2071
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Keuringsrapport: Afdrukken numerieke waarden
|
on: July 01, 2008, 08:39:16 am
|
graag zou ik de "commerciele keuringswaarde" (gemiddelde laatste drie producties) rechts willen uitlijnen, waarbij ook het aantal decimalen wordt gerespecteerd. IN ons geval zijn de normen die moeten worden afgedrukt allemaal 'numeriek'. (En ja ik weet dat dit in profit iets anders ligt)
Welke variabele moet ik hiervoor inzetten?
Is dit een nieuwe vraag ?
|
|
|
2074
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Wijze versturen Keuringsrapporten registreren en kontaktpersonen daarvoor
|
on: July 01, 2008, 08:31:48 am
|
- Aanpassen TV/WY/WG Afleveradres m.b.t Kontaktpersoon-id Keuringsrapport en Keuringsrapport Emailen J/N. 1,5 uur.
Let op : Eigenlijk ben ik hier nog niet uit, want ik zit met Hergenereren Afleveradressen 0 waarbij je deze gegevens zou kwijtraken. Heart intern : iemand een idee ?
- Layoutvariabelen voor (samengestelde) Naam Kontaktpersoon Keuringsrapport en Faxnummer, 1 uur. N.b.: Het lijkt alsof "Faxnummer" intelligenter zou kunnen, eraan denkend dat als het email adres is gebruikt dat dan maar dat wordt afgedrukt (c.q. in de Layoutvariabele staat). Maar dat lijkt me toch geen goed idee (want post heb je ook nog).
Wat nu resteert is wanneer het ding moet worden ge-emailed (indien aan de orde). Komt die print er bij jou automatisch uit bij bijvoorbeeld Pakbonnen printen (of wat het ook is) ?
|
|
|
2083
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Direct versturen Orderbevestigingen
|
on: June 26, 2008, 11:11:28 am
|
Mijn "heeft natuurlijk niets met emailen te maken" heb je wellicht anders gelezen dan ik bedoelde.
Dit popup (waarmee je dus al werkt) komt naar boven of je nu emailt of faxt of wat dan ook. Het is dus het mechanisme om een OB niet àl te snel onjuist (onvolledig) de deur uit te doen gaan. Dus, popup blijft (want dat bevalt je wel) en bij Ja wordt daarna automatisch ge-emailed (en wordt wat mij betreft ook die fax-queue wel aangestuurd).
Ik denk dat we het zo wel eens zijn, dus nu nog even kijken wat er precies moet worden aangepast.
|
|
|
2084
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: kredietlimieten en geblokkeerde orders
|
on: June 26, 2008, 11:06:20 am
|
Dit is wat je nodig hebt :
TV/WY/VW/RA Redenen voor Blokkering (22 uur).
Aktiveren / Deaktiveren Reden voor Blokkering Debiteur in Verkooporderheader (feitelijk : Koppelen/Ontkoppelen) via combobox (5,5 uur).
Aanpassen funkties die momenteel Geblokkeerd J/N van de VOHeader respekteren, op bovenstaande (4,5 uur). (zodra één Reden aktief is geldt de status Geblokkeerd).
Bovenstaande leent zich ervoor om via allerlei soorten invalshoeken een blokkering ONgedaan te maken. Denk bijvoorbeeld aan het zijn binnengekomen van de LC waarvoor een separate funktie kan bestaan, en welke funktie simpel de "LC Reden" deblokkeert. N.b.: Dit is een voorbeeld omdat het makkelijker is dan jouw Kredietlimiet, en tevens aantoont hoe het mechanisme zal werken (en genoemde funktie is dus virtueel op dit moment). Dat je hiermee ook allerlei paden op kunt om een blokkering te aktiveren is een andere kant van het verhaal, en waarbij je er aan kunt denken dat een Debiteur/Afleveradres iets in zich heeft van "Vereist LC", waarna bij Toevoegen van de Verkooporder om die reden de LC Blokkering erop komt.
Nu verder met jouw verhaal ...
Ten eerste, ik houd niet van runs. Runs lopen fout, worden niet gedraaid, en kreëren redundantie dan wel tonen aan dat het er is. In jouw geval geldt denk ik het laatste. Waarom ?
De Kredietlimiet wordt berekend c.q. toegepast op het moment van Toevoegen Verkooporder(regels) en that's it. Ofwel, een automatisch mechanisme om de blokkering die hiervan (evt. automatisch) het gevolg is, wordt niet automatisch ongedaan gemaakt. Ja, dat wist jij al (maar ik eigenlijk niet). Dit op zich zorgt ervoor dat de basis voor een run niet eens in legitieme vorm aanwezig is, en die zal er toch eerst moeten komen ...
Het is natuurlijk super-simpel : met het LC voorbeeld in de hand, is het ook wel mogelijk om bij een binnengekomen betaling een funktie uit te voeren die chronologisch (Leverdatum) de Verkooporders afloopt en de Kredietlimiet opnieuw bepaalt, en waar van toepassing de VO Deblokkeert. Héé ... daar is je "run" alsnog ! ... echter, dit is geen run die je handmatig hoeft te starten.
Als je e.e.a. op rigide wijze bekijkt, dan zie je dat tot op heden zo'n funktionaliteit niet mogelijk was, omdat er immers maar één Blokkering aan de orde kon zijn, en omdat de reden daarachter onbekend was, had een "run" in deze geen zin (lees : het automatisch Deblokkeren mocht domweg niet aan de orde zijn). Nu wel dus ...
Jouw "run" : 5 uur. Loopt alle openstaande Verkooporders af en zodra de status van alle Verkooporderregels zo is dat ze als geheel kan worden geleverd, wordt ze Niet-Geblokkeerd. Deelleveringen worden dus NIET onderkend !! Maar het werkt ook andersom : Als een VO niet geblokkeerd was voor deze Reden, maar nu zorgt minimaal 1 regel voor de overschrijding van de Kredietlimiet, dan zal de VO worden Geblokkeerd, ook al was dit ten tijde van invoer van de VO niet zo. Merk nog op dat het vanzelf zo zal zijn dat een latere VO niet is geblokkeerd, en een eerdere wel, waarbij de eerdere een groter bedrag vertegenwoordigt dan de latere en de latere juist binnen de Kredietlimiet past.
De eerst-genoemde 22 + 5,5 uur krijg je van iemand anders en onder het voorbehoud dat die iemand anders dat ook afneemt.
Resteert 9,5 uur voor jou.
|
|
|
|