1966
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Verzamelfacturen
|
on: October 21, 2008, 04:25:06 pm
|
Dit is nog niet zo zeer een reaktie op bovenstaande, maar meer een soort samenvatting van een telefoontje met nlevers-cornet. Ik vrees dat het allemaal nauwelijks is te volgen ... dus eerst maar eens kijken of dat is gelukt. Als een Verkooporder vanuit een Kontrakt wordt gemaakt, komt in de Orderreferentie het Kontraktnummer te staan. Een Kontrakt kan wel 1 op 1 met een Projekt/werk zijn, maar dat hoeft niet (meerdere Projekten voor 1 Kontrakt (wat op zich bijvoorbeeld 2 jaar loopt)). vdB claimt dat als een klant (lees : aannemer) bestelt, deze geen Orderreferentie o.i.d. noemt of heeft, maar wel het "werknummer" noemt. Over verschillende Verkooporders heen, zie je op deze wijze dezelfde Orderreferenties, en ik claim dat dit onjuist is; je kan nu niet meer met de klant communiceren over "de" order. Voorheen merkte niemand dit, maar nu lijkt het toch de konstatering dat er een gegeven ontbreekt om een Verzamelfaktuur te maken, en nog te kunnen zien welke Verkooporder bij welke Faktuurregels hoort. Uiteindelijk lijkt het al in eerder stadium fout te gaan, namelijk de selektie van welke Verkooporders er moeten worden gefaktureerd, waar men wil verzamelen op "werk", ofwel Projekt. Merk op dat dit momenteel (nog) kan worden vertaald naar "verzamelen op Orderreferentie", maar wat juist niet meer zal kunnen als de Orderreferentie een werkelijke Orderreferentie wordt, en het Kontraktnummer (o.i.d.) in een daarvoor nieuw bestemd veld komt te staan. Wat ik overigens niet begrijp is waar het veld Projekt-ID is gebleven, wat ik zou verwachten op Verkooporder Headerniveau, en waarvan mij bijstaat dat dit juist hiervoor is gemaakt (en nog voor vdB ook). ![wacko](http://ha1.heartprofit.nl/profit/Smileys/default/wacko.gif) ![blink](http://ha1.heartprofit.nl/profit/Smileys/default/blink.gif)
|
|
|
1969
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit Webshop Support / Re: Producten zoeken via webshop
|
on: October 20, 2008, 09:40:55 am
|
Is helemaal geen domme vraag hoor; Die principes zitten allemaal wel in Heart-Profit (alleen die module heb je niet, en is ook te zwaar voor je -> Shell verhaal).
Je moet wel oppassen dat je niet "redundant" aan de gang bent, waar het ook impliciet kan. Met het laatste doel ik -gewoon als voorbeeld- op het overnemen van gegevens uit je produkt specifikatie in net zo'n tabel als waar je op doelt, maar dan automatisch. Werkt voor jullie ook weer niet (denk ik hoor), maar het geeft wel het idee aan. Je kunt overal woorden uitplukken (geautomatiseerd dan) en die beschikbaar stellen als een soort van trefwoorden.
|
|
|
1972
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit Webshop Support / Re: Producten zoeken via webshop
|
on: October 16, 2008, 11:31:37 am
|
Ja, kan allemaal wel (dat soort principes hebben we al). Op voorhand inschatten hoeveel tijd ermee is gemoeid is redelijk onmogelijk, ook omdat het erg afhankelijk is van de gegevens zelf, en pas als je zelf het zoekresultaat ziet, zie je ook dat het anders moet. Dit kunnen wij in dit geval slecht inschatten, en vandaar dat ik op voorhand weet dat dit een aantal keren proberen betreft, voordat jij het goed vindt. Je bent zo 20-40 uur verder hoor.
Ook hier hebben we een voorbeeld van, maar de tijd begint meteen te lopen (je bent er zo enkele uren over aan het praten).
|
|
|
1973
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit Webshop Support / Re: Popop melding bij dubbele artikelen op actieve lijst
|
on: October 16, 2008, 11:27:51 am
|
Dat laatste komt wel goed (c.q. wordt aan gewerkt). Aangaande de oplossing in het algemeen, Let op :
De oplossing die wij hier hebben, staat je toe te zien wat het resultaat is op de Aktieve Lijst. Nu was dit misschien altijd al wel zo, maar nu kan je aldaar veranderen (hoeveelheid en alles). Ik begrijp (ook intern) dat je op voorhand een melding wilt, maar dat is veel minder eenvoudig. Dus, als je alleen maar "kunt gaan" voor die melding op voorhand komt er vast wel net zo'n aantal (8 uur) bij, en deze 8 uur is minder gegarandeerd. Er eerst naar kijken kan je altijd ...
