Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:44:33 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home Help Login Register  
  Show Posts
Pages: 1 ... 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 [228] 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 ... 273
3406  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Aanpassen naam in PO on: March 14, 2007, 09:20:46 am
Leuk en aardig, maar die omschrijving mag je NIET aanpassen. Doe je dat toch, dan werk je verkeerd.
Alleen als je een inrichting hebt die in consistentie overeenkomt zoals die van "SC", dan mag dat wel.
Ga ons svp niet vragen wat dat inhoudt c.q. wat je daarvoor moet doen, want daar kom je toch niet uit (je mag namelijk opnieuw beginnen met inrichten).

N.b.: Wij hebben er wetenschap van dat er inrichtingen zijn die "doodleuk" gebruik maken van het veranderen van de Artikelomschrijving, wat overigens op de Verkooporderregel "begint". Dit is pertinent fout. Alleen bij "SC" is het legitiem.
3407  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Zichtbaar maken van voorraad via internet on: March 14, 2007, 09:15:24 am
Er is eigenlijk maar 1 echte vereiste : Je moet de webserver binnenshuis hebben. Of in elk geval op dezelfde plaats als waar de fileserver zich bevindt.
3408  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Vier inkooporders nabehoefte run oorzaak is Betalingsconditie on: March 14, 2007, 08:34:59 am
Je hebt gelijk Dirk-Jan ...
Wordt aangepast als we een gaatje zien.
3409  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Spaties bij het invullen van een vrij chargenummer (bij toev. PO) on: March 14, 2007, 08:26:47 am
Quote from: Johan van Rangelrooij
Als je bij in de rubriek Charge-serie bij het toevoegen van een PO, als eerste een spatie neerzet, dan krijg je het resultaat zoals is te zien in de beide afbeeldingen. "spatie 102789." levert in LOPORAWX een nummer "0102789.001", maar volgens LOPOVPRA wordt dat "spatie 102789.001".

Quote
Als je in de rubriek Charge(serie) even met een spatie laat beginnen, volgt de melding "Toevoegen PO niet toegestaan, rubriek Chargeserie bevat ongeldige waarde". Daarna kan de PO niet worden toegevoegd.

Wat gaan we trouwens doen met charge nummers als "100 565", die eigenlijjk "100565" had moeten zijn euh, ..  nog niet tegengekomen, maar wat mij betreft is een spatie in een chargenummer gewoon ten alle tijde foute boel en zo'n melding waard.

En nou denk je natuurlijk dat wij het nog begrijpen ...
 wacko
3410  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Keuringseis on: March 13, 2007, 06:27:42 pm
Volgens de beantwoording aan de "SC" mensen niet nee. Dit is een echt volledig andere inrichting.
Verder kan ik het niet overzien, ofwel dat is weer het mond vol tanden verhaal.
We zoeken in de loop van de week wel even iets uit ...
3411  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Invullen van faktuur layout bij de debiteur. on: March 13, 2007, 02:36:44 pm
Hmm ... dat is nou jammer. Want per de post van de gegeven link had ik gevraagd dit aan te passen; zeker nog geen tijd gehad.  no
3412  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Keuringseis on: March 13, 2007, 02:20:51 pm
... waarbij het -dacht ik- zo is dat wat jij "recept" noemt bij jullie de Produktieorder is, of beter (en in elk geval uiteindelijk) de Charge. Toch ?
3413  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Invullen van faktuur layout bij de debiteur. on: March 13, 2007, 02:09:11 pm
Jaaaaaaaaaaaaaaa ja.

Niet dus Cliff.
3414  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Aanmaken afdeling on: March 13, 2007, 01:30:58 pm
Jongens jongens, de communicatie staat voor niets. Nou, bij deze dan : http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17647.msg19916#msg19916

Ennehh
Quote
Een Afdeling moet als Kontaktpersoon worden opgenomen bij de Relatie waarvan het Relatie-id
inderdaad dus.
3415  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Klachtenadministratie on: March 13, 2007, 01:28:22 pm
    Menno

    Een paar jaar geleden heb jij mij een fax gestuurd hoe je de klachten module moet inrichten. Misschien verstandig om dit hier bij te plakken.

    Het is best complex daar er gewerkt wordt met relaties en dergelijke volgens mij om aan te geven bij welke afdeling een klacht hoort en of je de klacht later al dan niet als terecht wilt kunnen beoordelen.

