Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 10:58:34 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home Help Login Register  
  Show Posts
Pages: 1 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 [158] 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 ... 273
2356  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Te veel emballage retour ontvangen on: March 20, 2008, 01:39:29 pm
Mag dit a.s. dinsdag ?
2357  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Controle aantal licenties on: March 19, 2008, 10:56:32 am
Quote
Misschien een mogelijkheid om van de inlogmelding een blok te maken?

Dat is een mogelijkheid, en ook de enige die het kan voorkomen. Maar ik weet niet of dat nu wel lekker werkt. Maar van mij mag dat wel hoor.

Feit is dat als je zo vaak wordt geconfronteerd met mensen die eruit vliegen omdat er ergens net eentje probeert in te loggen (want zo mag je het toch echt wel zien), je veel en veel te veel gebruikers hebt.

Quote
mijn insteek is dat het minder vervelend is al je niet in een pakket kunt komen vs. dat een ander eruit gegooid wordt.

Dat snap ik ook wel, en laat dat nou net hetgeen zijn wat we hebben veranderd. Dus nog maar eens over "dondersgoed" ... niet net doen alsof je gek bent. Ok ?

Per saldo lijkt het me dat je de mensen moet leren om die melding nog even weg te drukken. Alleen, mij maak je niet wijs dat dat het oplost. Je hebt gewoon te weinig licenties. yes
Nog steeds. swoon
2358  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Controle aantal licenties on: March 19, 2008, 09:46:42 am
Quote
Wat wel als uitermate irritant wordt ervaren is dat deze controle uitgevoerd wordt bij het teruggaan naar het hoofdmenu ipv bij het inloggen.

Dat betekent dat mensen druk bezig zijn en er dan uitklappen.
Waarom is deze oplossing gekozen?

Sta mij toe om duidelijk te maken dat je aardig uit je nek l*lt.

Ten eerste weet je dondersgoed hoe het altijd werkte, wat feitelijk is zoals je boven omschrijft, en laat ik je nou toch echt he-le-maal-nooit hebben horen klagen zeg. Maar je weet ook hoe het *echt* in elkaar zat.

Quote
ipv bij het inloggen

Misschien moet je toch iets beter testen ?
Ofwel, dit gebeurt wel, MAAR, als je vervolgens de betreffende melding laat staan, tel je mee als gebruiker. En dat is er op dat moment één te veel. En tja, dàn is een ander de klos.

2359  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Profit Batch gebruiken voor het mailen van overzichten en gebruiken voorLOVCBV2 on: March 19, 2008, 09:02:43 am
Oh ... deze heb ik destijds gemist sorry :

Quote
Ik zit er mee dat natuurlijk niet alles naar Excel geprint kán worden. (omdat het zich er niet voor leent, om wat voor reden dan ook)

Ja natuurlijk kan dat wel, alleen, *jij* moet weten of het kan of niet. Dus, of het ziet er goed uit, of het wordt niet wat. En vervolgens ... moet je dus zelf op voorhand kunnen aangeven òf het naar Excel moet. 1,5 uur extra. yes

2360  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: orders mailen on: March 19, 2008, 08:57:32 am
Ja maar Johan ...

Als je nou zelf dat topic even doorleest : Profit Batch gebruiken voor het mailen van overzichten en gebruiken voorLOVCBV2, of beter, als je dat éérst had gedaan, had ik het niet meer hoeven doen omdat jij dan de vraag vast niet had gesteld.

Heb je die vraag alsnog ? dan voel ik me niet geroepen om the ovbious uit te leggen. Tongue

2361  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Wijzen raadplegen LOLDRA on: March 18, 2008, 02:15:24 pm
Wouter vertelde mij zoiets al, alleen ik wist dat niet toen ik die post maakte. Doen we dan wel een keer in een wedersijds verloren uurtje.
2362  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Wijzen raadplegen LOLDRA on: March 18, 2008, 09:29:24 am
Quote
Ik kan mij herinneren dat ik dit al eens met Peter besproken heb (de route module) en die gaf toen al aan dat het allemaal niet zo eenvoudig lag.

Het hangt er een beetje vanaf hoe lang dit is geleden, en of toen de Master Routes al bestonden. Ik ga daar nu niet van uit (zie uitleg verderop).

Wat ik mis en Wouter's verhaal, wat niets anders is als een weergave van wat *ik* Wouter vertelde voor jullie tel.gesprek, maar waar jullie samen kennelijk tot de dezelfde konklusie komen (je wilt eigenlijk iets anders - iets wat beter werkt) is het maatwerk wat ooit voor jullie is gemaakt aangaande het toekennen van spulletjes uit de Raaplijst. Dus, de verdeling wie krijgt wat, en wat eigenlijk het onderwerp is hier (of beter : - *wordt* als je niet oppast).

Hoe dan ook :

Zoals we tegenwoordig met Routes kunnen werken is super simpel;
Je definieert Master Routes, net zo veel per dag als je wilt, en dat voor iedere (werk = lever-)dag van de week.
Eigenlijk praat je over Ritten, dan wel moet je in Ritten van Vrachtwagens denken om het makkelijker te begrijpen.

In iedere Master Route, die je -let wel- voor iedere dag van de week als definitie opneemt (en eventueel dus meerderen op een dag), koppel je alle Debiteuren (beter : Afleveradressen) die je op die Route (Rit dus) zult tegenkomen. Dus, als je op dinsdag Groningen en Friesland doet, neem je daarin alle Debiteuren op die in die regio hebt zitten, en waarvan je weet dat je die middels die ene rit ook zult kunnen bestrijken ALS DAT MOET.

