Hmm ... dan is er toch iets niet helemaal goedgegaan toen;
Ik was 02:00 thuis, maar ben om 17:00 meteen maar neergestreken bij de plaatselijke chinees hier, samen met iemand die er net 4 uur had over gedaan om van Apeldoorn naar Barneveld te komen. Was ook de eerste keer dat zowel mijn betreffende partner als ik zelf beiden met het mobiel aan de oren zaten (we belden niet met elkaar) en de chinese dame aan onze tafel stond te wachten om ons te helpen. Niet mijn stijl, maar toen was het prachtig.
Met alle hotline verbindingen -zoals met Menno die om 23:00 nog steeds op de A1 vertoefde omdat hij de dag ervoor al chinees had genoten- werd ik erop gewezen dat het toch echt wel tijd was om de A28 op te draaien (Barneveld - Amersfoort - Zwolle) wat ik uiteindelijk ook maar heb gedaan. Echt, geen-auto-te-zien terwijl op de A1 de handel in slaapzakken beter was dan het geneuzel in de ICT.
Ook aan de overkant op de A28 was geen auto te zien, dus ook jou heb ik daar niet voorbij zien komen. Maar ja, dat komt natuurlijk omdat jij daar een uurtje of 8 eerder voorbij kroop.
Eigenlijk had het wel wat. Als verbindingsman was ik in redelijk kontinu gesprek met mensen en ook thuisfronten, waar ik wel verbinding kon hebben met de mensen in de auto (er zaten er 5 van ons vast), maar zij zelf niet met thuis. Hoever ben je opgeschoten ? "sinds een uur geleden ? 200 meter denk ik".
Er staat me nog bij dat ik tegen YK hier zei dat het wel verstandig was om eerst het lege mobieltje op te laden alvorens te vertrekken. Maar al snel onstaat de afweging (het was toen 15:00 denk ik) om het maar niet erger te laten worden en toch maar te gaan. Nou ja, met een minimale reistijd van Barneveld naar Apeldoorn van 4 uur was dat wel een goede beslissing misschien. Tenminste, als je het vergelijkt met ME die 1,5 uur later wegging en die er iets van 7 uur over heeft gedaan, maar ja, die raakte na 6,5 uur pas buiten bereik wegens overleden batterijen.
Als rode draad voor die dag hadden we onze klant GU, die ik 'smorgens om 07:00 al aan de telefoon had, en die op weg was van Apeldoorn naar Maastricht en daar om 12:00 moest zijn. Wel, op 5 minuten na lukte dat ook, en binnen een uur mocht hij weer terug. Tegen 21:00 was hij in de buurt van de A50 na Arnhem, waarvan we achteraf weten dat in beide richtingen de mensen daar de nacht hebben doorgebracht. Hij was toch om 23:00 o.i.d. thuis dankzij zijn restaurant kennis in de wijde omgeving van Apeldoorn die natuurlijk aan kleine weggetjes liggen. Via die kleinste weggetjes heeft hij dan ook de laatste 2 uur weten af te leggen, waarbij je maar zo moet zien te manouvreren dat je niet ergens terecht komt waar je niet meer voor- of achteruit kunt. 10 uur Maastricht - Apeldoorn; knap.
Ik deed er dus 40 minuten over van Barneveld naar Epe zeg maar. Ik ben dan ook formeel een superwatje.
Hoe dan ook een ervaring om niet snel te vergeten.