2
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: toeslag kosten bij intern vervoer
|
on: March 05, 2025, 12:40:45 pm
|
Tsja, een Bewerking zal je kostprijs doen verhogen en zal een dekking kreëren op een grootboekrekening waar je de werkelijke kosten op kunt tegenboeken. De werking valt en staat bij hoe je het toepast. Voor wat je nu beschrijft zou het in die specifieke situatie de job kunnen doen. Probeer het zou ik zeggen (en je hebt ook Testbestanden waarin je kunt kijken of het doet wat je wilt).
|
|
|
3
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: toeslag kosten bij intern vervoer
|
on: March 03, 2025, 04:30:06 pm
|
Maar wat we niet willen is interne voorraden per fabriek.
Ik quote deze maar even, want daar gaat het dus om. Als ik je verhaal zo lees zou ik zeggen "geen probleem". In Profit kunnen we formeel met meerdere Lokaties werken en weten we (dus) de behoefte aan welk produkt op welke Lokatie. Maar ja, daar hoort dus ook voorraad bij op een Lokatie (en dus ook het formeel ontvangen en overboeken per Lokatie) en daarvan stel je expliciet dat je dat niet wil. Het is dus niet zo dat Profit geen boeking maakt, maar dat jullie de boeking niet wensen te registeren  Wat wil je wel? Een toeslag ergens in opnemen omwille van de "extra kosten". Door een Receptregel toe te voegen?. Met "niet de werkelijkheid nadoen" wordt het meestal ook lastig om ergens over na te denken. Je loopt tegen problemen aan waar je ook weer een oplossing voor moet vinden. Een extra Receptregel toevoegen. Ja, kan, maar geen Artikelregel, want je verbruikt niet meer-/minder grondstof. Een Bewerking... Zou kunnen werken immers, werkt kostprijs verhogend en genereerd daarmee een dekking voor afdeling transport. Maar... in welke eenheid wilde je zo'n bewerking vastleggen? In KG of TN? En wat nu als je meer (of minder) op een order produceert? ga je dan de P.O. herberekenen? Je weet pas achteraf hoeveel er écht geproduceerd is, dus moet je oppassen dat dát niet gaat tegenhouden dat er geen prijs bepaald kan worden omdat je de totale output van de P.O. nog niet weet. En, die vrachtwagen die moet rijden... die moet voor 100 Kg vast net zover rijden als voor 5000 Kg. Maar, er zullen oplossingen in die hoek zitten. Een Bewerking leidt tot een opslag op een separate Grootboekrekening. Je kunt misschien ook iets met een percentage kostprijsopslag doen. Pas alleen wel op, want waar je zegt dat het "maar" om twee grondstoffen gaat had ik liever dat je zou zeggen dat het maar om twee Recepturen ging. Ik bedoel, als het "zand" betreft komt dat alsnog in ieder Recept voor, en is je oplossing ineens een stuk minder leuk geworden.
|
|
|
7
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: verkeerd ingericht artikel oid
|
on: November 14, 2024, 01:47:49 pm
|
Bij helemaal opnieuw beginnen moet natuurlijk alles eruit, en dat is meer dan die ene order en de ontvangsten die je noemt.
Inzake de Verkooporder heb ik het volgende verwijderd: - Verkooporder - Verkooporderregels - Raaplijst - Raaplijstregels - Geleverde Charges - DKK Tarieven
Dan geldt dat er natuurlijk iets op voorraad stond (en nog steeds staat) en moeten ook de mutaties eruit, anders kun je je artikel straks niet anders inrichten, dus, vervolgens: - Voorraaditems - Voorraadmutaties
Het produkt is op 3 Inkooporders ingekocht: I-20241111030, I-20241114025, I-20241114029 Voor iedere order zijn de volgende gegevens verwijderd:
- Inkooporders - Inkooporderregels - Ontvangsten - Ontvangstmutaties
Let op: Financieel is er NIETS gekorrigeerd. Dit deel dus zelf tegenboeken.
Ik hoop dat ik hiermee voldoende er uit heb gehaald opdat je je Artikel of Verschijning anders kunt inrichten. Zo niet, dan hoor ik het wel.
