Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:53:12 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home Help Login Register  
  Show Posts
Pages: 1 ... 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 [267] 268 269 270 271 272 273
3991  Heart-Profit Boards / Heart-Profit Releasenotes / Re: Search in Releasnotes werkt niet on: December 12, 2006, 02:39:27 pm
Goed idee. Lijkt me wel te kunnen.
Ook wel een goed idee is als iemand uitlegt hoe "most relevant" eigenlijk werkt.
3992  Heart-Profit Boards / Heart-Profit Webshop Support / Re: Wijzigen van Emailadres kontactpersoon met behoud van bestellijst(en) on: December 12, 2006, 01:41:40 pm
Is jouw schuld niet.

Maar vergeet svp niet wat ik heb gezegd ... volgens mij gebeurt er evengoed niets ...
3993  Heart-Profit Boards / Heart-Profit Webshop Support / Re: Leverdatum blokkeren op de webshop on: December 12, 2006, 01:33:11 pm
Ja. En voor jezelf.
Uiteindelijk voor alles waaraan Kalenders kunnen worden gekoppeld (hehe).

Maar bijvoorbeeld, als jij op 26-12 dicht bent, zul je ook geen Routeplanning voor die dag kunnen hebben (niet dat deze opmerking erg nuttig is voor jullie, gezien het werken via Masterroutes).
3994  Heart-Profit Boards / Heart-Profit Webshop Support / Re: Leverdatum blokkeren op de webshop on: December 12, 2006, 01:24:54 pm
Heb je al Kalenders ingevuld ?
 Cool
3995  Heart-Profit Boards / Heart-Profit Webshop Support / Re: Wijzigen van Emailadres kontactpersoon met behoud van bestellijst(en) on: December 12, 2006, 01:22:41 pm
Wat mij betreft niet nee.
Het topic is op zich afgehandeld.

Evengoed gebeurt er niets, dat kan ik je haast wel garanderen;
Een beetje tussen wal en schip verhaal. Immers, de oplossing is bedacht, nu is alleen wel de vraag of het gemaakt moet worden, $$, wanneer het gemaakt moet worden (c.q. wat heeft er nu voorrang), enzovoort.

Quote
Evengoed gebeurt er niets, dat kan ik je haast wel garanderen;
Remco z'n stijl. Moeten we hier alleen voorzichtig(er) mee zijn ... blink
3996  Heart-Profit Boards / Heart-Profit Releasenotes / Search in Releasnotes werkt niet on: December 12, 2006, 12:20:28 pm
(of het helpt heb ik niet geprobeerd)

Nu wel, en het helpt niet ...

Wel a.g.v. een onverwachts ander probleem ... de selektie op het aantal dagen werkt niet in kombinatie met hoe de Releasenotes in de database zijn geplaatst.
 fool

3997  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Afhandeling van vragen on: December 12, 2006, 12:12:50 pm
Na werkelijk jaren van voorbereiding en nu enkele weken proefdraaien met één klant (met dank aan DKN !), durven wij het aan om de ondersteuning volledig via dit forum te gaan geven. Beetje eng wel, want naast duizenden Heart-Profit gebruikers (kwa aantal mensen dan), lopen we ook nog het risiko derisive dat willekeurige mensen zich aanmelden en maar eens wat vragen gaan stellen.
Om toch aan het proces te wennen, zullen we stukje bij beetje aan klanten vragen om voortaan alleen via het forum te communiceren, naast de normale telefoon natuurlijk.
Eén gevaar is ons al duidelijk : als het te hard gaat komen we vanzelf niet meer aan het eigenlijke werk toe.  no

Het proces van het afhandelen van vragen - wil dat met een beetje reaktiesnelheid gebeuren, en willen we niet verzanden in een stapel nog niet beantwoorde vragen waardoor we door de bomen het bos niet meer zien - is al problematiek op zich. Wat dat betreft echter, zijn wij in staat middels aanpassing van de forum programmatuur e.e.a. zo goed mogelijk te struktureren. Eén van de dingen die we de afgelopen weken dan ook hebben gerealiseerd is een mechanisme voor afhandeling, wat momenteel als volgt werkt :

Wij kunnen een Post markeren als In Behandeling. Het volgende icoon verschijnt dan, wat voor de Poster aangeeft dàt het betreffend in behandeling is :
Work in progress

Wij kunnen hieraan twee dingen zien : de vraag is in behandeling gegeven, alsmede aan wie ze in behandeling is gegeven bij ons.
Het laatste zou ook beschikbaar kunnen worden gesteld aan de klanten, maar vooralsnog doen we dat niet.

Als de vraag is afgehandeld, verandert het icoon naar deze status :


De klant kan hieraan zien dat zijn vraag is afgehandeld, maar beter is nog dat wij zelf kunnen zien dat de vraag niet meer open staat. Dit voor de benodigde interne kwaliteit bij ons. Dus, ook wij zouden diegene aan wie het is uitgegeven nog eens kunnen vragen hoe het ermee staat.

