Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 04:59:52 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home Help Login Register  
  Show Posts
Pages: 1 ... 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 [270] 271 272 273
4036  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Foutmelding bij het actief/niet actief zetten van een artikel on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Kun je vertellen wat je precies doet ? (hoe kom je in welk veld, wat vul je in (of haal je weg) en wanneer druk je op Ctrl-F1).
En werkt F1-Ctrl-F1 dan wel ?
Zo niet, werkt F1-F1-enz. dan wel ?
4037  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Referentie fustretourbon on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Zo ziet de klant op de factuur over welke referentiebon het gaat en kunnen wij via het CRM-menu de bonnen gemakkelijk terugzoeken (sorteren op orderreferentie).
Dan moet je (wrijnbende) denk ik hier nog een alternatief voor bieden. blush2 (?)
4038  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Hoe werkt het ? Support regels / How does it work ? Support rules on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Added rule # 10 and 11.
4039  Heart-Profit Boards / De Heart-Profit Boards / Re: Status melding (administratie van de gebruiker) on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Niet alleen een goed idee, maar hebben wij ook al bedacht; als wij dit voor onszelf niet hebben werkt het al niet ...
We moeten wel even kijken of wat jij wilt nu hetzelfde "ding" is als wat wij willen; wellicht wel.
4040  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Opvraag van financiele rapporten on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Dit "intellen" is noodzakelijk, en geeft feitelijk weer wat er allemaal wordt geteld als het rapport wordt samengesteld.
Aan de andere kant ... nee, de tijd die het neemt is niet normaal en is een bekend probleem dat nog moet worden opgelost.
Dit zal binnenkort een keer gebeuren.
4041  Heart-Profit Boards / Chat / Re: Lukt mij niet om een avator te uploaden via Profiles ... on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Volgens mij werkt de functie Upload Your own Image in My Profiles niet ... Kan iemand dat bevestigen?
Tja ... we waren ietwat offtopic gegaan geloof ik.
De maximale afmeting van een uploadable avatar staat op 65x65 pixels. Als 'ie groter is volgt er geen foutmelding, maar gebeurt er uiteindelijk niets.
4042  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Leveren alternatieve artikelen on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Je vraag is niets mis mee, en het zal aan ons zijn om te besluiten e.e.a. via email (of anders) te gaan afhandelen.
Wat blijft, is dat de vraag uiteindelijk op het forum afgehandeld - of op z'n minst afgemeld moet worden.

Alles is even wennen ...  friends
4043  Heart-Profit Boards / De Heart-Profit Boards / Re: Printen Topic on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Welke browsert gebruik je ?
4044  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / OffTopic (Moderator Action) on: November 01, 1996, 12:00:00 am
wrijnbende en DKN, ik heb jullie beider posts verwijderd, verwijzend naar regel 7 (http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=6.msg10#msg10).
Omdat het in de post van wrijnbende al fout gaat ten aanzien van regel 10 (jaja, zojuist en achteraf gemaakt dus  teasing ) was dit voldoende reden die post te verwijderen, waarna de post van DKN in de lucht kwam te hangen.

Merk ook op dat we hier géén gedetailleerde gegevens aangaande databases kunnen gaan uitwisselen, uit algemeen principe. Immers, een volgende organisatie wil zich wellicht niet bekend maken, en dan kun je dus ook geen Bedrijf(s ID) gaan noemen.
Helaas zal dit dan langs andere weg moeten.

DKN moet zich realiseren niet uit de school te klappen waar het gaat om ontwikkeld maatwerk, omdat je daarmee indirekt uit de doeken doet hoe je werkt, en dat wil je m.i. niet duidelijk maken.
Het aanbieden van maatwerk in dit forum is m.i. al een delicate zaak, maar het openlijk erop reageren zoals gebeurd dient geen doel.

N.b.: Om nog eens na te lezen wat ik met voorgaande bedoel, had ik de posts beter kunnen laten staan natuurlijk. Maar het ging mij werkelijk te ver.
Ik heb nog wel een kopietje als het moet ...
4045  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Leveren alternatieve artikelen on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Voor zover ik weet komt dat doordat je van het Alternative Artikel onvoldoende voorraad hebt;
Kan dat ?
4046  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Overzicht omzet per route on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Helaas, dit blijkt niet te werken voor het Masterroute principe waarmee jullie e.e.a. beheren;
De Masterroute moet je in dit geval zien als "lucht", ofwel, geen kapstok om de gegevens aan op te hangen. Of beter : geen ingang om de gegevens te kunnen vinden.

