf A geraapt zijn worden op een kar gezet, door een deur geduwd die de twee bedrijfspanden van elkaar scheidt, en vervolgens is bedrijf B de eigenaar van de goederen. B moet de goederen nog expliciet binnenboeken, opdat aldaar nog een extra kontrole aanwezig is op de goederen die "door de deur geduwd zijn".
Goederen die nu op zaterdag geraapt zijn, worden op zaterdag door de deur geduwd, en zullen in het andere bedrijf met een datum "zaterdag" worden ontvangen, ondanks dat ze (aldaar) voor een levering op "maandag" bestemd zijn.

Middels aanvullend maatwerk kunnen we hier met een e.o.a. parameter wel weer op ingrijpen mocht dat wenselijk zijn.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.182 seconds with 21 queries.