Wouter Rijnbende
|
|
« Reply #1 on: July 06, 2011, 01:14:41 pm » |
|
ADP levert de goederen in werkelijkheid aan de klant van MAGMA, maar administratief aan MAGMA.
Door de levering in ADP, zal de Inkooporder in MAGMA als "ontvangen" worden geboekt, en staat de voorraad in MAGMA op voorraad. Vervolgens zal in MAGMA de opdracht worden gegeven de IC gekoppelde Verkooporder te gaan leveren, opdat MAGMA kan faktureren.
Jouw situatie ontstaat als Magma dus niet in staat blijkt om de voorraad die door de Inkooporder wordt opgeboekt, door te leveren op de betreffende Verkooporder. Hoewel hier technisch iets niet juist kan gaan, denk ik eerder dat je moet kijken naar of hetgeen op voorraad staat, wel voldoet aan hetgeen besteld is. Dus, om een voorbeeld te geven: de 1:1 door te leveren goederen worden veronderstelt te worden doorgeleverd via een "Dummy Lokatie Direkte Leveringen", bijv. "DL000". Als "iets" er nu echter voor zorgt dat de goederen op een andere lokatie worden ontvangen (EP000), dan zal de onderwaterlevering niets kúnnen boeken,omdat ze moet leveren vanaf DL000 en daar geen voorraad op staat.
Trouwens... had jij niet onlangs een probleem met een hoeveelheid op de Opdrachtbevestiging v.w.b. het ene bedrijf en het andere bedrijf? Je hebt maar zo kans dat dat hier ook je oorzaak is. Kortom, in het ene bedrijf verkoop je een blik van 20 Kg aan een klant, dat blik koop je 1:1 in bij ADP, ADP vult echter maar 18 Kg af in het blik, levert dit rechtstreeks naar de klant, administratief komt er een blik van 18 Kg in Magma te staan, en vervolgens heb je e.e.a. in Magma zo ingericht dat halfvolle blikken niet te leveren zijn, en dat het blik van 18 Kg niet geleverd mag worden op de order van 20 Kg (en blijft dus op voorraad staan).
Resumer, kontroleer even wat er verkocht is, en wat er op voorraad ligt, en zoek uit of daar verschillen in zitten.
|