512
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / VAAG LICENTIEBEHEER
|
on: February 24, 2011, 05:41:52 pm
|
Ik ben er net uitgegooid. Ik zou de 32e gebruiker zijn Gekekn op de server en slechts 8 users hebben nu nog LOIN open staan Waar baseer jij het aantal users op? In het verleden is vastgelegd dat dat zou zijn op ingelogde users. Maar dat zijn er om deze tijd van de dag en met de huidige avondbezetting echt nu geen 31 Ik geloof die 8 vanuit de server "open files" eerder. Wel staan er veel machines altijd op Windows LOCK en met Heart op het sleuteltje uitgelogd omdat veel van ons personeel zo gemotiveerd is om morgen snel weer te kunnen beginnen ![Grin](http://ha1.heartprofit.nl/profit/Smileys/default/grin.gif) Ik heb dit al eerder eens aangekaart http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20221.msg28275#msg28275Maar dit slaat echt nergens op.... Vind het niet erg om een paar licenties bij te moeten kopen als we teveel mensen aan het werk houden, maar meldingen bij 8 concurrent users is overdreven
|
|
|
513
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Aanmaning
|
on: February 24, 2011, 04:51:25 pm
|
Ik kan niet voor heart spreken maar ik denk niet dat zij de termijnen voor jou of mij aan gaan passen.
De enige optie zou zijn dat ze instelbaar worden en dat de mensen die "blij" zijn met het huidige systeem deze termijnen houden en dat een ieder ander het naar wens kan aanpassen.
|
|
|
514
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Aanmaning
|
on: February 24, 2011, 03:55:59 pm
|
Hallo Catelijn,
Ik heb eigenlijk niet gekeken Ik denk dat het op zich simpel is.
Als je de termijnen aan laat passen conform mijn oude post, dan werkt het voor iedereen
Je kunt dan simpel zelf de tekst eraan hangen of het een "waarschuwing" is of een incasso, binnen het reeds bestaande systeem. Dat is het momenteel ook zo n.l.
Middels de bedrijfsparameter Verkoop tabblad F, kun je dan instellen of iemand na het verstrijken van de termijnen van een factuur nog geleverd mag krijgen "Blokkeringstermijn (aantal dagen)"
Dus daarmee heb je volgens mij een sluitend system voor iedereen.
Maar zoals vermeld vereist dat wel dat de termijnen ook in dagen worden opgenomen in de bedrijfsparameters. en in de printjes aanmaningen en ouderdomsanalyses.
<quote Catelijn>
Hoi!
we hebben intern nog even gesproken over de aanmaningen en wat Spectro graag zou willen is:
Aanmaning 1, rekeningoverzicht, blijft gelijk Aanmaning 2, vriendelijk verzoek, vanaf 1 dag buiten vervaldatum, blijft gelijk Aanmaning 3, dringend verzoek, nu vanaf 30 dagen buiten vervaldatum: deze vanaf 14 dagen buiten vervaldatum Aanmaning 2, incasso, nu vanaf 60 (?) dagen buiten vervaldatum: deze vanaf 28 dagen buiten vervaldatum
Groetjes, Cathelijn
|
|
|
515
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Kumulatieve orderhoeveelheden artikel zijn niet kumulatief? (LOARKOKP)
|
on: February 24, 2011, 01:04:38 pm
|
Dit is een bekend verschijnsel en staat ook in de disclaimer in de helptekst.
Je kunt dit wel beter sluitend krijgen door elke maand de functie 1.1.1.8.4 te draaien en dan 2-3 maanden terug inde tijd.
Dan krijg je redelijk betrouwbare getallen.
Dat is wat ik doe.
Het probleem is dat dit ooit "krom" geprogrammeerd is op verzoek van een klant van Heart en dat niet alle modi van levere/ontvangen en terugsturen erin zijn verwerkt Is gewoon ene bagger programma dus. Maar de info die het levert wordt ook door ons intern veel gebruikt vandaar:
- maak een agenda item op de eerste ** dag van elke maand - draai de functie (tijdens lunch)
|
|
|
516
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Aanpassing ADR Proper shipping name
|
on: February 23, 2011, 11:01:10 pm
|
Hier ligt het moeilijker. Immers er is nog geen vinkje "environmentally dangerous" of "Milieugevaarlijk" Die moet er dus eerst komen om te dienen als trigger (tabblas 3 van LOAR)
Een tweede probleem is dat het ADR in tegenstelling tot de Engels georienteerde IMDG een verdrag is van een dertigtal staten. Dus ook 30 taalomschrijvingen van het begrip "Environmentally dangerous" Dat betekent in mijn opinie dat we dit alleen op kunnen lossen door de inzet van een taalartikel.
verder is de opzet gelijk: Dat moet aangepast worden in de volgende items: - MSDS module - variabele layouts voor vrachtbrieven, labels e.d. - vaste layouts waar de ADR proper shipping name wordt afgeroepen.
Voorbeeld proper shipping name "nieuwe stijl", b.v.:
UN 1993 Flammable liquid, n.o.s. (propylacetaat, di-n-butyltin-di-2-ethylhexanoaat), 3, III, Environmentally dangerous.
PS : 2 UN nummers zijn uitgezonderd van dit achtervoegsel, namelijk UN 3077 en 3082, dat zijn namelijk UN nummers welke speciaal gericht zijn op milieugevaarlijkheid.
|
|
|
517
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Aanpassing IMDG proper shipping name
|
on: February 23, 2011, 10:55:40 pm
|
Indien het vinkje "Marine pollutant" in tabblad 4 van LOAR geactiveerd is moet de proper shipping name de suffix "marine pollutant" krijgen.
Dat moet angepast worden in de volgende items: - MSDS module - variabele layouts voor vrachtbrieven, labels e.d. - vaste layouts waar de IMDG proper shipping name wordt afgeroepen.
Voorbeeld proper shipping name "nieuwe stijl", b.v.:
UN 1993 Flammable liquid, n.o.s. (propylacetaat, di-n-butyltin-di-2-ethylhexanoaat), 3, III (50°C c.c.), marine pollutant
PS : 2 UN nummers zijn uitgezonderd van dit achtervoegsel, namelijk UN 3077 en 3082, dat zijn namelijk UN nummers welke speciaal gericht zijn op milieugevaarlijkheid.
|
|
|
520
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Fout in schermafhandeling klachten
|
on: February 23, 2011, 01:29:19 pm
|
Er gaat wat fout bij overgang van de tabbladen in het WY-zig scherm
kunnen jullie hier even naar kijken?
melding gebruiker:
In de klachten module in HEART komen we niet verder dan tabblad 1. Bij het openen van tablad 2 of 3 komt de volgende melding: zie printscreen hieronder.
mvg MK
|
|
|
523
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Management overzicht geprognotiseerd
|
on: February 21, 2011, 01:45:39 pm
|
en toch zegt die klant (ikke dus) "maar ik wil dat wel zien" reden: De laatst bijgekomen 2 bedrijven doen niet veel op verkoop en voorraadwaarde, maar wel 80% in diensten. Nu voeren we allen netjes als orders in en missen 80% van de omzet aan de voorzijde van het proces. Dat is niet erg netjes, dus graag toch "even" wat dieper in deze uitdaging (ik zeg dus bewust niet : probleem) duiken en kijken of het mogelijk is deze overzichten te maken. Misschien wel middels een dummy verschijning "stuks" of zo? (Dat deden we "vroeger" om prijzen vast te kunnen leggen in de prijzentabel voor een kostenartikel) ![](http://ha1.heartprofit.nl/profit/Smileys/default/progress4.png)
|
|
|
|