Heart-Profit ERP
November 27, 2024, 05:40:52 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: TouchScreen Vulgraad Artikel-/Verschijning (Cross Docking)  (Read 2493 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« on: January 04, 2013, 12:18:10 pm »

TouchScreen Vulgraad Artikel-/Verschijning


Het bestaande Vulgraadscherm Artikel-/Verschijning (t.b.v. Cross Docking Rapen) zal zich m.i.v. heden kompleet anders gedragen indien we middels Pallet Routeplannen aangeven op welke pallets de goederen van een zending gestapeld moeten worden.

De oude situatie was meer bedoeld voor het échte Cross Docking Rapen, waarbij we één rolcontainer melk oppakten, en deze over de verschillende Docks gingen uitrijden. Het Vulgraadscherm (http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20577.0) gaf inzicht in hoeveel produkten er benodigd waren, en op basis daarvan kon middels een Scanterminal scherm een kar worden gevuld, waarna de produkten konden worden afgelegd op de diverse Docks.

In de nieuwe situatie denken we véél groter. Hier zal een klant meteen 20 pallets tomaten of paprika ineens bestellen, en, kan iedere klant specifieke wensen hebben omtrent "op welk soort pallet" de goederen geleverd moeten worden. Via een Pallet Routeplan zal tevens worden aangegeven hoe een pallet gestapeld moet worden. Dit geldt met name voor samengestelde pallets (pallets waar meer dan 1 produkt op ligt), maar geldt ook voor zgn. "Volle Pallets" (pallets waar maar 1 produkt op ligt). Zie hierbij voor je dat een pallet per vliegtuig verzonden wordt naar het buitenland, en de plaats waar de pallet in het vliegtuig terecht komt bepalend is voor hoe hoog de pallet opgestapeld kan/mag worden. Als de pallet immers bij de ronding van het vliegtuig staat zullen er minder dozen op een pallet kunnen dan als de pallet in het midden van het vrachtruim komt te staan. Maar, ook klanten kunnen specifieke wensen hebben. De een wil graag half hoge pallets hebben, en ander juist dubbel zo hoge.

In de oude situatie gold dat we bij een Dock één positie hadden per Debiteur-/Afleveradres.
In de nieuwe situatie zal iedere pallet een eigen Dockpositie in beslag nemen; 20 pallets leidt derhalve tot 20 Dockposities.
Dockposities zijn derhalve per heden uniek gemaakt naar Pallet uit een Pallet-Routeplan.

De nieuwe werkwijze wordt getriggerd door een Bedrijfsparameter "Dockposities per Pallet of per Afleveradres P/A".





Pallet Routeplan

Een Pallet Routeplan bestaat op zich al sinds 2002. Bij een normaal Routeplan maken we per dag een of meerdere plannen waarin we beschrijven welke Routes er die dag gereden worden. Ieder Routeplan is daarbij een verzameling van Vrachtwagens die naar een bepaald Aflevergebied rijden. Een Routeplan bestaat uit meerdere Vrachtwagens (de Routes). Iedere Route (= Vrachtwagen) doet meerdere Afleveradressen aan (= Route-/Leveringen) en heeft per Route-/Levering een of meerdere produkten die op dat adres afgeleverd moeten worden (= Artikelen Route-/Levering).
Bij zo'n normaal Routeplan zijn er mogelijkheden om per Vrachtwagen een Route Raaplijst te genereren, te rapen, een vrachtbrief te printen en te faktureren.

Bij een Pallet Routeplan wordt het Routeplan zélf als Route-/Levering beschouwd (de vrachtwagen naar een Afleveradres). De Routes worden nu gebruikt als "Pallets". De Route-/Levering wordt vervolgens autom. gegenereerd en betreft hetzelfde Afleveradres als die van het Routeplan. De Artikelen v/e Route-/Levering zijn nu de goederen die op de betreffende pallet geplaatst moeten worden.
Een Pallet Routeplan wordt geacht niet verder te gaan dan slechts de definitie van welke Artikelen er op welke Pallet gestapeld moeten worden. Het is niet de bedoeling dat we vanuit dit Routeplan een Route Raaplijst genereren c.q. Vrachtbrieven gaan printen.

