Heart-Profit ERP
November 27, 2024, 07:52:28 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LOPROVKR Kolom "mail / Fax" OVERZICHT TE VERSTUREN KEURINGSRAPPORTEN  (Read 1072 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: January 15, 2008, 11:22:54 am »

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=11298.0

Bij Meel wordt het overzicht LOPROVKR OVERZICHT TE VERSTUREN KEURINGSRAPPORTEN dagelijks gebruikt om te raadplegen welke klanten een keuringsrapport nodig hebben. Bij Meel is het niet realistisch deze rapporten uit Profit te halen (in tegenstelling tot Laco waar dit binnenkort hopelijk wel mogelijk wordt).

Nu zit daar een kolom op "m" ("Monster mee"). Je krijgt je artikelen etc. op dat lijstje nadat je bij de Klient Artikelomschrijving op hebt gegeven dat je een keuringsrapport wilde mee sturen. Destijds ging alles met de fax. Tegenwoordig zijn er een aantal klanten die per mail bediend willen worden. Met de vrachtbrief mee sturen komt in een uitzonderlijk geval ook nog wel eens voor.

Men zou graag op dit OVERZICHT TE VERSTUREN KEURINGSRAPPORTEN willen kunnen zien of het rapport nou per e-mail  of Fax verstuurd moet worden. Nou heb ik al bedacht dat op een andere manier (ander programmatje oid) te realiseren, maar eigenlijk snap ik best dat ze dit via loprovkr willen kunnen zien.

Tsja, en hoe maak je dat nou degelijk? Ik zit me te bedenken dat zoiets ook bij Laco gaat spelen. Ik vertrouw er op dat het commercieel keuringsrapport en dergelijke straks goed gaat werken bij Laco. Dan even vooruit denkend: dan hoeft alleen de verspreiding van het rapport nog vastgelegd te worden. (mogelijk middels PdF en e-mail vanuit Profit mailen) Eigenlijk krijg je een soort parameter "Wijze versturen keuringsrapporten" met een aantal opties. Ik heb eens zitten zoeken in de "documentatie" hoek (met soort brief etc. ) Ik zat wat te denken aan kontaktpersonen. Net zo goed als je daarbij op kunt geven dat je t.a.v. kontaktpersoon X een oprdracthbevestiging moet sturen, of factuur, zo zou daar ook mogen staan "keuringsrapport per - / m / f / v / a" (- = geen keuringsrapport naar deze kontaktpersoon, m = per mail, f= per fax v= met de vracht mee / a = anders)

Bovendien zit je met een situatie dat een klant niet zelden vraagt om i.g.v. mail, het keuringsrapport naar 2 of drie mensen te sturen. Dus dan heb je een soort "hoofd kontaktpersoon keuringsrapporten"  en een aantal "cc" bij wijze van spreke.

Kortom: Voldoende inspiratie. Ik zwengel dit aan naar aanleiding van een vraag van de kwaliteitsdienst Meel die dat overzicht gebruikt en daarop wil zien of het keuringsrapport per mail of fax verstuurd moet worden, maar wil dit graag ook bij laco kunnen toepassen als daar straks het commercieel keuringsrapport goed werkt. Welke mogelijkheden bestaan er reeds voor zoiets? Wellicht zijn er profit gebruikers die hiervoor al een slim rubriekje, kriteria, dokumentensoort of iets van die strekking voor gebruiken, om de wijze van het versturen van keuringsrapporten vast te leggen. Hoe doe je zoiets? Ideeen zijn welkom.
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.057 seconds with 20 queries.