Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 10:49:11 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Vraag over rechten  (Read 4754 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Jim
Helper
*
Offline Offline

Posts: 80


View Profile
« on: July 11, 2016, 12:06:22 pm »

Ik heb bij iemand de volgende rechten ingesteld:

Toegang tot:
LOVDTV,LOVDCHTV,LOVRKMWY

Geen toegang tot:
AD,LOLG,LOCOCRGN,LOEXMN,LOKP,SYAU,APUSRA,LOFUDERA,LOST,LOVEFA,LOVDEF1,LOVDGN,LOBHBERA,LOBHOI,LOVDEF1,SYBH,LORDBKWY

De gebruiker mag geen aanpassing doen bij LORENTWY. "De gevraagde functie is geblokkeerd".

Iemand anders met dezelfde rechten mag de wijziging gewoon toepassen. De Autorisatie Groep is bij beide hetzelfde.

Wat kan er verkeerd gaan?

Logged

Heart-Profit company ID : SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 11, 2016, 12:25:33 pm »

De gebruiker mag geen aanpassing doen bij LORENTWY. "De gevraagde functie is geblokkeerd".

Als je melding "Sorry, de gevraagde funktie is geblokkeerd" is, dan heeft dat veelal niets met autorisatie te maken, maar is er mogelijk wat anders aan de hand.
Zo ja, zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22882.0
Zo nee, graag precies vermelden wat de melding dan wel zegt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Jim
Helper
*
Offline Offline

Posts: 80


View Profile
« Reply #2 on: July 11, 2016, 12:43:19 pm »

Dan kom ik op:



* Clipboard02.jpg (45.87 KB, 805x539 - viewed 183 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: July 11, 2016, 12:52:39 pm »

Zo te zien gaat die gebruiker via Raadplegen Debiteuren naar Raadplegen Notities Debiteuren, wijzigt er een, en wil dan de tekst (notitie) wijzigen, en loopt het daar fout.

Als ik in de melding 'invalid path' zie staan, lijkt het erop dat dat werkstation niet juist is ingericht.

Eerst nog eens even een andere vraag: Kan die gebruiker elders in het pakket met het tekstmechanisme werken? Dus, ga eens naar Raadplegen Verkooporders (Hmenu-3-1-1) en kijk eens of je daar een ordernotitie kunt vastleggen (Shift+F6, #1).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: July 11, 2016, 01:16:15 pm »

Vooruitlopend op je antwoord...

SWE logt in op een Terminal Server en heeft zijn-/haar useromgeving op de \\AD01SC\User\SWE\Heart staan (gemapped via driveletter U:).

Kontroleer ook eens (Windows Verkenner) of bij SWE die drive U: wel bestaat (en of gebruiker SWE daarin alle rechten heeft).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Jim
Helper
*
Offline Offline

Posts: 80


View Profile
« Reply #5 on: July 11, 2016, 02:46:25 pm »

De U:drive bestaat en er vandaag (in ieder geval) nog iets veranderd in de map \LO\LOTB.

Verder heb ik 3-3-1 en de rest geprobeerd, maar ook daar loopt ze tegen de bekende foutmelding op.

Hier staat:



* 3-3-1.jpg (50.09 KB, 604x489 - viewed 183 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: July 11, 2016, 03:37:57 pm »

Ok. dat het om "teksten wijzigen" in het algemeen gaat wat niet werkt, had ik al verwacht.

Dat tekstmechanisme wil een tekst wijzigen, en dat tekstbestandje wordt in je lokale omgeving opgeslagen. De opdracht om dat tekstbestandje aan te maken loopt fout.

Een vraag heb je nog niet beantwoord:

(en of gebruiker SWE daarin alle rechten heeft).

Hoe staat het daarmee ? En dan met name bijv. "Delete rechten" (in de lokale omgeving).

En, bedoel je letterlijk

De U:drive bestaat en er vandaag (in ieder geval) nog iets veranderd in de map \LO\LOTB.

en niet iets als \FOX\LO\LOTB ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Jim
Helper
*
Offline Offline

Posts: 80


View Profile
« Reply #7 on: July 11, 2016, 04:04:46 pm »

Ok. dat het om "teksten wijzigen" in het algemeen gaat wat niet werkt, had ik al verwacht.

Dat tekstmechanisme wil een tekst wijzigen, en dat tekstbestandje wordt in je lokale omgeving opgeslagen. De opdracht om dat tekstbestandje aan te maken loopt fout.

Een vraag heb je nog niet beantwoord:

(en of gebruiker SWE daarin alle rechten heeft).

Hoe staat het daarmee ? En dan met name bijv. "Delete rechten" (in de lokale omgeving).

                             Ik heb op een aantal plaatsen een map aangemaakt onder \FOX en dat liep niet tegen problemen aan.

En, bedoel je letterlijk

De U:drive bestaat en er vandaag (in ieder geval) nog iets veranderd in de map \LO\LOTB.

en niet iets als \FOX\LO\LOTB ?