Dan is er ook nog een Master Routeplan. Bij een Master Routeplan gaan we ervanuit dat we iedere dag van de week "vaste ritten" hebben die gereden worden, die langs vaste Afleveradressen rijden, en waarna het systeem op basis van de aanwezige orders kan bepalen hoeveel goederen we voor een bepaalde Route hebben c.q. in welke Vrachtwagen een order terecht moet komen. Indeling van Routes / Route-/Leveringen en Artikelen Route-/Levering zijn gelijk aan die van een normaal Routeplan. Binnen een Master Routeplan kan voor iedere afzonderlijke maandag, dinsdag etc. worden aangegeven hoe laat de vrachtwagen aanstaande is te vertrekken, en op welk Dock deze geladen zal moeten worden. Zo'n levering op een specifieke datum en tijd noemen we een "Rit".

Resumer:

Normaal Routeplan / Master Routeplan:
Routeplan = Verzameling ritten naar een op te geven Aflevergebied
Route = Vrachtwagen
Route-/Levering = Afleveradressen waar naar toe gereden wordt
Artikelen Route-/Levering = Artikelen die op dat Afleveradres afgeleverd moeten worden

Pallet Routeplan:
Routeplan = Vrachtwagen
Route = Pallet
Route-/Levering = Afleveradres v/h Routeplan (automatisch gegenereerd)
Artikelen Route-/Levering = Artikelen die op die pallet moeten komen te liggen

Een Pallet Routeplan definiëren we nu voor zo'n Rit.
Ofwel, de Levering aan een specifiek Afleveradres, in een maandag t/m zondag route, en op een specifieke datum/-tijd.



Het Pallet Routeplan bestaat uit meerdere Routes (de pallets):

(Nb: Merk op dat onderstaande schermen van een andere Route zijn dan welke in het scherm hierboven is vermeld).



Een Route uit het Pallet Routeplan bevat vervolgens de goederen die op die Pallet afgelegd moeten worden.



De produkten in het scherm hierboven zijn gesorteerd op Aflegcode. Een Aflegcode geeft aan in welke volgorde de produkten dienen te worden afgelegd op een pallet. De Aflegcode bestaat uit een waarde van 3 posities, welke van <leeg> t/m ZZZ gevuld kan worden. De laagste waarde zal hierbij als eerste dienen te worden afgelegd, en de hoogste waarde als laatste. De Aflegcode is alleen aan de orde bij Samengestelde Pallets, zijnde pallets waar meerdere produkten op gestapeld moeten worden. Het aangeven van de volgorde is vervolgens van groot belang, immers, als we meloenen en champignons op één pallet gaan plaatsen, en we zouden eerst de champignons op de pallet leggen met daarna de meloenen er bovenop, dan worden de champignons geplet. Champignons boven op meloenen is geen probleem. Bij een Artikel-/Verschijning kan een default Aflegcode worden opgegeven. Deze wordt doorgekopieerd naar de Pallet Route, en kan aldaar worden overruled. Om niet meteen verplicht te worden om bij 20.000 Artikel-/Verschijningen een Aflegcode in te moeten vullen, wordt ook de waarde <leeg> geaccepteerd, en, aangezien deze meteen de laagst mogelijke waarde betreft, betreffen dit de produkten die als eerste worden voorgesteld om afgelegd te worden.

Mogelijk wordt in een later stadium nog aanvullende funktionaliteit ontwikkeld m.b.t. hoe de pallet precies gestapeld moet worden, vooralsnog laten we dat aan de gebruiker zelf over. Hierbij hoef je niet alleen in lagen te denken, en dat produkten alleen maar "bovenop elkaar" gestapeld kunnen worden, "naast elkaar" is ook een optie.  Zonder de gebruiker een exakt schema te kunnen aanleveren (bij het ontbreken van funktionaliteit in deze), kan dit soort funktionaliteit wel enigzins worden gedestilleerd uit de wijze waarop de Aflegcodes zijn gedefinieerd. In het scherm hierboven zien we nl. dat we eerst Champignons moeten afleggen, en daarna pas Druiven. Iedereen kan verzinnen dat als we dozen Druiven op bakjes Champignons plaatsen, de Champignons geplet zullen worden. We mogen concluderen dat het de bedoeling zal zijn dat we eerst in het midden van de pallet een stapel Champignons plaatsen, om vervolgens de Druiven daar als een muur omheen op te bouwen.



Vulgraadscherm

Met bovenstaande als inleiding, ga we nu naar het Vulgraadscherm.



