Heart-Profit ERP
November 27, 2024, 05:35:50 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Waarde .NULL. op invoerveld TS Verkoop  (Read 2046 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: December 11, 2006, 05:34:45 pm »

Ik heb nu voor de 2e keer vandaag een Touchscreen dat een waarde ".NULL." geeft in het veld van het verkoopordernummer.
Ik moet Profit dan afsluiten en de PC opnieuw opstarten voordat ik weer goed kan inloggen etc.

Wat is hier aan de hand?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 11, 2006, 06:40:29 pm »

Ik heb nu voor de 2e keer vandaag een Touchscreen dat een waarde ".NULL." geeft in het veld van het verkoopordernummer.
Allereerst is belangrijk te herkennen wanneer dit ontstaat. Gebeurt dit bijv. nadat een order verwerkt is, en bij terugkomst van de cursor in rubriek Verkoopordernummer, of gaat dit bijv. fout nadat je een Barkode gescanned hebt?

Ik moet Profit dan afsluiten en de PC opnieuw opstarten voordat ik weer goed kan inloggen etc.
Is dit echt noodzakelijk? Is het scherm verlaten + opnieuw aanroepen vanuit het menu niet voldoende?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #2 on: December 12, 2006, 08:45:50 am »

Ervanuitgaande dat het meest voor de hand liggende is dat het fout gaat bij de scan opdracht (die dan een .NULL. waarde zou moeten scannen) heb ik hier een oplossing voor ingebouwd. Als die situatie optreedt wordt rubriek "Verkooporder" gereset naar <leeg>, en moet je opnieuw scannen (of een waarde invullen). Die aanpassing vereist een Upgrade.

In de situatie dat gedurende de verwerking de .NULL. waarde optreedt zou dit straks (na Upgrade) ook moeten werken. Toch wil ik nog wel graag van je weten wanneer dit optreedt (dat heet, als je het na kunt doen, c.q. als het nog een keer optreedt) omdat als het tijdens het verwerken van de order optreedt, er wellicht een ander probleem aan de orde is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.077 seconds with 20 queries.