Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:50:56 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home Help Login Register  
  Show Posts
Pages: 1 ... 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 [233] 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 ... 273
3481  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Opnemen invoerdatum bij toevoegen klachtorder LOKOTV on: March 01, 2007, 09:44:45 am
Als wij alles goed begrijpen zit je voor SE in de verkeerde hoek;
Je zou bij 8-9-6 moeten zijn ...

Dan kom je uiteindelijk hier terecht :
3482  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Aantal geleverd komt niet overeen met aantal besteld on: March 01, 2007, 09:36:38 am
Dan pas je dat maar met een pen aan.  thankyou
Krijg je van mij die banaan wel.

Maar o wee als ik straks merk dat je zelf met de oplossing had kunnen komen. Dan krijg ik van jou een doos bananen.
Gedroogde graag. drool

Quote
Ja er is nog niets verkeerd,
Wel, dat is dan mooi niet.



3483  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Aantal geleverd komt niet overeen met aantal besteld on: March 01, 2007, 08:55:18 am
Ben je er nu uit, of is er iets verkeerd ?
3484  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Aantal geleverd komt niet overeen met aantal besteld on: March 01, 2007, 08:40:16 am
Even ter voorbereiding : Als je kijkt naar het gewicht, en je rekent uit hoeveel "bananen" dat hadden moeten zijn, kom je dan op 80 of op 79, of misschien 79,4 of zo ?
3485  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Scannen goederenontvangst on: February 28, 2007, 06:16:37 pm
Sorry voor het oponthoud Frank.
3486  Heart-Profit Boards / Heart-Profit MSDS / Re: Hekje "#" verschijnt terwijl er niets is gewijzigd on: February 28, 2007, 03:14:08 pm
Dirk-Jan,

Zou jij bereid zijn (dan wel de gelegenheid krijgen aldaar) om de door ons doorgevoerde veranderingen te testen ?
Onze aanpassingen in deze zijn al een week klaar, maar het testen kost onbehoorlijk veel tijd gezien de goede testdata die ons ontbeert. Daarnaast werken jullie kennelijk op een manier die wij niet verwachten, want je weet, we kònden het hier al niet nadoen.
Dan geldt ook nog eens dat wat jullie hebben gemeld te doen, wat ons betreft niet mogelijk is, maar ja, je zult toch heus wel èrgens last van hebben ...

De aanpassingen die we hebben gedaan zijn aldus uit theoretisch oogpunt gedaan (programmatuur doorlopen), en wat dat nu precies raakt is zeer moeilijk in te schatten.

Als je dit al positief vindt overkomen, hebben we natuurlijk ook een negatieve mededeling : het behoeft een upgrade;
Dit wordt een upgrade waarbij de betreffende oude programmatuur bewaard moet blijven (v.h.g. het "erger" wordt), met ook weer de opmerking dat als het niet helpt het minimaal een week later wordt voor een volgende poging (afwezigheid personeel dat over de ## gaat Shocked ).
3487  Heart-Profit Boards / Useful Topics (read only) / Paden naar Mailen veranderd on: February 28, 2007, 02:58:06 pm
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17634.0
3488  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Paden naar Mailen veranderd on: February 28, 2007, 02:55:16 pm
Tip : Open dit topic twee keer in separate Browser Windows, om in één van de twee de schermopieën te kunnen blijven bekijken.

Anticiperend op de aanstaande Mailingselekties, was het nodig de struktuur van het Mailen anders op te zetten. E.e.a. komt nu neer op het volgende :

-A- Generatie van geadresseerde Relaties/Kontaktpersonen

Voorafgaand aan een uiteindelijke Mailing, dienen we Adressen te genereren. Een Adres betreft in deze een Relatie, dan wel een Relatie met Kontaktpersoon. Je kunt ook wel stellen dat er niet zo zeer Mailings worden gegenereerd, als wel Adressen daarvoor;
Een Mailing volgt 1 op 1 uit gegenereerde Adressen.

-B- Middelen van Generatie van Adressen

Dat kan van alles zijn, in die zin, dat iedere funktionaliteit die op e.o.a. manier een Adres (van een Relatie) weet op te hoesten en haar output kwijt kan zoals voor -A- bedoeld, hiervoor volstaat.
De methode die hiervoor al vanaf het begin (1990 o.i.d.) bestaat, betreft het opnemen van een Kriterium (voorbeeld : "Kerstkaart") bij een Relatie/Kontaktpersoon, waarbij een Mailing kan worden gegenereerd voor dat Kriterum, of beter : waarbij een Mailing kan worden gemaakt voor de Adressen die reeds bij het betreffende Kriterum zijn genoteerd.