Nb: Merk op dat één van je Inkooporders ook al was tegengeboekt, dus, ik vermoed een beetje dat je een nieuw produkt aan het inrichten bent en aan het testen bent in de Produktieomgeving. Als je voor dit produkt geen basis hebt die je van iets anders kunt kopieren, zou ik het testen in de Testbestanden doen. Nu konstateer je dat het produkt verkeerd is ingericht maar heb je het ondertussen al verkocht en geleverd.
|
|
|
8
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Koppeling met bank
|
on: November 11, 2024, 08:56:18 am
|
Dat klinkt als dezelfde funktionaliteit als die je al jaren gebruikt, maar nu verdergaand geautomatiseerd, zodat je niet meer zélf je bankafschrift hoeft te downloaden en moet inlezen, maar waarbij dit deel automatisch gepushed wordt via een verbinding met de bank. Ik denk niet "gelijk" zoals je schrijft, maar maximaal 4 keer per dag zoals in je quote staat. Nee sorry, die stap extra hebben wij nu niet. Nb: Gezien de manier waarop jullie werken (klant betaalt meerdere fakturen, fakturen die van wisselende rekeningnummers betaald worden e.d.) kan ik er genoeg vraagtekens bij verzinnen of zoiets zóu kunnen werken in jullie omgeving. Wij hebben die extra stap nu in ieder geval niet.
|
|
|
11
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Offertes taggen en laten vervallen werkt niet (LOOFGDRA)
|
on: August 02, 2024, 10:51:09 am
|
Je konstatering klopt. Bedenk dat er initiëel een Funktie "Raadplegen Offertes" bestaat, met allerlei funktionaliteit die daarbij hoort. Op enig moment (juli 2014) vraagt iemand aan deze Offertes getagd te willen kunnen verwijderen. Er wordt een Tag funktionliteit ingebouwd, en er komt een nieuwe toets bij "Getagd Verwijderen". Maar, ondanks dat je records kunt taggen, houdt dat nog niet in dat je alle funktionaliteit ineens getagd kan uitvoeren, zoals Getagd laten vervallen van de Offertes (die in dit geval dan ook nog eens in een submenu zit).
Met andere woorden, alle funktionaliteit die niet expliciet is aangepast op het kunnen werken met de getagde regels, werkt zoals ze voorheen werkte, en zal werken op de laatst geselekteerde regel (die op zich nog niet eens getagd hoeft te zijn).
Is dit voor deze funktie ook te realiseren?
Ja hoor, vast wel. Naast de funktie "Offerte laten vervallen" zal er dan ook een "Getagd Offerte laten vervallen" moeten komen; of beter, zoals we dat in dit soort gevallen doen, afhankelijk van het feit of de Tagfunktionaliteit aan staat en je records getagd hebt, zal het submenu zich gaan gedragen als "Getagd Offerte laten vervallen" of gewoon "Offerte laten vervallen". Lastige is misschien dat de uit te voeren funktionaliteit in een popup zit, welke ook vanuit andere "Raadplegen Offerte" schermen kan worden aangeroepen, en daar géén Tagfunktie is ingebouwd.
Houdt deze aanpassing maar eens op 5 uur.
|
|
|
13
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Nederlandse Klant met afleveradres in Buitenland
|
on: May 21, 2024, 04:37:48 pm
|
Ik lees in jouw verhaal nog niet waarom jij Belgische BTW zou moeten berekenen... tenzij je er op doelt dat je meer dan 10K faktureert en de BTW kode van het Land van afleveren moet toepassen. Als jullie een Magazijn in België zou hebben (en een Belgisch BTW nummer) en jij hem "lokaal" levert vanuit jouw Belgische Magazijn, ja, dán moet jij Belgische BTW berekenen. Formeel hebben we daar wel mogelijkheden voor... maar daar komt véél meer bij kijken dan even een BTW Kategorietje. Had je al bedacht dat je dus nu ook ineens aangifte in België moet gaan doen? Separate Faktuurranges moet gaan hebben voor alle landen waarin je dit accepteert? Ik denk dat Peter je hier nog wel wat verhalen over kan vertellen.  Overigens hier pas achter komen als je al geleverd hebt is weer minder handig.
|
|
|
15
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: AAnmaken CBS-Diskette Intrastat
|
on: April 24, 2024, 12:51:35 pm
|
Zoiets zou op zich kunnen, maar zal gemaakt moeten worden (en kost dus geld).
Maar, wellicht is er een tussen oplossing.
Jouw vraag kan ontstaan uit het feit dat je de CSV totaal niet kan lezen, en deze zich er ook niet toe leent om om te zetten naar Excel (omdat niet alles daarin in dezelfde kolomvorm is).
Mogelijk ben je niet op de hoogte van het feit dat er ook een Printbare versie is van dit overzicht. Je vindt dat overzicht bij Hmenu-8-5-4-3. Dat overzicht heeft ook weer mogelijkheden om records met gelijke waarden te totaliseren, of, als je niet totaliseert, wat meer info te tonen waar de betreffende data vandaan is gehaald. Misschien kom je daar verder mee zonder dat we een nieuw overzicht voor je hoeven te maken?
|
|
|
|