Heart-Profit ERP
October 05, 2024, 03:29:48 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Afhandeling Backorders buiten Dockrijen om  (Read 1090 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27469


View Profile WWW
« on: July 04, 2008, 09:17:23 am »

Zodra er met Docks-/Dockrijen-/Dockposities etc. wordt gewerkt, zal er voor een specifieke Route (Rit) worden geraapt. De geraapte goederen zullen worden overgeboekt naar de Dockpositie (of een bufferlokatie) en via separate schermen zal de Rit "de deur uit geboekt moeten worden".

Middels Releasenote http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20336.0 is reeds gesteld dat bestellingen van klanten die incidenteel iets bestellen, niet eerst formeel hoeven te worden opgenomen in een Route, om beleverd te kunnen worden.

M.i.v. deze Releasenote is er v.w.b. de reguliere klanten ook een uitzondering opgenomen, nl. m.b.t. Backorders.

Van Backorders is gesteld dat deze automatisch bij de eerst volgende levermogelijkheid worden uitgeleverd. D.w.z., als we een klant hebben die dagelijks beleverd wordt, en hetgeen we hem vanochtend moesten leveren was er niet, dan krijgt hij het morgen (als het er dan wel is).

De uitzondering betreft echter de situatie dat de klant opbelt, en "eist" dat de spullen onmiddellijk worden nageleverd; diezelfde dag nog (als een ziekenhuis geen eten geleverd krijgt, hebben de gasten in het ziekenhuis niets te eten; er zal ňf nageleverd moeten worden ňf een alternatief moeten worden gevonden). Gezien de eerdere regel wordt een Backorder uitgeleverd bij de eerst volgende levering, doch dat is 'morgen' pas, en als een klant niet op alle dagen van de week beleverd wordt, misschien nog wel later.

Als de niet leverbare produkten weer voorradig zijn, willen we deze order z.s.m. kunnen leveren, zonder hierbij het trajekt van de formele Routes te gebruiken. Immers, het route trajekt volgen impliceert dat er een extra Route geplanned moet worden waarin dit Afleveradres dient te worden opgenomen, moet voor deze ene keer een Rit aan gekoppeld worden, moet een Dock voor beschikbaar worden gemaakt, dan moeten de goederen op een Dockpositie worden afgelegd, en vervolgens moet de vrachtwagen de deur uit worden geboekt. Teveel werk voor een handeling die vaker op een dag kan voorkomen.

M.i.v. deze Releasenote herkent het TS scherm "de Backorder". En, als het een Backorder betreft, wordt hiervan melding gemaakt, en wordt de gebruiker gevraagd of deze levering als extra levering (buiten de Dockrijen om) afgehandeld moet worden of niet.



Indien Ja, dan zal de levering op dezelfde wijze geleverd worden als de klant die incidenteel iets bestelde; er wordt een Pakbon geprint, en er gebeurt niets met Docks, Dockrijen danwel niet-meer-aanwezige voorraad. Het is de bedoeling dat die Pakbon aan "een chauffeur" wordt meegegeven, en dat buiten de formele routes om een ritje naar deze klant wordt geregeld.

Indien Nee, dan zal het als een normale levering worden beschouwd, wat inhoudt dat de goederen bij de eerst volgende levering de deur uit zullen gaan. In dat geval bepaald de Route van de eerst volgende levering de Dock, Dockrij etc.

Het is ook mogelijk geen keuze te maken (annuleren) in welk geval de cursor terugkeert in rubriek 'Verkoopordernummer'.

FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOTSLVVO    TouchScreen Leveren Verkooporder    01-07-2008    02-07-2008
Logged
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.157 seconds with 20 queries.