Raapstation:
Als eerste is dit scherm uitgebreid met de selektie van een Raapstation. Een Raapstation werd al toegepast in het TouchScreen Reserveren (zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24601.0). Ze betreft een definitie van Artikelgroepen die we wensen te zien op een specifiek TouchScreen scherm. Op deze manier kunnen we definities maken van schermen, met daarop groepen produkten, bijvoorbeeld "Paprika's, Tomaten, Druiven etc.". Achterliggende gedachte bij deze opzet is dat er produktverantwoordelijken zijn voor groepen produkten. Deze produktverantwoordelijken weten "alles" van hun produkten af. Welke partijen er zijn, welke kwaliteiten deze hebben, welke orders er zijn, welke klanten welke wensen hebben etc. De produktverantwoordelijke is de persoon die derhalve kan bepalen welke partij voor welke klant ingezet moet worden. Iemand die over "Paprika's" gaat, weet niets af van "Druiven", en hoeft, nee, wíl derhalve geen Druiven op zijn scherm te zien krijgen, immers "hij/zij gaat niet over druiven". De selektie van het Raapstation is dus bedoeld om een filter te kunnen leggen op de Artikelen die op het betreffende scherm getoond moeten worden.

Nb: Merk op dat het niet de bedoeling is dat een bepaalde produktgroep op meerdere schermen tegelijk getoond wordt, immers, dit lokt uit dat twee groepen rapers op pad gaan voor dezelfde Artikelen. Technisch kán dit echter wel, en vandaar dan ook dat de selektie van Raapstation "Alles" alle produkten toont.

Routegroep:
Gebruikelijk in schermen als deze is de selektie van een Routegroep. Hiermee geven we aan dat we aan de slag gaan voor vanmiddag 14:00, en dat we nog niet willen gaan rapen voor de rit van vanmiddag 18:00, laat staan voor de rit van morgenochtend 06:00. Merk op dat we in staat zijn om alvast vooruit te werken voor een rit die nog niet de deur uit hoeft, maar, dat kan impliceren dat we produkten (of kwaliteiten) wegkapen van eerdere leveringen. Vooruitwerken zullen we mogen doen als de goederen van een eerdere rit geraapt zijn.

Weer te geven Palletregels:
Middels deze rubriek kunnen we een filter leggen op de wijze waarop pallets ingedeeld moeten worden:

Volle Pallets
Een volle pallet is gedefinieerd als een pallet waar maar één produkt op komt te liggen. Betreft de situatie dat een klant 20 pallets tomaten besteld heeft. Iemand kan deze pallets met een heftruck ophalen, en bij het Dock neerleggen.

Stapel Pallets
Betreft een verbijzondering van de "volle pallet". Deze pallet bevat nog steeds maar één produkt, maar de pallet moet op- of afgestapeld worden, omdat de benodigde hoeveelheid die op de pallet terecht moet komen niet 1:1 gematchd kan worden met wat er op voorraad aanwezig is. Bijvoorbeeld de situatie waarin er normaliter 40 dozen op een pallet liggen, maar een klant graag extra hoge pallets wil hebben met 60 dozen per pallet.

Volle + Stapel Pallets
Bovenstaande twee gekombineerd omdat met beide "pallets met één produkt wordt bedoeld".

Mix Pallets
Ofwel, de Samengestelde Pallet. Een pallet die uit meerdere produkten bestaat. Dit betreft de situatie waarin er slechts een paar doosjes van een produkt benodigd zijn, maar betreft tevens de situatie waarin op een pallet van 40 dozen nog 1 bakje champignons moeten worden geplaatst (ondanks dat dit zou impliceren dat we een volle pallet moeten ophalen en er later nog 1 doosje bij moeten doen, valt deze niet onder de definitie "Volle Pallet" omdat er meerdere produkten op de pallet liggen).

Geen Pallets
Betreft alle leveringen die niet expliciet in een Pallet Routeplan zijn opgenomen.

Mix + Geen Pallets
De kombinatie van bovenstaande twee, waarmee feitelijk de "niet-volle-pallets" bedoeld worden.

Alles
Toont alle regels, zonder een filter toe te passen.


Middels button Vulgraad gaan we naar het Vulgraadscherm:



Het feit dat we "orders" hebben danwel "voorraad" hebben is nu niet voldoende meer om te mogen gaan rapen, het produkt moet immers ook "aan de beurt zijn om afgelegd te mogen worden". De Palletindeling bepaalt in welke volgorde de produkten moeten worden afgelegd, en een volgend produkt mag derhalve pas geraapt worden als het vorige produkt op de pallet is afgelegd. Ofwel, als in bovenstaand voorbeeld de palletindeling afdwingt dat eerst de Champignons moeten worden afgelegd, dan mogen we de druiven dus nog niet gaan rapen (ook al zijn die voorradig).

