Aangezien het nog wel eens voorkomt dat gebruikers, die al jaren met Profit werken, nog steeds schermprintjes sturen met de melding "Sorry, gevraagde funktie is geblokkeerd", bij deze (nog) maar eens wat extra tekst en uitleg:
Met een schermkopie "Sorry, gevraagde funktie is geblokkeerd" toont u enkel aan dát u een foutmelding gehad heeft. Alleen het feit dat u zegt dat u een foutmelding gehad heeft, is voor ons wel voldoende, daar hoeft u geen schermkopie van te maken. En zo toch, wij hebben er niets aan, immers het bevestigt alleen maar wat u al aangaf "ik heb een geblokkeerde funktie gekregen".
In de melding ziet u een button "data" staan. Als op die button geclickt wordt, verschijnt de inhoudelijke foutmelding.
Deze inhoudelijke melding is ook via Hoofdmenu, (9) Systeembeheer, (3) Systeem, (4) Raadplegen Geblokkeerde Funkties (en dan mogelijk op datum, omschrijving of user) op te vragen.
Ervanuitgaande dat u het overzicht op datum-/tijd opvraagt, zal ^PgDn u leiden naar de laatste geblokkeerde funktie, welke meestal degene is waar het om gaat (tenzij iemand anders daarna nog weer een fout heeft gekregen). Vraag deze geblokkeerde funktie op met F1, en er volgt een scherm met de inhoudelijke melding (zie voorbeeld).
Let op: Lees eerst goed de helptekst van deze funktie. Veel geblokkeerde funkties hebben een oorzaak die u eenvoudig zelf kunt verhelpen. Zo heeft de gebruiker bijvoorbeeld geen TBC of TBI gereorganiseerd, danwel zijn er DynScreen koppelingen gedefinieerd voor velden die niet (meer) bestaat, is een disk vol (of niet bereikbaar) etc. Dit is des te meer van belang als de fout buiten werktijd optreedt, en u maar zit te wachten tot wij bereikbaar zijn, terwijl het gewoon een fout betreft welke u zelf had kunnen herstellen.
Komt u er niet uit, mail of post dan een schermkopie van die inhoudelijke melding; er staat voor ons nuttige informatie in die ons kan helpen uw probleem spoedig op te lossen.