Heart-Profit ERP
September 29, 2024, 01:17:36 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Vulgraadscherm i.c.m. IC Uitbesteding over Afleveradres 9999  (Read 782 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27468


View Profile WWW
« on: September 29, 2015, 02:43:28 pm »

M.i.v. deze Releasenote is het Vulgraadscherm Debiteur-/Route aangepast v.w.b. de (bijzondere) kombinatie "IC uitbesteding over Afleveradres 9999" en "géén module Routeplanning".

Zoals de naam eigenlijk al impliceert, is het Vulgraadscherm oorspronkelijk ontwikkeld voor de MasterRoutes binnen de module Profit-Route. Bij MasterRoutes hoeft er niet dagelijks een plan opgesteld te worden van de vrachtwagens die gaan rijden, maar, wordt 1 malig op voorhand een schema gemaakt van de (vaste) routes die gereden worden en langs welke Afleveradressen deze routes leiden. Op basis van de lopende orders wordt vervolgens bepaald welke goederen er met welke rit mee moeten.

Een Route-/Levering (het Afleveradres waar de vrachtwagen langs rijdt) betreft een Afleveradres van een Debiteur. Maar... dit werkt alleen als we ook een formeel Afleveradres hebben van de Debiteur, en niet als we enkel 'tekstueel' weten waar e.e.a. afgeleverd moet worden. Dat laatste is aan de orde als we een Verkooporder moeten afleveren bij "de klant van onze klant". We kunnen dan een Verkooporder aanmaken voor de Debiteur die het produkt bestelt, op Afleveradres 9999. Daarna zal per Verkooporder worden gevraagd om de NAW gegevens waar de goederen afgeleverd moeten worden. Met Afleveradres 9999 kan dus ieder adres over de hele wereld ingevuld worden, wat het rapen per unieke kombinatie een stuk lastiger maakt.

Binnen de module Profit-Route hebben we dit nog niet voor iemand hoeven (of mogen) maken; maar nu hebben we eenzelfde situatie aan de orde bij Intercompany Uitbesteding en in een situatie waarin we zónder de aanwezigheid van de module Profit-Routeplanning toch hebben toegestaan dat er gebruik kan worden gemaakt van het vulgraad scherm. In een praktijk situatie verkoopt een bedrijf in Nederland een produkt aan een schip welke in een Turkse haven ligt; de order wordt uitbesteedt aan een Turks zusterbedrijf. Dit Turkse bedrijf hoeft niet over alle Debiteuren-/Crediteuren van het Nederlandse bedrijf te beschikken; NL besteedt de order uit aan TR o.b.v. Afleveradres 9999. De Verkooporder in TR zal nu op Debiteur "NL-bedrijf" staan, heeft als Afleveradres 9999, en bij de Verkooporder staan de NAW gegevens geregistreerd van de klant in het Nederlandse bedrijf. En, op deze manier bevat TR-bedrijf honderden orders, die allen op NL-bedrijf/9999 staan, waardoor het Vulgraadscherm niet meer funkioneert; alles is immers dezelfde Debiteur-/Afleveradres. Rapen voor een Debiteur-/Route zónder Routeplanning werkt, doordat er onder water een soort dummy Routeplan wordt samengesteld. Deze is verder niet wijzigbaar, maar zorgt ervoor dat het Vulgraadscherm 'haar job' kan doen (en niet meer dan dat).

Bij de introduktie van een zgn "Palletroute" zijn diverse zaken in Rapen-/Afleggen etc. al verder uniek gemaakt naar deze Palletroutes; immers, waar we normaliter alles van 1 Afleveradres gaan rapen, geldt dat als expliciet is aangegeven dat bepaalde VO regels op een specifieke pallet (met SSCC nummer) moeten komen te liggen, we dit dus niet mogen kombineren met de overige produkten die we voor dat Afleveradres moeten rapen.

Een idee is om in het 'onderwater gegenereerde routeplan' de Debiteur-/Afleveradres van de oorspronkelijke order op te nemen als "PalletRoutePlan",  om op die manier e.e.a. uniek te maken. Bij de gratie dat er echter meerdere bedrijven kunnen zijn die orders uitbesteden aan Turkije, gaat dit toch niet helemaal werken. Ook als het bedrijf zelf orders aflevert bij klanten van klanten werkt het niet, omdat er dan geen "oorspronkelijk Debiteur-/Afleveradres" aan de orde is.

De oplossing wordt voor nu dan ook iets anders: Bij een order voor Afleveradres 9999 wordt nu gesteld dat er gewoon "per order" geleverd moet worden. Hierdoor is het toch mogelijk om in het turkse bedrijf alle separate leveringen aan de 9999 adressen te tonen.

FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
CLASSES     Geen standaard funktie    15-09-2015    29-09-2015
LOOFT1      Omschrijving (nog) niet bekend    21-09-2015    29-09-2015
LOPRZH      Omschrijving (nog) niet bekend    13-07-2011    29-09-2015
LOROZ1GN    Omschrijving (nog) niet bekend    16-01-2015    29-09-2015
LOTSLVVG    Omschrijving (nog) niet bekend    25-09-2015    29-09-2015
LOTSSTAD    Omschrijving (nog) niet bekend    28-09-2015    29-09-2015
LOTSSTRD    Omschrijving (nog) niet bekend    28-09-2015    29-09-2015
Logged
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.213 seconds with 20 queries.