Iedere regel krijgt een kleur welke representatief is voor de status.

Groen impliceert dat we voldoende voorraad aanwezig hebben (Vulgraadpercentage = 100%) maar tevens dat het produkt ook aan de beurt is om afgelegd te mogen worden, omdat het óf het enige produkt betreft op een pallet, óf omdat er geen andere produkten onder dit produkt komen te liggen op de pallet, óf omdat de produkten die eronder moeten liggen reeds afgelegd zijn.

Geel impliceert dat we weliswaar voldoende voorraad hebben (2e Vulgraadpercentage is gevuld, in het voorbeeld 100%  bij Artikel 112801, DRUIFW en PRO80/101NL en 50% bij KK30NL), maar dat het produkt nog niet aan de beurt is om afgelegd te mogen worden omdat er eerst een ander produkt afgelegd dient te worden.

Rood betekent dat we geen voorraad hebben. Of het wel/niet aan de beurt is is daarbij niet van belang; we hebben het niet en kunnen sowieso niet gaan rapen.

1 Regel kan ook uit meerdere kleuren bestaan, zoals de regel met Artikel KK30NL. Het onderste vulgraadpercentage staat hier op 50%, hetgeen betekent dat we 50% van de benodigde goederen op voorraad beschikbaar hebben. In de laatste kolom zien we 0/20 staan, wat betekent dat we 0 Verschijningen kunnen rapen, en dat we in totaal 20 Verschijningen behoeftig hebben. De 50% ontstaat in dit voorbeeld omdat we er 10 op voorraad hebben waar er 20 nodig zijn: 50% beschikbaar.

Kolom "Aantal / Inhoud" en "Pallet / Methode" kunnen diverse waarden bevatten, afhankelijk van de situatie. Zo wordt bij een volle pallet aangegeven hoeveel volle pallets het betreft, maar, tevens wordt de subrubricering aangegeven, nl. of het een volle pallet betreft die 1:1 kan worden opgepakt en kan worden afgelegd, danwel dat het een pallet betreft waarvoor er iets op- danwel afgestapeld moet worden.
Bij Mix / Geen wordt enkel het benodigde aantal Verschijningen weergegeven.

De knop "Details" is bedoeld om meer inzicht te krijgen in de specifieke regel; middels deze button wordt een nieuw scherm opgebouwd welke toont voor welke Afleveradressen en Pallets de produkten nodig zijn. Onderstaand scherm geeft de details weer van de 1e regel, 4 volle pallets van 40V.



Ook hier kunnen de kleuren groen, geel en rood optreden. Groen is hier opgesplitst naar licht- en donkergroen. De donkergroene kleur betreft partijen die op voorhand zijn toegekend (= gereserveerd). De lichtgroene regels betreffen partijen die vrij opgevuld mogen worden, en waar niet op voorhand door iemand een partij is toegewezen.

In dit scherm worden de Pallets getoond waarop de goederen moeten worden afgelegd. Indien er al iets is afgelegd voor een Afleveradres in deze Rit, dan zal er al een Dockrij zijn toegekend (zoals hier D6R = Dock D6, Rechts). Is er nog geen Dockrij geselekteerd, dan zal het Dock worden gepresenteerd uit het Master Routeplan.
Betreft het een Mixpallet, en zijn er al goederen op de betreffende pallet afgelegd, dan zal ook de Dockpositie binnen de Dockrij al bekend zijn, en in dit scherm worden weergegeven.

Kolom "Palletnr/Palletvorm" geeft het nummer aan van de Pallet voor dit Afleveradres binnen het Pallet Routeplan (1e kolom). Indien het Master Routeplan aangeeft dat één vrachtwagen wordt gevuld met goederen van meerdere klanten, kan hier per Afleveradres eenzelfde "pallet #1" worden getoond. Pallet #1 betekent dus de 1e pallet van dat Afleveradres (of beter, uit het Pallet Routeplan voor dat afleveradres).
Per Pallet Route kan een Palletvorm worden aangegeven. Hier kan in tekstformaat worden aangegeven op wat voor een soort pallet de klant zijn produkten wenst. Deze palletvorm zal vanuit de Debiteurgegevens worden gekopieerd naar de Pallet Route, en kan vanuit de Pallet Route worden gewijzigd.
Stel dat de klant zijn produkten op een Europallet geleverd wil krijgen, maar ze liggen nu op een wegwerppallet, dan zullen de produkten omgestapeld moeten worden, hetgeen uiteraard tijd kost.