    Datum FAX tussen maart 2003 en juni 2003 volgens mijn geheugen.

    Bij afwezigheid van Menno, en gezien de referentie die je hier noemt, bij deze de tekst door mij opgezocht :


    Een aantal hints om zelf een start te kunnen maken.


    • De nieuwe funktionaliteit Klachten is ondergebracht bij Management Informatie, Diverse (F10,8,9,6).
    • Neem de Afdelingen op als Kontaktpersoon bij de Relatie <jouw Bedrijfsnaam als Relatie-ID>.
      Je kunt de Afhandeling van een Klacht dan toewijzen aan een Afdeling.
    • Klachtkodes worden zowel gebruikt om "Oorzaak Klacht" als om de "Klachtcategorie" aan te duiden. Klachtkodes A, B en C zouden dan overeenkomen met "categoriën". Maak je een verdere onderverdeling (A01, A02, etc.) dan is er nog geen funktionaliteit beschikbaar die deze Klachtkodes groeperen tot 1 Categorie.
      Oorzaak Klachtkodes R&D, PRO, VRK, INK, VGL, OV komen overeen met de Afdelingen waar de fout ontstaan is. N.B. Er is daarnaast nog een indeling beschikbaar die klachten registreert naar Leveringen (klachten van klanten), Ontvangsten (klachten van jouw bedrijf bij leveranciers) en naar Interne klachten. Ook Interne Klachten gebruiken de Kontaktpersonen als Afdeling-Id.
    • Zaken als Terecht J/N en Kosten kun je registreren bij het Aflsuiten van een Klacht (Sh-F8 vanuit Raadplegen Klachten).


    N.b.: Dit betreft tekst van 2003;
    Ik kan me overigens voorstellen dat Menno dat niet even snel kon doen, want je moet het e.e.a. manipuleren aan de tekst om het algemeen (voor iedereen) te maken (heb ik gedaan), en daarna weer aanpassen om het nuttig/begrijpelijk te maken (heb ik niet gedaan).

    [/list]
    3416  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Extra gegevens op de faktuur voor de klant on: March 13, 2007, 01:14:04 pm
    Na telefonisch overleg komt dit m.i. neer op het volgende :

    Jullie hebben een klant die jaarlijks een Verkooporder plaatst voor eigenlijk het hele jaar. Dit betreft het kreëren van voorraad ten gunste van de klanten van die klant. Jullie houden dus voorraad aan voor (o.a. Wink) die ene klant van jullie, dan wel kreëren die tijdig.

    N.b.: "Een" Verkooporder betreft de Verkooporder voor één produkt, en zo krijg je ieder jaar voor een heel stapeltje produkten zo'n Verkooporder. En, één zo'n Verkooporder heeft een gebruikelijke Orderreferentie (of niet; maakt niet uit), en dàt nummer noemen we vandaag het SAP nummer.

    Vervolgens wordt het door het jaart geleverd aan de klanten van die ene klant, en bij het Faktureren daarvan moet het SAP nummer worden vermeld. N.b.: Dat noem ik vanaf heden gewoon de Orderreferentie, wat dus desnoods gewoon het Verkoopordernummer is van de "jaarorder".
    Problematiek : De klant van die ene klant bestelt meerdere produkten tegelijk op zijn Order, en dus moet je feitelijk per Faktuurregel de Orderreferentie gaan noemen van de jaarorder. Dat zijn dus verschillende Orderreferenties van jaarorders op één Faktuur.
    Terzijde ... met desnoods op de e.o.a. manier ook weer de Orderreferentie van de klant van de ene klant, maar dat is een separaat verhaal wat op "normale" wijze kan worden optgelost, e.e.a. ook afhankelijk van de verdere inrichting.

    Moraal : dit betreft "Afroeporders".

    Aldus, moet je jezelf toch eerst dwingen binnen dit fenomeen te gaan denken en opereren;
    In Profit betreft dit Verkoop Kontrakten, die je dus in jullie geval eens per jaar inbrengt, en wel per produkt.