Het laatste is cruciaal voor de (simpele) werking;
Als een Debiteur op het moment dat de vrachtauto die Route rijdt ook inderdaad spulletjes in die vrachtauto heeft, zal die vrachtauto dùs ook daarlangs moeten. Op welke manier de vrachtouto daar komt is niet van belang (voor het "simpele" verhaal), maar het gaat erom dat het eigenlijk vanzelf gaat. Heeft een Debiteur een keer niets nodig, dan rijd je er dùs ook niet langs. swoon

Wat nu vooraf gaat aan het beladen van de vrachtauto, brengt het gemak : Je draait Raaplijsten uit voor de aanstaande Route(s), wat daar op staat is op Voorraad, en wat je daadwerkelijk Raapt gaat a. de vrachtauto in en b. komt langs de klant.
Alle klanten die toevallig geen Orders (of Voorraad) hebben, hoeft de vrachtauto dùs ook niet langs.
De volgorde zoals jde klanten afrijdt kan worden bepaald als ze allemaal zouden moeten worden beleverd, maar wordt daarna dus wel (vanzelf) gestuurd door de klanten die daadwerkelijk moeten worden beleverd. In de praktijk weet een chauffeur hier heus mee om te gaan.

Je kan je hier werkelijk geen buil aan vallen (lees : werkt altijd en geef ook nooit ongemak) en het belangrijke is dat er van alles aan kan worden opgehangen zoals de dingen die Wouter impliceert.
2363  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: orders mailen on: March 18, 2008, 08:55:09 am
Beiden kan, maar moet -hoe gek het ook moge klinken- toch nog worden gemaakt. Is ook wel verklaarbaar :

1. Ooit hadden we geen fax. Heart-Profit is nèt oud genoeg om e.e.a. nog via de telex te hebben gedaan

2. Fax, grote verbetering. Op zich niet anders dan de telex natuurlijk, behalve dat je een printje kon printen en op de fax leggen. Telex was gewoon typen geblazen.

3. Alles moest ook elektronisch kunnen, ofwel EDI. Dat kan nu een jaar of 10, schat ik. Misschien dat Internet al bestond, en zo ja dan hadden de eersten ook een email adres.

4. Anno 2008 hebben wij een aantal klanten die weigeren om aangesloten te zijn op het Internet. "De PC in de hoek" kan het wel.

Je zou kunnen stellen dat nog niet iedereen er aan toe is, waar iedereen er al 10 jaar aan toe is om met EDI te werken (mits je de "kracht" hebt om het in te voeren). Overigens, in Amerika weten ze nog steeds nauwelijks wat EDI is. Vergelijk dit met een jaar of 15 geleden, toen wij nog nooit van tanken met een pasje hadden gehoord, maar je intussen in België al nergens meer zonder zo'n pasje kon tanken.

Goed;
Verkoopzijde (Orderbevestiging) kan voor 8 uur worden gemaakt, en is dan instelbaar per Debiteur.
Inkoopzijde (Inkooporder) kan voor 14 uur worden gemaakt, en is dan instelbaar per Crediteur.

Merk op dat de Verkoopzijde goedkoper is omdat dit via de Webshop al kan/gebeurt.

2364  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Single Euro Payments Area (SEPA) on: March 17, 2008, 10:53:19 am
Als het laatste lukt, ben je vast je betalingen kwijt.
2365  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Single Euro Payments Area (SEPA) on: March 17, 2008, 09:26:14 am
Quote
ABN-AMRO heeft het al operationeel,

Hahahaha, dat bestaat helemaal niet.
Je kunt niet iedereen voor de gek houden hoor.
2366  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Layout var. voor etiket EDI-artikelnummer on: March 17, 2008, 09:24:04 am
Quote
en het controle getal vul je gewoon zelf in.

Leg eens uit ?
2367  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Geblokkeerde functies na upgrade on: March 17, 2008, 09:12:22 am
oops
2368  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Wijzen raadplegen LOLDRA on: March 17, 2008, 09:02:57 am
Nee ... dat willen we eigenlijk niet.

Kun je aangeven waarom je dit wilt, waarbij je vooral niet moet vergeten aan de andere betreffende Raadpleegfunkties te denken, en waarom die niet zouden volstaan ?

Dank.
2369  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: indelen van debiteuren in groepen / sub groepen on: March 15, 2008, 08:54:39 am
Wat Yvonne indirekt stelt, is dat als jij géén nieuwe "groepen" zou hoeven aanmaken omwille van de rapportage, je ook geen maatwerk nodig hebt. Dan kun je immers gewoon de bestaande (Groeps)Debiteuren voor je rapportage gebruiken ...

Ik had hier ook niet aan gedacht, maar ik denk wel dat Yvonne gelijk heeft.

Maar het zal er wel op neerkomen dat we nu ergens langs elkaar heenpraten ?
2370  Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Geblokkeerde functies na upgrade on: March 13, 2008, 07:47:58 am
Merkwaardige uitleg Wouter ... Alsof Marco vraagt naar het verschil tussen "normaal" Omvormen en Omvormen via een Produktieorder ...
Pages: 1 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 [158] 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 ... 273
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.185 seconds with 12 queries.