-C- Kriterium

Het fenomeen Kriterium is meer een hoofdrol gaan spelen dan voorheen, of beter : doet dat meer zichtbaar. Zoals gezegd, handmatig konden we altijd al Relaties/Kontaktpersonen (Adressen) opnemen bij een Kriterium. Wat er vanaf heden gebeurt, is dat alle output van een Generatie (-A-) wordt geregistreerd als Relatie/Kontaktpersonen bij een Kriterium.
Het eerste effekt hiervan, is dat we voortaan als eerste moeten opgeven via wel Kriterium we de Generatie willen doen (zie voorbeeld Kriteria01). En om meteen maar een slag te maken, zie Kriteria02 voor een weergave van het resultaat nadat de Generatie heeft plaatsgevonden.
Let op : er is dus geen feitelijk verschil meer met handmatig aan een Kriterium gekoppelde Relaties/Kontaktpersonen, en die uit een Generatie zijn ontstaan.

Wat we echter ook zien, is dat de Handmatige Methode beschikbaar is gebleven, immers, vanuit Kriteria02 kunnen we gewoon nog Relaties/Kontaktpersonen Toevoegen, net zoals dat we Handmatig Relaties/Kontaktpersonen zouden kunnen Verwijderen.

Als we nu weer naar -B- kijken, dan zien we dat er twee "hoofdmiddelen" beschikbaar zijn voor de manipulatie van de inhoud van een Kriterium (dus : wie krijgt de Mailing), namelijk
1. Iedere methode die haar output (adressen) in een Kriterium weet te plaatsen;
2. Handmatig.

Uit 1 volgt dat niet alleen iedere methode is toegestaan, maar ook iedere methode "achter elkaar". Dus, als er twee funkties zuoden bestaan die Adressen Genereren, dan mogen die na elkaar worden uitgevoerd, om vervolgens de grootste gemene deler aan Adressen in een Kriterium te hebben staan.

Als we nu naar Kriteria03 kijken, zien we dat deze funktie zich leent voor diverse verschillende Selekties, althans, waarvan we mogen verwachten dat het resultaat (de Adressen) anders is. Let wel, dit betreft één funktie zoals voor -B- bedoeld, doch uit deze funktie volgen al vele mogelijkheden voor Selektie, met allen vast wel ander resultaat.

Probeer vervolgens zo te denken, dat als er een Mailing moet worden gegenereerd voor het personeel, dat dit trajekt van Mailen een aanvang neemt bij het maken van een Kriterium "Personeelfeest 15 Jaar" (etc.), gevolgd door het opstarten van de funktie van Kriterium03 met alleen "Mederwerkers" aangevinkt, en als de funktie (Generatie) zijn werk heeft gedaan, vinden we alle Mederwerkers onder het Kriterium "Personeelfeest 15 Jaar"  terug. Is dat zo goed, dan zetten we de Mailing door naar een Campagne (zie straks), maar we kunnen ook nog wat mensen elimineren uit het Kriterum, of desgewenst toevoegen.

-D-Recursieve Kriteria

Klinkt moeilijk, maar is het niet en is wel noodzakelijk;
Met dat we toestaan (zoals van oudsher) dat er Handmatig Adressen kunnen worden aangelegd (voorbeeld : Kerstkaart), moet een Kriterum kunnen worden gebruikt als input.
Zie Kriteria04 alwaar bij het Toevoegen van een Kriterium onderin een K wordt ingevuld, wat verderop in het proces zal toestaan aan te geven welke Kriteria (mag dus meer dan één zijn), als Input moeten gelden voor welke Generatie ook die nog volgen gaat.
Zie nu het verband ook met de "Kerstkaart" zoals zojuist genoemd -> als dit niet op deze wijze kon worden opgezet, dan zou het eindresultaat in "Kerstkaart" zelf staan, met als aanvulling nog wat meer mensen die zijn uitgenodigd voor het Uitje2007 (zie Kriteria04). En dus werkt het anders : Eerst Uitje2007 maken, vervolgens zeggen dat iedereen die een kerstkaart krijgt daar mag komen, waarna het eindresultaat in Uitje2007 staat.