|
|
|
1975
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit Webshop Support / Re: Popop melding bij dubbele artikelen op actieve lijst
|
on: October 15, 2008, 12:14:47 pm
|
Ehh, ik denk dat de status deels is dat we op jou wachten : en nu het bij ons zelf ligt zou ik er graag alsnog iets van maken wat WIJ in elk geval begrijpen. Onze verantwoordelijkheid ... Geef me 8 uur en dan heb je het "normaal" werkend. Wij hebben dat al, doch niet in jullie omgeving, en het is mijn inschatting dat het minimaal 8 uur vergt om het bij jullie erin te krijgen. "Het" betreft hetgeen wat je nooit hebt gewild (volgens Remco dan) en waar iedereen hier gestoord van wordt : de manier om zaken op de Aktieve Lijst te krijgen, en dat je aldaar niet kunt wijzigen en ... en ... en ... niets minder dan hopeloos, en werkt overal in door (ook in waar jij het hier over hebt). Ik heb al gezegd : onze verantwoordelijkheid. Nou moet je er alleen nog op reageren. ![smile](http://ha1.heartprofit.nl/profit/Smileys/default/smile.gif)
|
|
|
1976
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit Webshop Support / Re: Restrictie levertijden op webshop
|
on: October 15, 2008, 12:07:16 pm
|
Zou iemand (Demis *en* Robert) hier misschien even kunnen noteren wat nu de status van de voorgaande post is ? Wellicht dat e.e.a. offline is opgelost, maar daar kan ik nu niets mee.
Voor de volledigeheid het laatste wat ik zelf weet : Het ongedaan maken van het niet meer weergeven van de "vrachtauto's" bood geen soelaas, wat wat mij betreft ook logisch is als je ziet dat je daar in de Aktieve Lijst niets meer aan kan doen. En Demis, dat vertelde jij (telefonisch) eerder dus wel, maar dat bleek later (Robert) niet waar.
Samengevat zijn we in een situatie gekomen dat we af moe(s)ten gaan op jouw info Demis, maar die info lijkt niet te kloppen en nu weet niemand meer wat hij moet doen. Alles werkt immers relatief, en zoals al eerder gezegd, waar jij maanden later aangaf dat het niet meer werkte sinds de "vrachtauto's" er niet meer staan, heb je zelf toch expliciet opdracht gegeven (weliswaar op mijn verzoek) om ze weg te halen. Let wel, daarmee suggereren we (toen) *beiden* dat dit geen kwaad kon, en dat lijkt mij nog steeds inderdaad het geval. Intussen echter, weten we niet waaraan het nu wel ligt, c.q. wat ervoor heeft gezorgd dat het niet meer werkt zoals jij wilt.
Wellicht heb ik dit totaal voor niets geschreven omdat het al is opgelost, maar zo niet, dan zal toch eerst dit moeten worden uitgewerkt alvorens we verder kunnen gaan met jouw laatste post. Dat begrijp je.
|
|
|
1977
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: bulkverlading straks op de schop: Transportmiddelen / transportmiddeltypen
|
on: October 15, 2008, 11:57:13 am
|
Een klein jaar geleden hebben wij het daarover hier intern ook gehad, en mij staat bij dat daaruit het volgende kwam :
Door e.o.a. misverstand zijn de TransportmiddelTypen het leven gaan leiden van de TransportMiddelen. Redelijk oenig natuurlijk, maar mij staat bij dat er op zich wel een verantwoording voor kon worden gevonden, maar ermee eens was ik het niet. En, niemand heef er ook last van gehad, want we hebben er nooit iets van gehoord. Je zou aldus kunnen zeggen dat het werken met de Transportmiddeltypen-alleen volstaat. Iets van : Je geeft zo'n soort vrachtwagen meteen een kenteken, en het werkt wel (weer).
Niet echt natuurlijk, en wat jij stelt (hoe het zou moeten) is juist. In elk geval raak je nu in verwarring, doordat die Transportmiddelen wel degelijk worden onderkend, en ook wel degelijk zijn bedoeld voor wat jij wilt. Alleen, in de funktinaliteit die er mee werkt, werkt dat niet (meer) zo. En nu ?
Echt fout kan je het nauwelijks noemen, en net doen alsof de Transportmiddelen nog niet bestaan kan wel. Dus, e.e.a. aanpassen is dan maatwerk, met het voordeel dat je (ik denk) de eerste 44 uur al hebt verdiend omdat de gegevens manipulatie er wel degelijk al in zit. Vraag me nou niet wat er precies moet gebeuren om het werkend te krijgen zoals je wilt, maar 12 á 16 uur zie ik wel voor me. En dan nog met enig voorbehoud, aangezien ik -zoals gezegd- nog weet dat ik het min of meer eens moest zijn met de huidige werkwijze. Wouter weet het denk ik nog wel, maar die is er volgende week pas weer.
|
|
|
1979
|
Heart-Profit Boards / Heart-Profit ERP Support / Re: Verwijderen Klient-artikel-omschrijving na Verw. Prijsafspraken
|
on: October 08, 2008, 09:29:04 am
|
Deze werkwijze in het algemeen lijkt me niet juist. Ik zeg niet dat het pakket alles onderkent om een wèl juiste werkwijze te ondersteunen in deze, maar het kan natuurlijk niet waar zijn dat een klant die tijdelijk geen "assortiment" heeft, dus ook maar weer z'n artikelen + omschrijvingen uit het systeem geknikkerd krijgt. Merk op dat er (vers) omgevingen bestaan waar dit wekelijks om en om wijzigt.
|
|
|
|