Zodra het helemaal vol staat met die draaiende dingen, is er iets niet goed bij ons ! no


Waar wij nog niet uit zijn, is hoe om te gaan met de aanbiedingen voor maatwerk. Dit ook in het licht van een vraag op het forum waarmee dit wel zal beginnen, en de uiteindelijke afhandeling via een ontwerp/aanbieding die vervolgens niet op het forum zal worden aangetroffen. Een dood einde voor zo'n Topic dus. Zoals het momenteel is, zal zo'n Topic zich wèl afhandelen via de uiteindelijke Releasenote die ... er natuurlijk alleen komt als het maatwerk ook gemaakt mag worden.
We zien wel hoe dit uitpakt.

Iedereen zal wellicht gaan merken dat we op het forum wat anders reageren dan dat het via email mag/gebeurt. Immers, om te beginnen moeten we netjes tegen elkaar blijven, en ook al doe je als gebruiker iets onzinnigs en fout, we willen niet dat dat zich op die wijze expliciet uit (want iedereen leest mee). We zullen dit van elkaar moeten leren, vooral ook in de interpretatie van wat wij te melden hebben.
Aangaande dit laatste geldt dan ook nog eens dat alles wat hier wordt gemeld toch een kommerciële uiting is, hoe onbedoeld en zelfs ongewenst ook. Hopelijk kan iedereen daarmee een beetje rekening houden, en dat het forum er uiteindelijk voor ons allemaal is.


Echte regels om een probleem aan te melden hebben we nooit gehad, en dat willen we graag zo houden ook.
Feit is wel dat als je zonder al te veel tegenvragen snel wilt worden geholpen (tegenvragen betekent doorlooptijd !), moet je vooral zo duidelijk als maar mogelijk het probleem aanmelden. Wat dit betreft is de button in Profit (toolbar links, onderaan) voor het maken van een schermkopie dusdanig aangepast dat het maken van zo'n kopie in een handomdraai is gebeurd, net zoals dat die schermkopie in een tel in de Post op het forum staat. Edit : Zie ook http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=14.0.

Tot zover maar even, en we moeten er samen maar iets van maken wat lekker - en optimaal werkt !
Peter

Edit : Zie ook http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17034.msg17350#msg17350

3998  Heart-Profit Boards / Heart-Profit Releasenotes / Search in Releasnotes werkt niet on: December 12, 2006, 11:33:20 am
Zoiets ?  teasing

Advanced Search dus, en vervolgens het aantal dagen invullen.
(of het helpt heb ik niet geprobeerd)

3999  Heart-Profit Boards / Heart-Profit Releasenotes / Re: Hoe werkt het ? on: December 12, 2006, 11:00:25 am
Zoals je ziet zijn we ook maar begonnen met wat vaker tekst in de Releasenotes the plaatsen.  blush1

Het is natuurlijk duidelijk dat de meest gehoorde klacht altijd was dat niemand weet wat Heart-Profit allemaal kan, of wat er bij is gekomen sinds de laatste upgrade;
Zelf hebben we altijd de folosofie aangehangen dat als we alle aanpassingen zouden beschrijven zoals nu gebeurt, en je na drie maanden weer eens een upgrade afneemt, het allemaal niet meer is door te nemen. Immers, uitgaande van zo'n 15 Releasenotes per dag heb je er toch 900 door te lezen, en dat werkt nooit. En er zijn heus klanten die wel eens een jaartje of nog langer wachten met een upgrade ...

Waarom zijn we die beschrijvingen nu toch gaan maken ? c.q. waarom denken we dat het nu wèl werkt ?

De belangrijkste reden is dat je het nu kunt bijhouden. Je krijgt nu niet ineens 900 teksten voor je kiezen. Gewoon, een stuk of 15 per dag, en als je geïnteresseerd bent, dan wel je acht het nuttig om bij te houden wat Heart-Profit kan, dan kun je die 5 minuten per dag wel besteden.

Een andere goede reden is, dat wij het zo hebben bedacht dat we zo kort mogelijk beschrijven, maar, omdat het een forum betreft, een "topic" (want dat is het in feite) kan worden uitgebreid en uitgewerkt als dat nodig is. En òf het nodig is, dat bepalen jullie, de klanten. Kwestie van een vraag stellen bij de betreffende Releasenote, en er zal wel uitleg volgen. Het natuurlijke mechanisme zit er dan in dat de klanten op deze wijze bepalen wat nuttig is om uitgebreider te beschrijven, wat vervolgens nuttig zou moeten zijn voor de andere klanten. Vergelijk maar eens de helptekst en "F4 is Toevoegen ..." enz., wat je duizenden keren aantreft en wat wij even zoveel keren hebben moeten opnemen. Is het nuttig ? nee, natuurlijk niet. Niet meer.