N.b.: Het selekteren van Kriteria op deze wijze wordt alhier niet verder uiteengezet, doch wat zal worden gedaan bij de behandeling van de aanstaande Mailingselekties (en waarbij sen Mailingselektie kan worden gezien als een Kriterium yes).

Wat hier voor wat betreft de struktuur nog wel kan worden uitgelegd, is dat ieder resultaat van een Generatie weer als Input voor een volgende Generatie kan worden meegenomen. Dus, weer kijkend naar het voorbeeld Kriteria03, kan ook dat zorgen voor de aanvulling met mensen die naar het Uitje2007 gaan, waar e.e.a. dus nog steeds begint met de Kerstkaart, en het resultaat weer in Uitje2007 terechtkomt.
De crux van het geheel is nu dat

1. Net zo veel Generatie Funkties als gewenst mogen bijdragen als gewenst aan het bestand met Adressen (RA Relaties/Kontaktpersonen van een Kriterium);
2. Voor een Generatie de bestaande Adressen in een Kriterium als basis mogen gelden (zelfde als 1, maar ook Handmatig aangemaakte);
3. Dit achteraf nog eens aangepast mag worden middels Handmatige wijzigingen.

-E- Campagnes

Als alles klaar staat in een (laatst gehanteerd ! -> begrijpen !!) Kriterium, kan alles worden doorgezet naar een Campagne. Zie Kriteria05. De Campagne is aldus waar het om is begonnen, en zou - het laatste voorbeeld handhavend - ook Uitje2007 kunnen heten. En, alles wat er uiteindelijk in een Campagne terechtkomt, dàt wordt 1 op 1 de Mailing.
N.b.: ... wat niet helemaal waar is, want ook aan een Campagne kan nog worden toegevoegd. Deze stap op zich is bedoeld voor het met meerdere mensen werken aan de opbouw van de Mailing, waarbij iedereen als laatste stap zijn/haar resultaat toevoegt aan de Campagne (alleen de grootste gemene deler blijft daarin bestaan), waarna alles klaar is voor de daadwerkelijke generatie van de Mailings (Brief, Fax, Email, en zoals deze tercht zullen komen in de Kontakten).

Nog een opmerking :

Zowel bij het doorzetten naar een Campage, als bij het doorzetten van de Campagne naar de daadwerkelijke Mailing, kan nog een Selektie (Taggen) worden gemaakt uit de door te zetten gegevens.

-F- Mailing Selekties

Als aanvulling en eigenlijk buitenbeentje, hier nog genoemd wat binnenkort beschikbaar is : Mailing Selekties;
Een Mailing Selektie betreft een per Kriterium op de zetten Selektie uit Relatiegegevens via alle daarvoor beschikbare middelen zoals zichtbaar in het CRM Menu, en e.e.a. via operatoren zoals < > = >= <= alsmede AND, OR, NOT. Iedere individuele Selektie, dus opgenomen in een Kriterium, kan weer zoals uitgelegd onder -D- Output hebben die als Input voor een volgende Selektie dient.
Ook hier geldt dat -net zoals steeds- de Output terecht komt in een Kriterium, en dat het daarmee (-D-) is toegestaan deze ene methode "die alles al kan" te kombineren met het voorbeeld van Kriteria03.

De Mailing Selekties zelf worden in een aanstaand topic uiteengzet.

 wacko
3489  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Scannen goederenontvangst on: February 28, 2007, 12:28:55 pm
Merk op dat je bij vaten misschien sowieso naar subcharges per vat moet, tenzij je 'handelt in volle vaten'. Ervanuitgaande dat je hoeveelheden uit vaten gaat tappen, en daarna een vat nog wil kunnen verplaatsen, zul je een vat uniek moeten kunnen adresseren.

Als je dan toch zo eindigt, dan snap ik niet waarom je je tijd verknalt met het veel te theoretische verhaal daarboven. En dat dan ook nog nadat ik al precies hetzelfde heb gezegd.

Als Frank bereid is om op ieder vat een andere sticker te plakken (nl. met eigen Subcharge), waarbij hij óók te maken heeft met het verhaal "4 dezelfde stickers voor 4 pallets zakgoed", dan MOET het dus per vat. Raak niet in verwarring : het moet om 100 redenen (die Wouter vergeet of niet weet) per vat. Als je dat niet doet maak je het jezelf alleen maar moeilijk.