Een eigenlijk te simpele oplossing vergt 4 uur, maar als je dan over bijvoorbeeld een maand rapporteert op de "Maandagroute", vind je dit terug als één getal, en niet "per maandag".
Iets wat het goed uitwerkt kost aanzienlijk meer (en is in dit bestek moeilijk te overzien).
4047  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / OffTopic (Moderator Action) on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Richard, regel 2 ... (http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=6.0)
4048  Heart-Profit Boards / De Heart-Profit Boards / Re: Beschikbaarheid van informatie voor Guests on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Net zo zinnig als jouw opmerkingen zijn, zal ik proberen er iets zinnigs over te zeggen;

Om te beginnen is hier expliciet over nagedacht. En, het resultaat is zoals je het nu meemaakt. N.b.: Dit houdt geenszins in dat we van tevoren weten hoe e.e.a. precies uitpakt.

Quote
Vaak wordt er toch informatie gegeven over klanten, werkwijze en noem zo maar op.

Dit is precies waar het ons om gaat als het verkeerd uitpakt, maar, daar ben je dus zelf bij. Dus, als alles goed is, bepaal jij wat je bekend wilt maken, en niet wij. Waar het om "wij" gaat, houden we dat in de gaten. Wat "jij" doet, moet je dus zelf weten, maar, je moet dus wel doorhebben dat het inderdaad zo is dat iedereen die toevallig kijkt kan zien wat jij bekend maakt. Let wel, tot Google aan toe. Overigens is dit ook de reden dat je werkelijk niet hoeft aan te geven aan die hele wereld wie jij bent, zolang wij het maar begrijpen, en dat i.v.m. juiste antwoorden voor jouw situatie. Dat -dan- niet iedereen de context weet en het daarmee wellicht niet doorgrondt, nemen we op de koop toe, maar kan vervolgens op een andere manier (los van context) wel weer worden uitgelegd. Dat is, als er om wordt gevraagd.
Merk ook op waarom je je "company ID" moét opgeven (signature), wat nl. voor ons de associatie is wie je zult zijn als je het eigenlijk zo geheim als mogelijk wilt houden.

Alles is best ingewikkeld;
Zoals elders gezegd, zou het het doel moeten zijn dat er een info-base ontstaat waar iedereen profijt van heeft, inklusief wij zelf.
Zoals je wellicht weet (en anders anderen wel) is een best wel belangrijk aspekt dat niemand weet wat het systeem kan. Niet omdat er geen helptekst is, maar omdat de veranderingen door een normaal mens niet zijn bij te houden. Wat dit betreft, kijk naar de Releasenotes. Zo'n 20 per dag, en als we even voorzichtig stellen dat de helft daarvan nieuwe funktionaliteit betreft, kun *jij* in je eentje niet bijhouden wat het allemaal precies wanneer doet, laat staan dat je kunt doorgronden wat het voor je kan betekenen. En, mocht je een maandje met vakantie zijn ok dan ben je daarna helemaal de klos. En let wel, waar het verzoek alom is om meer te beschrijven per Releasenote (wat zou kunnen !) dan ben je helemaal lost, omdat je het al niet meer gelezen krijgt. Ook geldt dat alles buiten context beschreven moet worden, omdat je het anders niet zou kùnnen begrijpen.
Als je kijkt naar onze aanbiedingen ("blokjes") dan zie je wat ik met het laatste bedoel, maar dan weet je ook dat alleen "jij" (voor wie de aanbieding is gemaakt) het kunt begrijpen. En je weet al lang : de 20.000 A4 helptekst gaat je niet verder helpen in deze ...

Zoals wij het hebben bedacht, moeten er "cases" zijn beschreven. Echter, het zou redelijk onzin zijn als wij die zouden verzinnen, en daarnaast het is nooit "jouw" praktijk. Wat wel praktijk is ? wel ... jouw grieven ...

Quote
Stel je maar voor. De concurrent zit eventjes te kijken en ziet precies waar je nog problemen mee hebt

Dit kan ik -kommercieel- op een aantal manieren uitleggen, of zo je wilt, pareren;
Om te beginnen, ja, dat is waar. Ten tweede, zullen die problemen kunnen worden gelezen als "alleen maar problemen". Immers, we mogen verwachten dat de posters hier, posten over problemen. Wel, ik zal niet voor iedereen die hier leest kunnen spreken, maar ik sta wat dit betreft al enkele jaren rustig met beide benen op de grond, en weet dat het zo in elkaar zit. Anders gezegd, als je je regelmatig op forums begeeft aangaande produkten, dan wéét je dat bijna alleen de "ellende" wordt gepost, en dat er zich relatief weinig geluiden tussendoor bevinden van "och en ach en wat mooi en dank". Dit risiko nemen wij, zolang het nodig is, ofwel het niet wordt doorgrond. Waarom het risiko ? omdat het verstrekken van informatie wat ons betreft opweegt tegen dit op zich negatieve aspekt.
Ook hier kan ik weer verwijzen naar de Releasenotes (binnenkort in dit forum te vernemen), alwaar naast de daags 10 nieuwe funktionaliteiten zoals eerder genoemd, -dus- de andere 10 opgeloste problemen betreffen ...

