Heeft op zich niet zoveel met de Scanner te maken, maar wel met de procedure 'Subcharges'.
Het grondstoffenverbruik wordt geregistreerd op de Hoofdcharge (en niet op de Subcharge); dit boek je ook niet af per Subcharge.
Het enige wat wel op Subcharge niveau wordt afgeboekt, is de Emballage die er via de EmballageSet aan gekoppeld is (maar weer niet de Lineair Afgeboekte Materialen, omdat die voorheen a.g.v. opname als Receptregel ook weer in de Hoofdcharge zat, en je anders geen vergelijk meer hebt met de oude orders).
Via 5-2-1-8-2 bekijk je de plaatsing van een Charge. Hierbij zul je enkel Subcharges te zien krijgen, want de Hoofdcharge meldt je niet gereed. Via F4 vraag je dan de onderdelen op van die Subcharge, tjsa, die zijn er i.d.d. niet. Deze hier klakkeloos wel tonen zou verkeerd zijn, immers, je ziet bij 20 pallets precies hetzelfde.
Oplossing is denk ik het herkenen van de Subcharge + het inbouwen van een popup waarin gevraagd wordt om "wat wil je zien? Onderdelen v/d Hoofd- of Subcharge". Kosten: 2 uur.