Nb: Het omstapelen zelf wordt procedureel opgelost. Indien we langs een muur stapels maken van verschillende soorten (lege) pallets, dan kunnen we bij het rapen van een produkt wat op een verkeerde pallet staat, deze neerleggen bij de gewenste stapel. Het feit dat er wegwerppallet met tomaten naast een stapel lege europallets staat moet dan maar indicatief zijn voor iemand om de tomaten om te stapelen op de euro pallets. Na het omstapelen zal de pallet dan alsnog afgelegd moeten worden. Om de wegwerppallet achter te kunnen laten en verder te gaan met een volgende opdracht, zal de wegwerppallet wel eerst op een zgn. Trollykaart moeten worden gescand. De persoon die de pallet omstapeld weet dan d.m.v. het scannen van die Trollykaart voor welke order de produkten bestemd zijn, en kan de pallet na het omstapelen op de juiste plaats afleggen. Deze funktionaliteit wordt verder behandeld in het (ten tijde van dit schrijven nog te ontwikkelen) Scanterminal scherm.

De laatste kolom in dit overzicht bestaat uit 2 regels, en geeft aan op welk produkt we zitten te wachten c.q. welk produkt er ná ons opgevraagde produkt moet worden afgelegd. Daar een volle pallet maar uit één produkt bestaat, zal dit hier niet aan de orde zijn. Derhalve staat er "- / Betreft volle pallet". Vragen we het detail scherm op bij de Druiven (DRUIFW):



dan zien we dat dit produkt pas kan worden afgelegd als eerst het produkt "Champignons in bakjes van 250 gram" is afgelegd.
Ná de druiven moet vervolgens nog "La Paz Wilde Havannas" worden afgelegd.

Nb: Merk op dat er schijnbaar al wel iets is afgelegd, immers we zien in bovenstaand scherm ook dat binnen Dock 6 - Rechts al Dockpositie 02 is toegekend.

In het hier getoonde Vulgraadscherm presenteren we "alle produkten". Maar, in praktijk zal het "Raapstation filter" worden toegepast, en zien we alleen maar de produkten waar de betreffende Produktverantwoordelijke over gaat. De wetenschap welk produkt éérst afgelegd moet worden is van belang als de betreffende produktverantwoordelijke niet verder kan. Immers, als jij als produktverantwoordelijke over "Champignons" gaat, en champignons altijd als laatste gestapeld moeten worden, dan kun je al snel niet verder als niet eerst een andere produktverantwoordelijke ervoor gezorgd heeft dat de produkten waar deze champignons op moeten komen te staan zijn afgelegd. Het toont dus a.h.w. inzicht in "welke produkten zorgen ervoor dat ik niet verder kan" c.q. "welke produktverantwoordelijke moet ik aan z'n jas trekken omdat hij ervoor kan zorgen dat ik verder kan gaan met m'n werk".

Welk produkt er na het geselekteerde produkt moet worden afgelegd kan om meerdere redenen van belang zijn. Ten eerste kan iemand hieruit halen hoe een pallet gestapeld moet worden (zie het eerdere voorbeeld waarbij druiven ná champignons afgelegd moeten worden, en waaruit we mogen concluderen dat we dit vast niet boven op elkaar zullen moeten leggen, en dat het wel de bedoeling zal zijn de champignons in het midden te plaatsen, en de druiven er als een muur omheen). Maar, tevens kunnen we hier uit halen wie er ná ons aan de beurt is, of beter: als deze regel nog niet in behandeling genomen gaat worden, wie kan er dan mogelijk niet verder...

Merk op dat uit praktijk zal volgen hoe we het beste te werk kunnen gaan. Aan de ene kant zou je kunnen zeggen "we werken als eerste alle volle pallets weg, want die gaan het snelst", maar aan de andere kant geldt dat als een mix pallet niet eerst wordt afgelegd, een ander niet met zijn produkten verder kan.