    Een Verkoop Kontrakt lijkt heel erg op eennormale Verkooporder, en zie ook maar voor je dat je bij zo'n Kontrakt de Orderreferentie (SAP nummer) inbrengt waar het hier om gaat;
    Als nu de klant van de ene klant een Order plaatst (komt via die ene klant bij jullie binnen dacht ik) dan ga je afsnoepen van de hoeveelheid die op het Kontrakt staat (en waarvoor je op dat moment de voorraad zou moeten hebben als alles goed is), en mag je het zo zien dat je een stukje van het Kontrakt overhaalt naar een normale Verkooporder. N.b.: Dit gaat vrij intuïtief, omdat je eigenlijk een normale Verkooporderregel inbrengt, en het systeem meldt dat er een Kontrakt voor loopt met de vraag "Afboeken van Kontrakt ?".

    Let op : zoals laatst gekonstateerd via het forum, werken de Verkoopkontrakten niet met Dynamische Kenmerken (wel met Statische), dus houd dat in de gaten.

    Nu komt er logistiek gezien veel en veel meer bij kijken dan je kennelijk zelf hebt gedacht, anders zàt je al wel op het pad van de Kontrakten. Immers, je hebt hier te maken met -zoals gezegd- het voorraad moeten houden / op tijd hebben voor die klant.
    Wil je niet meteen uit je voegen barsten (magazijn) dan moét je hier iets voor regelen in logistieke zin. En dit gebeurt via HPP;

    Het gaat in dit bestek te ver om dat uiteen te zetten, maar kortweg komt het erop neer dat je via HPP Behoefte gaat kreëren, en wel op tijd (niet te vroeg; niet te laat). In de Kontrakten (lees Orders waarvan je kunt afroepen) bevindt zich dan ook funktionaliteit waarmee je de Behoefte die voor een heel jaar geldt, ook kunt verdelen over dat jaar. Per Artikel zoals je denkt dat het loopt, en met een fijnheid die je zelf wenst (per maand, per week, enz.). Dus, ene klant zegt 100.000 KG, en jij verdeelt dit naar je beste verwachting over de perioden door het jaar heen. E.e.a. werkt ook consumptief wat zoveel wil zeggen als dat het systeem weet hoeveel er in een periode nog is te gaan, dan wel wat er niet meer zal komen.

    Let op :

    Uiteindelijk is dit nog "faktoren" meer ingewikkeld, als je ten eerste nagaat dat je aan het afnamepatroon van de klanten van de ene klant kunt gaan denken (want daar komt het uiteindelijk wel op neer), en dat je als het even kan geautomatiseerd betreffende prognoses moet gaan maken (want : kun je zelf niet meer bijhouden en het is ook één groot komplex van klantjes die samenkomen in die ene klant. Het systeem weet het echter wel (als je wilt), e.e.a. dan weer afhankelijk van wat / wie je hoe registreert;

    Aangaande het laatste moet je eraan denken dat er nogal verschilk bestaat tussen het registreren van de klanten van die ene klant als Afleveradres, dan wel als normale Debiteuren waar echter de Faktuur nooit heen gaat. Beiden kan, maar in het laatste geval ben je veel flexibeler. MAAR :
    Als je deze kant op wilt, moeten we eerst wel kijken of dit in het systeem op dit moment via de Kontrakten wel zo werkt zoals ik impliceer dat goed voor je is, omdat je -dan- te maken krijgt met een Verkoopkontrakt voor een Groepsdebiteur waaruit onderliggende "debiteuren" afroepen ... volgens mij kan dit nu niet. Maar ... niet moeilijk om te maken (maatwerk).

    Nou, zoiets ?
    dntknw

    3417  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: *.OPN bestanden on: March 13, 2007, 12:43:10 pm
    Voor ons ja. Niet voor jullie.  smile

    Wel in de zin van dat je "er" zelf op zou moeten letten, maar ik vind dat wij het niet kunnen maken dit te verlangen van een klant. Moeten we dus maar iets anders voor verzinnen ...
    3418  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Aanmaken afdeling on: March 13, 2007, 12:38:59 pm
    Ehh ... bedoel je dat Afdeling = eigenlijk Kontaktpersoon ?
    3419  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: *.OPN bestanden on: March 13, 2007, 12:37:33 pm
    Oops, ik heb per abuis mijn eigen post weggegooid.
    Njah, het kwam erop neer dat ik het een goede meldeing vind Dirk-Jan, en dat we eens moeten kijken wat wij hier verkeerd doen.

    3420  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Klachtenadministratie on: March 13, 2007, 12:15:01 pm
    Overigens kunnen de Klachten ook worden gebruikt voor de Inkoopzijde.
    Pages: 1 ... 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 [228] 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 ... 273
    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
    Page created in 0.131 seconds with 12 queries.