Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 12:54:11 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: batch PC werkt niet meer na upgrade  (Read 2268 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: September 14, 2018, 08:14:23 am »

Deze geeft aan dat Class "JOB" niet kan worden gevonden
op 12/09/2018 per mail gemeld aan rm.
Aub actie want deze genereerd ook de lijsten die dagelijks opgesteld moeten worden!
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 14, 2018, 08:27:24 am »

Quote
op 12/09/2018 per mail gemeld aan rm.

Tja, als die er niet is ...
We gaan kijken !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: September 14, 2018, 08:48:03 am »

met dank
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: September 14, 2018, 09:11:10 am »

Met dank, Ik was niet op de hoogte van het feit dat batches na een upgrade opnieuw gedefinieerd dienden te worden.
Het werkt nu weer.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 14, 2018, 09:16:27 am »

Bekend (en lastig, dat wel) probleem bij de afhandeling van Batchjobs, maar "je Batchjob is te oud".

Als je een nieuwe Job in de Batch zet (ik heb zojuist Printen Kostensoorten erin gezet), dan zie je dat deze probleemloos wordt opgepakt en verwerkt.
Als ik een nieuwe Job van jouw Funktie "Exporteren Voorraadlijst" aan de Batchprocessor aanbiedt, dan wordt ook deze probleemloos opgepakt en verwerkt.

Waarom dan toch een geblokkeerde funktie?

Bedenk dat als je een Funktie aanbiedt aan de Batchprocessor, dat Profit allerlei 'omgevingsvariabelen' opslaat, die door de Batchprocessor worden opgehaald, opdat de Batchprocessor nèt kan doen alsof het de initiële Gebruiker was die de Funktie opstartte. Die 'omgevingsvariabelen' zijn er legio, en bevatten dus ook 'in welk bedrijf zit je', 'onder welke user ben je ingelogged', 'hoe heb je de schermvariabelen ingevuld' etc.

Maar, als in de loop der tijd òf de programmatuur van de Batchprocessor wordt aangepast òf de programmatuur van de opgestartte Funktie wordt gewijzigd, dan kan er een situatie ontstaan dat jouw Batchjob (die is klaargezet vanuit een versie van Profit die 2 jaar niet geupdated is) niet voldoende informatie meer bevat om de job in de huidige versie uit te kunnen voeren.

Dit hoeft niet noodzakelijk na iedere Upgrade fout te gaan, maar, áls zoiets na een Upgrade fout gaat, is op dit moment de enige oplossing om de betreffende Batchjob opnieuw (met de software versie van nu) aan te bieden aan de Batchprocessor.

Omdat jullie deze Job met een interval herhalen, zou de procedure dan zijn:

* zet de batchprocessor stil
* meldt de LOEXVIXL job opnieuw aan (met de juiste schermvariabelen selekties)
* ga naar Wijzigen Batchjob en geef middels een Kalender aan dat de job herhaald moet worden
* zet de batchprocessor weer aan

(zoals zojuist telefonisch al besproken, maar hier nog even om het na te kunnen lezen)

Mocht de Job, als je dit gedaan hebt, nogmaals foutlopen, dan verneem ik het graag.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.038 seconds with 21 queries.