Het vulgraadscherm geeft op deze wijze inzicht in de produkten die geraapt moeten gaan worden. Middels een separaat ScanTerminalscherm, die vergelijkbare informatie toont, zal een raper op pad worden gestuurd om een geschikte partij te zoeken, en deze af te leggen op de juiste pallet.
« Last Edit: January 04, 2013, 02:33:32 pm by Wouter Rijnbende » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 14, 2013, 09:33:55 am »

Stapel Pallets
Betreft een verbijzondering van de "volle pallet". Deze pallet bevat nog steeds maar één produkt, maar de pallet moet op- of afgestapeld worden, omdat de benodigde hoeveelheid die op de pallet terecht moet komen niet 1:1 gematchd kan worden met wat er op voorraad aanwezig is. Bijvoorbeeld de situatie waarin er normaliter 40 dozen op een pallet liggen, maar een klant graag extra hoge pallets wil hebben met 60 dozen per pallet.

Het doel van een speciaal scherm voor volle pallets is om de grote bulk zo snel mogelijk uit te kunnen rijden over de Docks.

Een "volle pallet" is gedefinieerd als de tegenhanger van een samengestelde pallet; ze is daarmee een pallet waar maar één produkt op ligt.

Omdat er m.i. onderscheid is tussen een pallet die 1:1 opgepakt kan worden en bij het Dock neergezet kan worden, en situaties waarbij er meerdere partijen samengevoegd moeten worden om een pallet vol te krijgen, danwel een pallet afgestapeld moet worden omdat de klant weliswaar maar één produkt op de pallet heeft, maar het geen pallet is van 40 dozen, maar van 20 of 30 dozen, splits ik de pallets met maar één produkt op naar volle pallets en stapel pallets.
Door de combobox waarin we kunnen kiezen of we alleen de volle, de stapel, of beide tegelijk willen zien moeten we in principe alle kanten op kunnen.

Toch kunnen we ons afvragen hoe we om moeten gaan als een klant 5,5 pallets besteld. 5,5 pallets komt op het Vulgraadscherm terecht als 5 pallets van 40 Verschijningen en 1 pallet van 20 Verschijningen. Maar, er zullen nog meer klanten zijn die volle pallets van 40V besteld hebben, en stel dat er in totaal nog 25 pallets van 40V gevraagd zijn. Het Vulgraadscherm toont dan 30 pallets van 40V en 1 pallet van 20V.

Maar, omdat de regels gesorteerd zijn op "Raapload", zal de regel die het meeste tijd kost altijd bovenaan staan.
Een regel met een halve pallet zal het daarbij nooit winnen van een regel met 30 volle pallets, en het zal erop neerkomen dat de regel van 30x40V helemaal bovenaan op het Vulgraadscherm komt te staan, terwijl de regel van 1x20V juist onderaan komt te staan. Gaan we de regels ook in deze volgorde rapen, dan krijgen we het effekt dat als we bij de bovenste regel met partij A beginnen, dat we, eenmaal onder op het scherm aangekomen, bij partij Z zijn bereikt. De klant die 5,5 pallet had besteld kan op zo'n manier 5 pallets met Charge A geleverd krijgen, en 1/2 pallet met Charge Z.

Nb: Hetzelfde effekt treedt trouwens ook op als de halve pallet nog met andere produkten wordt opgevuld, immers, daarmee wordt het een Mix pallet (samengestelde pallet) en wordt het rapen sowieso niet gekombineerd met het rapen van volle pallets.

Aan de ene kant is er iets voor te zeggen dat we de klant 5,5 pallet van dezelfde Charge willen leveren. Maar, wellicht streven we dan een doel voorbij. Immers, we zijn hier expliciet Cross Docking aan het rapen, en we rapen niet specifiek de produkten van een order. We willen alle volle pallets uitrijden om daarmee de grote bulk te kunnen afhandelen. Als we na 5 pallets ook eerst een halve pallet willen gaan doen impliceert dat dat we eerst een halve pallet moeten afstapelen, dat we niet verder kunnen als er niet eerst afgestapeld is, en we daarna mogelijk een situatie hebben waarin we allemaal halve pallets overhouden waarmee het uitrijden van volle pallets weer in gevaar komt.

Vooralsnog wordt gesteld dat we in zo'n situatie waarbij een klant pallets besteld met niet gelijke hoeveelheden Verschijningen erop, én we willen dat die klant uit dezelfde partij geleverd wordt, de partij via het Reserveren scherm moet worden toegekend aan de betreffende klant.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.422 seconds with 20 queries.