Als laatste voor Wouter :

Quote
tenzij je 'handelt in volle vaten'

... dan bepaal jij zeker wat vol is ? Heb je wel eens op die vaten gekeken ?
3490  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Scannen goederenontvangst on: February 28, 2007, 10:22:25 am
Resumer: Goederen Ontvangst scherm laten anticiperen op invulling Werkelijke Inhoud is mogelijk (maatwerk) doch kon wel eens afdwingen dat je per vat moet binnenboeken, en ook per vat met subcharges moet gaan werken.

Ik zou hem graag omdraaien : Als je met vaten werkt waarvan je op voorhand weet dat de inhoud varieert, moet je niet anders willen. Dus, die vaten staan al met z'n vieren op 1 pallet, allemaal met andere inhoud, vanaf het begin, gewoon op voorraad.
Dat dat verhaal bij GO begint is toeval (nou ja, weinig gerelateerd). Dus, als je die vaten in eerste aanleg allemaal even vol zou hebben, en je brengt ze naar produktie om er vervolgens wat uit te halen en ze weer terug te zetten, kun je feitelijk ook niet anders dan ze op een aparte lokatie zetten. TENZIJ ze per vat een subcharge hebben ...
3491  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Scannen goederenontvangst on: February 28, 2007, 09:19:59 am
Zo ernstig is het niet, maar dit topic gaat over Scannen Goederen Ontvangst, en niet over iets wat op Inventariseren lijkt.
Maar goed, je vraag ("volgend op ...") snap ik ook niet, c.q. ik zie het verband met G.O. niet terwijl het er wel is volgens jou ?

N.b.: Als ik vandaag toch de vrijheid heb om "terecht te wijzen" zet dan je bedrijfs-ID eens in je sig. Grin
3492  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Scannen goederenontvangst on: February 28, 2007, 08:51:56 am
Hallo Frank,

Wat missen we nou ? je hebt die scanners aangeschaft voor Inventariseren, en je hebt het al gebruikt ook ...  Roll Eyes

Probeer trouwens on-topic te blijven, ook in je eigen topic.
3493  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: "Kopieer window naar clipbord" toets werkt niet bij foutmeldingen on: February 27, 2007, 04:13:52 pm
Wat wel eenvoudig mogelijk gemaakt kan worden, is dat bij een foutmelding standaard een schermkopie wordt gemaakt van de foutmelding. Iedere foutmelding resulteert dan in een image op het clipboard. Dergelijke methode wordt al toegepast als een funktie middels Profit-Batch gedraaid wordt en resulteert in een foutmelding.

Kost je een J/N parameter ad 4 uur (dat heet, als je dat wilt).

... wat denk ik nog niet eens het advies moet zijn, want als je die parameter op Ja zet, ben je vervolgens (steeds weer) je gegevens op het clipboard kwijt.

Is RightClick op het formpje niet een beter idee (en dan kosteloos yes ) ? Moet dat denk ik wel volgen in een kopie van het hele hoofdscherm (frmTop) anders heb je er nog niets aan.
3494  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Scherm Termijnboekingen - wissen velden na verwerken on: February 23, 2007, 12:31:15 pm
Dit is op zich wel expres zo in elkaar gezet (want je wilt kosten bijvoorbeeld verdelen over meerdere Kostenplaatsen), maar we snappen ook dat je gemakkelijk fouten kunt maken in deze (2 keer verwerken).
We verzinnen hier wel iets voor ...
3495  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: meerdere sessies open van 1 gebruiker on: February 23, 2007, 10:00:30 am
Dank voor de geweldige uitleg ook.

Quote
waarbij het minimaal zo zal zijn dat je continue een melding  'De gevraagde gegevens zijn geallokeerd door een andere gebruiker' krijgt, omdat de User-afhankelijke instellingen gelockd zijn door de andere sessie. Dit zal bijv. bij Printen al snel optreden.

Kijk deze programmatuur maar eens na dan, want dat slaat nergens op. Er hoeft hier helemaal niets gelocked te zijn. In elk geval niet "continue".
Pages: 1 ... 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 [233] 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 ... 273
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.143 seconds with 12 queries.