Met beide benen op de grond echter, en uiteraard voor diegenen die zich erin verdiepen, weet je dat redelijk willekeurige software gemakkelijk de aangemelde 10 bugs per dag haalt. Dus of het nu XP is, VB.NET, SAP (sorry), Windows Media Player, WinDVD, Linux en ga zo maar door over allerlei pluimage, 10 aangemelde problemen per dag is niets. Als je dit eenmaal accepteert als waar, dan wil ik de eerste nog wel eens zien die al die 10 problemen iedere dag ook oplost. Ik ken ze niet, en dat is geen kommercieel verhaal. Wat ik wel ken is, gewoon geen reaktie, idiote workarounds, en een buglist van duizenden items groot die nooit verdwijnt tot een volgende release. Jawel, tot een volgende release omdat iedereen dan weer opnieuw kan beginnen met aanmelden. Dit, waar Heart-Profit iedere dag nieuwe releases kent ...
En zo zie je dat wij het kommercieel gezien (denk dat gerust) omdraaien. Als alhier bugs worden aangemeld, dan kun je tevens zien dat ze worden opgelost en hoe lang het duurde, maar kun je ook meemaken dat als iemand iets wat algemeen handig is vraagt, dit in veel gevallen redelijk accuut eveneens wordt ontwikkeld, als ware alles een open source projekt.

Ik mag hopen dat guests ook vernemen dat Heart-Profit zeer uniek is in haar eeuwige uitbreiden op verantwoorde wijze, wat voor een idioterie "jij" ook vraagt, en als je toch maar aanneemt dat iedereen zo doet als jij, dan weet je zelf weer hoe storend al die "onzin" voor jou uitpakt. Ik geef zelf het antwoord wel : niet dus. Maar spreek het gerust tegen (eenieder die de behoefte voelt).  Cool
En aldus zou het zo moeten zijn dat -een beetje begrijpend wat er allemaal gaande is- die klachten alhier op het forum juist een positieve uitwerking hebben.
Maar het blijft afwachten ...

Quote
wie je klanten zijn (bijvoorbeeld door PrintScreens)

Ook daar ben je zelf bij, want *jij* bepaalt welke printscreens je neerzet.
Uiteraard hangt dit wel af van wat je ermee wilt, en als je een probleem aanmeldt dan kan ik me voorstellen dat dit nu eenmaal in "een" situatie gebeurt, en dan heb jij geen zin om het na te spelen met een anonieme klant. Goed punt, en heb ik niet zo snel een goed antwoord op, behalve dat je in zo'n situatie dan toch maar weer een email moet sturen ? De boel doorstrepen met Paint ?
 scratching
Het zal wellicht niet helpen, maar wat mij betreft kun/mag je het ook andersom toepassen;
als jij zo leep bent om zaken voor te stellen middels een printscreen waar meteen een kommerciele uiting in zit, ga gerust je gang. Als jij wilt tonen dat je viagra verkoopt (hoi R.) waar je anders de mogelijkheid niet hebt, doe gerust alsof het toeval is dat dat net op het scherm staat. Andersom, als wij een grapje ergens over maken middels een ogenschijnlijk willekeurige schermcopy van een webshop, ziet een ander dat die webshop bestaat binnen Heart-Profit. Dat daar meteen op staat dat het jouw webshop is, zou niet tegen jou moeten werken, als je eerst voldoende hebt aangegeven er niet mee te zitten dat bekend is wie je bent (live voorbeeld van vandaag).

Maar ik zei al, alles is best ingewikkeld.
Peter
4049  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Order blijft staan op Webprocessor on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Ik heb het scherm nu eventjes laten staan zodat jullie kunnen kijken hoe het eruit ziet. Laat het even weten als je er niet naar hoeft te kijken want dan stuur ik de order door.

Niet te ver gaan hoor. Ik bedoel, je verwacht wellicht dat wij dit binnen enkele minuten lezen, net zoals je dat zelf zou moeten als wij eenmaal hebben gereageerd ("je mag weer verder").
Dus, het is misschien wel sport om het op deze wijze te doen (vind ik wel), maar bellen mag ook hoor !  Roll Eyes
4050  Heart-Profit Boards / Chat / Re: Lukt mij niet om een avator te uploaden via Profiles ... on: November 01, 1996, 12:00:00 am
Dit ziet er echt geweldig uit ! drool
Maar met hoeveel mensen mag ik dit feestje gaan vieren ?
En, is e.e.a. nog aan een minimum leeftijd gebonden ?
Maximum ?

Ik weet het, veel vragen zo in één keer, maar normaal stook ik ...
 yes
Pages: 1 ... 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 [270] 271 272 273
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.228 seconds with 12 queries.