Als een Releasenote meer uitgebreid wordt behandeld (er worden vragen op gesteld die wij beantwoorden, enz.) dan zit een forum als dit natuurlijk zo in elkaar dat je als lezer nog steeds net zo snel door alles heen kunt als wij in eerste aanleg bedoelden. Dus, iedere Releasenote heeft een eerste "post", en ook al staan er intussen 10 posts onder, je moet kunnen volstaan met die eerste post. Immers, zo hadden wij het bedacht ...

Het middel op zich om de Releasenotes kenbaar te maken, en dan ook denkend aan het gemak waarmee je ziet dat er iets is bijgekopen op het Heart-Profit Releasenotes Board, zorgt er ons inziens voor dat je het ook kùnt bijhouden. Immers, als wij naar ons zelf kijken, dan hebben wij binnen Heart-Profit dezelfde funktionaliteit om de Releasenotes te bekijken als jullie, de klanten. Maar, voor ons geldt dat als er een nieuwe Relaesenote is, die dus ook realtime zichtbaar wordt. Persoonlijk ging ik dat nooit bekijken. Nu wel ...

Een logische reden om de Releasenotes op deze wijze kenbaar te maken, is de nu mogelijke bepaling of het nuttig is om weer eens een upgrade aan te vragen (door anderen hierboven ook al aangehaald). Of inderdaad, je kunt domweg volgen of je eigen gevraagde aanpassing gereed is.

Voor zover niet al bekend, de Releasenotes worden onmiddellijk na gereedmelden in Heart-Profit zelf op het forum geplaatst. Daar zit geen 2 seconden tussen. Overigens is het goed om te begrijpen dat het kan/zal voorkomen dat een Releasenote in eerste instantie zonder tekst (N/T) kan verschijnen, en deze tekst luttele minuten later verschijnt. Dit zit 'm domweg in onze werkwijze, die veelal zo is dat de Releasenote wordt gereedgemeld (het werk is klaar), en nu alleen nog even moet worden beschreven wat er waarom is gebeurd. Het gereedmelden en het doorvoeren van de beschrijving zijn separate "transakties", die dus ook na elkaar in de tijd als transaktie worden doorgegeven aan het forum.

Momenteel is het niet mogelijk om je te abboneren op dit Board; het abboneren op zich lukt wel, maar het doet niets. Alléén als iemand "handmatig" reageert op dit Board zou je er een email notificatie van krijgen.
Overigens zou ik misschien zelf niet zo ad-hockerig willen worden gestoord de hele dag door.

Voor nu rest mij te melden dat we zelf nog wat moeten wennen aan het dusdanig beschrijven van de aanpassingen in het pakket dat alles zo kort en bondig èn nuttig overkomt als mogelijk.

Heeft er iemand ideeën of opmerkingen, laat het weten !

Peter
4000  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Credit inkooporder (retourproduct) on: December 11, 2006, 04:25:30 pm
Bij deze dan maar.
Maar dan snap je meteen waarom zoiets nodig was, omdat we via het forum domweg niet in de gaten konden houden wat er nog moest worden behandeld en door wie. Nu zou dat wel moeten werken; als het goed is weer Robert het nu weer ...
N.b.: Binnen Profit zelf kan dat dus wel, a. via de Aktiekodes en b. via de interne mededelingen die je daar wel kunt doen, maar die zich soms niet lenen voor het "publiek".

Sorry voor het oponthoud, maar alles is even wennen.  yes
4001  Heart-Profit Boards / Heart-Profit Releasenotes / Re: Weergeven gemeten Keuringswaarde bij Raadplegen Keuringen on: December 11, 2006, 01:11:12 pm
Quote
Ik zou bijna denken ...

Die "ik" werkt hier niet echt hoor  smirk
4002  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Kopieren productiebestanden naar testbestanden on: December 10, 2006, 11:15:28 am
Quote
In het verleden heb ik dit wel met succes uitgevoerd.

Toen stond er waarschijnlijk iets in. Nu niet ...  arrogant
4003  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Verwijderen *lege* IC orders on: December 08, 2006, 02:31:16 pm
Ja, totdat 'ie stilstaat. Dan hebben we het opgegeven.  yes
4004  Heart-Profit Boards / Heart-Profit Releasenotes / Re: Analyse gevraagde gegevens geallokkeerd in TS Leveren Verkooporder on: December 08, 2006, 10:16:57 am
Omdat er een wijziging in de programmatuur zal zijn aangebracht om dat probleem van jou te kunnen analyseren (hehe), en een wijziging in de programmatuur niet zonder Releasenote kàn.

Mooi heh.  heat
4005  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Facturatie per leverdatum on: December 08, 2006, 10:01:15 am
Quote
Bij welke oplossing ook (en die Bedrijfsparameter gaat het m.i. niet lekker oplossen) moeten we rekening houden met het volgende :

Mogen we er alsjeblieft toch rekening mee houden ? (antwoord niet nodig).

 Tongue
Pages: 1 ... 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 [267] 268 269 270 271 272 273
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.212 seconds with 12 queries.