Ik bedoel de map U:\FOX\LO\LOTB.
« Last Edit: July 11, 2016, 04:21:21 pm by Jim » Logged

Heart-Profit company ID : SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: July 11, 2016, 04:16:47 pm »

De vraag waar het om gaat beantwoord je wederom niet.  Sad
Hoe zit het met de rechten voor SWE op die AD01SC

Ok, je hebt al meer dan een jaar geen upgrade gehad, en ineens werkt het niet meer.
Ik kan zien dat SWE 4 juli jl. nog teksten gewijzigd heeft. Toen werkte het blijkbaar wel.

Konkreet loopt het fout bij het aanmaken van een tekstbestand U:\FOX\LO\LOTB\TXT.DOC; dat levert een invalid path or filename op.

Misschien SWE eens helemaal laten afmelden van het netwerk (TS03SCH) en helemaal opnieuw laten inloggen ?

Wat nog een mogelijkheid is, is dat SWE weliswaar als SWE is ingelogged op de TS03SCH, maar dat de verbinding naar de user omgeving (op AD01SC) onder een andere naam gebeurt en die naam niet voldoende rechten heeft ?

Als niets helpt, zou je mij misschien per mail de inloggegevens van SWE in het netwerk kunnen mailen, dan kan ik onder haar naam inloggen op de TS03SCH, en hopelijk kan ik het dan reproduceren. Dat zal wel morgen worden.


Logged

Heart-Profit company ID : HA
Jim
Helper
*
Offline Offline

Posts: 80


View Profile
« Reply #9 on: July 11, 2016, 04:23:17 pm »

Ik had het volgende reeds gemeld:

"Ik heb op een aantal plaatsen een map aangemaakt onder \FOX en dat liep niet tegen problemen aan."

Ik vraag haar inloggegevens.
Logged

Heart-Profit company ID : SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: July 12, 2016, 09:21:04 am »

Puntje vooralsnog even geparkeerd.

Met de inloggegevens van SWE kunnen we het probleem niet nadoen op de terminal server; alles lijkt gewoon te werken.

Misschien SWE eens helemaal laten afmelden van het netwerk (TS03SCH) en helemaal opnieuw laten inloggen ?

Dat deel was nog niet getest, maar nu dus wel. Mogelijk is dit de oorzaak geweest en is er ergens iets fout gegaan tijdens het inloggen op de server.

Houdt het even in de gaten. Als het probleem aanhoudt, hoor ik dat graag (maar als zoiets ineens niet meer werkt zonder dat je een nieuwe versie van Profit gekregen hebt (Upgrade), lijkt het toch een externe faktor te zijn geweest).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Jim
Helper
*
Offline Offline

Posts: 80


View Profile
« Reply #11 on: September 14, 2016, 09:55:25 am »

Hallo Wouter,

Nu komt het toch weer voor. Afgelopen maandag de foutmelding, in de tussentijd uitgelogd, maar vanmorgen nog steeds het probleem. De U:drive is aanwezig.


* Clipboard01.jpg (45.35 KB, 813x540 - viewed 183 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #12 on: September 14, 2016, 11:47:39 am »

Tel. afgesproken dat Teamviewer op die PC wordt geinstalleerd, en dat Jim belt zodra het probleem zich weer voordoet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #13 on: September 21, 2016, 02:40:31 pm »

Vandaag naar een foutsituatie gekeken. Vreemd, want de Invalid path treedt op (bij het wijzigen), en via de verkenner kunnen we in de U schijf komen, en de FOX\LO\LOTB\TXT.DOC muteren. Dat eenmaal een keer gedaan, waren alle notities gewoon wijzigbaar.

1 ding nog niet geprobeerd, dus, dat voor een volgende keer:

Het zou kunnen zijn dat de verbinding met de U: schijf niet automatisch reconnect als je bent uitgelogged op je PC, danwel deze gereboot hebt, danwel er wat anders gebeurd. Als ik meteen een DOS box had opgestart had ik beter kunnen kontroleren of er een verbinding was met de U: schijf, want nu kan in theorie het clicken op de U: schijf in de verkenner de boel opnieuw geconnect hebben. Dus, voor nu is het w.s. opgelost, maar treed het weer op, dan graag nog een keer bellen, en dan moeten we even opnieuw die U: schijf kontroleren via een DOS box.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: September 26, 2016, 03:03:16 pm »

Jim,

Kan het zijn dat als SWE Profit start, ze een grijs vlak in het scherm ziet met een melding als deze ?
Als je op enter drukt is hij ook zo weer weg...

Edit: Inmiddels heb ik ook een logfile ingebouwd naar welke directory wordt geschreven; je weet maar nooit of daar wat verkeerds in staat, maar, voorlopig houd ik het nog even er op dat die connection met de U: schijf er niet is.


* userdrv.PNG (223.23 KB, 618x466 - viewed 158 times.)
« Last Edit: September 26, 2016, 03:37:12 pm by Wouter Rijnbende » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.033 seconds with 20 queries.